Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-05-04@00:15:16 GMT

نکات آماری جالب هفته دوم لیگ برتر انگلیس

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۶۳۰۶۹

نکات آماری جالب هفته دوم لیگ برتر انگلیس

طرفداری - حضور سرخیو آگوئرو در جمع 10 گلزن برتر تاریخ لیگ برتر، مهار دومین پنالتی متوالی توسط نیل اتریج و گلزنی هری کین در ماه آگوست برای اولین بار، از جمله نکات جالب هفته دوم فصل 2018/19 لیگ برتر انگلیس بود. آمارهای زیر از وب سایت های لیگ برتر، اوپتا و اسکای اسپورتس اخذ شده است.

1
ادرسون که موفق شد پاس گل اول منچسترسیتی مقابل هادرزفیلد را به سرخیو آگوئرو دهد، به اولین دروازه بان تاریخ منچسترسیتی در لیگ برتر بدل شد که موفق به ثبت یک پاس گل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

1
سرانجام منچستریونایتد در روزی که پل پوگبا موفق به گلزنی شده بود، در لیگ برتر شکست خورد. پیش از این پل پوگبا در 11 دیدار لیگ برتر گلزنی کرده بود و در تمامی آن دیدارها شیاطین سرخ با برد از زمین مسابقه خارج شده بودند.

1
هری کین برای اولین بار در ماه آگوست موفق به گلزنی در لیگ برتر شد. او در پانزدهمین بازی اش در ماه آگوست، پس از 17 ساعت و 45 دقیقه و 49 تلاش سرانجام موفق به گلزنی در لیگ برتر شد.

2
آرسنال برای اولین بار از فصل 1992/93، در دو دیدار ابتدایی اش در مسابقات لیگ شکست می خورد. در آن سال آرسنال تحت هدایت جورج گراهام به رتبه دهم رسید، اما هم قهرمان جام حذفی شد و هم لیگ کاپ را کسب نمود.

2
نیل اتریج به اولین دروازه بان لیگ برتر از دسامبر 2009 بدل شد، که در دو دیدار متوالی یک فصل لیگ برتر موفق به مهار پنالتی حریفان می شود. آخرین بار توماس سورنسن در مقابل آرسنال و ویگان موفق به مهار پنالتی حریفان شده بود. همچنین وی به اولین دروازه بان لیگ برتر انگلیس از آگوست 1992 (اریک تورسوت از تاتنهام) بدل شد که در هر دو دیدار ابتدایی لیگ موفق به مهار پنالتی می شود.

2:40
گل آغازین واتفورد مقابل برنلی توسط آندره گری که در دقیقه 2:40 به ثمر رسید، سریعترین گل خارج از خانه واتفورد در تاریخ لیگ برتر بود.

3
ریچارلیسون به سومین بازیکن تاریخ اورتون بدل شد که در دو دیدار ابتدایی اش برای اورتون در لیگ برتر موفق به زدن 3 گل می شود. برایان مک براید در ژانویه 2003 و روملو لوکاکو در سپتامبر 2013 دیگر بازیکنان این لیست هستند.

3+
منچستریونایتد برای سومین بار در زمان مربیگری ژوزه مورینیو از حریفان 3+ گل دریافت می کند. در 122 دیداری که مورینیو هدایت شیاطین سرخ را بر عهده داشته است، فقط واتفورد (3-1 در سپتامبر 2016)، چلسی (4-0 در اکتبر 2016) و برایتون (3-2 در آگوست 2018) موفق شده اند 3+ گل به ثمر رسانند.

4
لستر سیتی از ابتدای فصل گذشته از 4 گل به خودی سود برده است و در کنار تاتنهام در این زمینه رکورددار است.

4
بورنموث موفق شده برای اولین بار در طول تاریخش در چهار دیدار متوالی اش در سطح اول لیگ انگلیس پیروز شود.

6
سادیو مانه با به ثمر رساندن 6 گل مشترکاً به همراه روملو لوکاکو و پس از جرمین دفو (9 گل)، دومین رکورددار گلزنی مقابل کریستال پالاس در لیگ برتر است. استیو مک منمن و یحیی توره نیز هرکدام با به ثمر رساندن 5 گل در جایگاه بعدی قرار دارند.

