Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@10:05:27 GMT

استعداد جوانان ایرانی در عرصه هنر امری آشکار است

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۶۳۰۳۰

استعداد جوانان ایرانی در عرصه هنر امری آشکار است

حسینی گفت: امروز به هنرمندان و آثار آن ها می‌بالیم، چراکه استعداد و استطاعت جوانان در عرصه هنر ایران زمین امری کاملا آشکار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، سیدمحمدمجتبی حسینی، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عصر روز گذشته در اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان، اظهار داشت: باید بدانیم که برای رسیدن به وضعیت امروز چه راه دور و درازی را طی کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: امروز بیش از هر زمانی نیازمند توجه به به هویت یکپارچه تاریخی خود هستیم، بیشتر از همیشه و هرزمان نیازمند آن هستیم که بدانیم برای به امروز رسیدن از چه راه طولانی گذر کردیم.

حسینی افزود: امروز به هنرمندان و آثار آن ها می‌بالیم، چراکه استعداد و استطاعت جوانان در عرصه هنر ایران زمین امری کاملا آشکار و لازم است این جوانان نوآور به جای دریغ خوردن، با غرور و انصاف مسیر عزت را طی کنند.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور، تاکید کرد: سرمایه سترگ انسانی ایران همواره چراغ روشنایی برای فردای ایران است، کافی است برای پی بردن به این موضوع به دستاورد های چهار دهه گذشته نگاه و به نتیجه شگفت انگیز آن پی ببریم.

حسینی در پایان، خاطر نشان کرد: جشنواره هنرهای تجسمی امتیاز ویژه ای در مقایسه با سایر جشنواره‌ها دارد و آن قرعه برندگی در فال یک یک شرکت کنندگان است و رمز آن را زمان در گوش هنرمندانش نجوا خواهد کرد.

براساس این گزارش، در بیست و پنجمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوان ٨٧٨ نفر با ٣٩٨٢ اثر از ٣١ استان کشور نام‌نویسی کرده بودند که ٥٤٤ نفر از شرکت کنندگان زن و ٣٣٤ نفر مرد بودند.

گفتنی است، از میان آثار رسیده پس از بررسی هیات داوران ١١ نفر در رشته پوستر، ۱۰ نفر در رشته‌ تصویر سازی، ۱۰ نفر در رشته خوشنویسی، ۱۴ نفر در رشته طراحی، ۱۶ نفر در رشته عکاسی،  ۹ نفر در رشته کاریکاتور، ۱۰ نفر در رشته مجسمه سازی،  ۱۲ نفر در رشته  نقاشی  و  ۸ نفر در رشته نگارگری در کارگاه‌های جشنواره حضور یافتند.

پایان پیام/533

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس بازی های آسیایی ۲۰۱۸ دولت روز جهانی مسجد اردبیل دعای عرفه مسجد شیراز پاراگلایدینگ غدیر معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جشنواره هنرهای تجسمی جوانان تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۶۳۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلای تاریخی دختر ایرانی در قهرمانی آسیا

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ مسابقات دوومیدانی قهرمانی جوانان آسیا از پنجم اردیبهشت به میزبانی امارات آغاز شده است.

در دومین روز این مسابقات نازنین فاطمه عیدیان در دوی ۴۰۰ متر مانع ضمن شکستن رکورد ملی جوانان و بزرگسالان ایران برای اولین بار یک مدال تاریخی به رنگ طلا را کسب کرد.

عیدیان موفق شد با ثبت حد نصاب ۵۸.۸۶ ثانیه زودتر از سایر رقبای خود از خط پایان عبور کند و مدال طلا این رقابت‌ها را به دست آورد.

این برای اولین بار است که دختران دوومیدانی ایران توانسته‌اند در قهرمانی جوانان آسیا مدال طلا کسب کنند.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899917

دیگر خبرها

  • اختتامیه جشنواره جوان ایرانی، پرچمدار پیشرفت + تصویر
  • معرفی جوانان برتر همدان در جشنواره جوانان برتر ایران زمین
  • رسمی؛ قرارداد وارن زائر امری با پاری سن ژرمن تمدید شد
  • امروز بازدارندگی و قدرت تهاجمی نیروهای مسلح برای همگان آشکار است
  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • نمایش اثر منتخب شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر در دوسالانه هنر ونیز ۲۰۲۴
  • جوانان ایران لایق رتبه‌های بالا در مسابقات بین‌المللی هستند
  • طلای تاریخی دختر ایرانی در قهرمانی آسیا
  • عصبانیت دشمن از درخشش بانوان باحجاب ایرانی در عرصه‌های مختلف
  • جایگاه ایران را در عرصه نبرد فرهنگی و اقتصادی تثبیت کنیم/ مسئولان از تولید ملی حمایت کنند