7
همه 7 پاس گل سزار آزپیلیکوئتا در لیگ برتر از ابتدای فصل گذشته توسط آلوارو موراتا به گل تبدیل شده است. در مدت مشابه فقط ریاض محرز موفق شده 7 پاس گل به جیمی واردی در لسترسیتی بدهد.

8
جیمز میلنر به اولین بازیکن تاریخ لیگ برتر بدل شد که هشت گل متوالی اش از روی نقطه پنالتی به ثمر رسیده است. او 13 گل از 15 پنالتی اش در لیگ برتر را به گل تبدیل کرده است که شامل 9 پنالتی از 10 پنالتی اش برای لیورپول می باشد.

9
سرخیو آگوئرو با هت تریک مقابل هادرزفیلد به صورت مشترک با رابی فاولر با 9 هت تریک دومین رکورددار هت تریک در تاریخ لیگ برتر هستند. آلن شیرر با 11 هت تریک رکورددار است و تیری آنری، هری کین و مایکل اوون (8) و وین رونی (7) در جایگاه های بعدی قرار دارند.

18
روملو لوکاکو در مقابل 18 باشگاه از 20 باشگاه حاضر در لیگ برتر موفق به گلزنی شده و فقط کاردیف سیتی و وولورهمپتون هنوز دروازه شان مقابل مهاجم بلژیکی منچستریونایتد باز نشده است.

20
مارکوس آلونسو از زمان حضورش در لیگ برتر در سپتامبر 2016، موفق شده در 20 گل تیمش (14 گل و 6 پاس گل) اثرگذار باشد، که هفت عدد بیشتر از هر مدافع دیگری است.

20 سال و 267 روز
آرون وان بیساکا با 20 سال و 267 روز به جوانترین بازیکن کریستال پالاس در لیگ برتر بدل شد که از زمین مسابقه اخراج می شود.

23
23 گل از 24 گل لیگ برتری گلن مورای از داخل محوطه جریمه به ثمر رسیده است که تمامی 13 گل وی برای برایتون از جمله آن هاست.

24
هری کین موفق شده در 36 حضورش در دربی لندن 24 گل به ثمر رساند و میانگین 0.67 گل در هر دیدار را به ثبت رسانیده است.

32
32 امتیاز از 43 امتیاز برایتون در لیگ برتر، در مسابقات خانگی به دست آمده است. 8 برد، 8 تساوی و 4 شکست نتایج خانگی برایتون در لیگ برتر بوده و این تیم موفق شده در 5 دیدار از 8 دیدار اخیر خانگی خود در لیگ برتر از جمله در مقابل منچستریونایتد (2 بار) و آرسنال پیروز از میدان خارج شود.

41
ادن هازارد با 41 پاس گل پس از فرانک لمپارد (90) دیدیه دروگبا (55) و جانفرانکو زولا (42) چهارمین پاسور برتر باشگاه چلسی در تاریخ لیگ برتر است.

47
جیمز میلنر موفق شده در 47 دیدار لیگ برتر 49 بار گلزنی کند و تیمش در هیچ کدام از این دیدارها متحمل شکست نشده است.

50
رافا بنیتز برای پنجاهمین بار بر روی نیمکت نیوکاسل در لیگ برتر نشست. تساوی بدون گل مقابل کاردیف سیتی موجب شد آمار وی 15 برد، 13 تساوی و 22 شکست با نیوکاسل در لیگ برتر باشد.

80
گلن مورای با گلزنی مقابل منچستریونایتد موفق شد به رکورد گلزنی در مقابل 80 تیم مختلف در 442 بازی اش در مسابقات لیگ دست یابد.

100
آنتونی مارسیال برای صدمین بار به عنوان بازیکن ثابت با پیراهن منچستریونایتد در تمامی رقابت ها به میدان رفت.

100
گابریل ژسوس زننده صدمین گل خانگی منچسترسیتی در لیگ برتر تحت هدایت پپ گواردیولا در 39مین بازی بود.

146
سرخیو آگوئرو به صورت مشترک با تدی شرینگهام با 146 گل زده به دهمین گلزن برتر تاریخ لیگ برتر انگلیس بدل شد. در حالیکه آلن شیرر با 260 گل زده بهترین گلزن تاریخ لیگ برتر است، فقط تیری آنری با 175 گل در میان بازیکنان غیر انگلیسی، عملکرد بهتری نسبت به آگوئرو در لیگ برتر دارد.

150
سادیو مانه برای 150مین بار در باشگاه های انگلیسی ها به میدان رفت. وی 75 بار پیراهن ساوتهمپتون و 75 بار پیراهن لیورپول را در تمامی رقابت ها بر تن کرده است.

250
داوید سیلوا برای 250مین بار در لیگ برتر به میدان رفت که حاصل آن 49 گل بوده است. گل وی در مقابل هادرزفیلد اولین گلش از روی ضربه آزاد مستقیم در لیگ برتر بود. در میان بازیکنان اسپانیایی لیگ برتر، فقط سسک فابرگاس (344)، پپه رینا (285) و میکل آرتتا (284) بازی های بیشتری نسبت به سیلوا انجام داده اند.

400
داوید دخیا برای چهارصدمین بار در مسابقات باشگاهی از ابتدا به میدان رفت.

0000دسته‌بندی: اختصاصیاخبار خارجیانگلستانلیگ جزیرهمنچستریونایتدچلسیآرسناللیورپولتاتنهامسیتیلسترسیتیدانستنی‌های فوتبالستون نويسندگانبرچسب‌ها: رکوردهای لیگ برترنکات و دانستنی های لیگ برترسرخیو آگوئروجیمز میلنرمارکوس آلونسوداوید سیلواسادیو مانههری کین دیدگاه‌ها شاهين اهوازي 00 08/22/2018 - 02:11

برنامه بدنسازي فوتبالي و مبتدي رايگان

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۶۳۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ بر این فوتبال زشت/ افتضاحی زائیده ترس

در هفته هایی که لیگ برتر به اوج حساسیت خود رسیده دو دیدار بزرگ هفته بیست و پنجم بین ۴ تیم صدرجدولی اسباب تاسف جامعه فوتبال ایران را به همراه داشت.

سرویس ورزش مشرق - نتایج رقم خورده در دو دیدار حساس هفته بیست و پنجم لیگ برتر بین تیم‌های تراکتور و استقلال همچنین پرسپولیس و سپاهان در تهران و رد و بدل نشدن هیچ گلی ظرف ۱۸۰ دقیقه فوتبال بین تیم های اول تا چهارم صدر جدولی کشورمان می‌تواند پیامدهای نگران کننده‌ای برای تیم ملی فوتبال کشورمان داشته باشد.

این در حالی است که ملی پوشان ایران در خرداد ماه باید در دوره بعدی مسابقات مقدماتی جام جهانی به مصاف تیم‌های ازبکستان و هنگ کنگ بروند اما شاکله اصلی این تیم که از مجموع بازیکنان تیم‌های استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تراکتور در رده اول تا چهارم جدول رده‌بندی لیگ برتر جا گرفته‌اند ظرف ۱۸۰ دقیقه تلاش هیچ فوتبال زیبایی به نمایش نگذاشته و حتی یک بار هم دروازه یکدیگر را باز نکردند.

در شرایطی که این هفته‌ها مسابقات لیگ قهرمانان اروپا به مراحل نهایی خود رسیده و حساسیت در اوج خود به سر می‌برد مروری بر مسابقات مرحله یک چهارم نهایی مشخص می‌کند فوتبال در سطح قاره سبز تا چه اندازه نسبت به کشورمان متفاوت برگزار می‌شود.

رد و بدل شدن ۲۸ گل در دو هفته مسابقات رفت و برگشت یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا بین تیم های رئال مادرید و منچسترسیتی، پاری سن ژرمن و بارسلونا، اتلتیکو مادرید و دورتموند همچنین دیدار تیم های آرسنال و بایرن مونیخ نیز ثابت می کند بطور میانگین ۷ گل در هر مسابقه زده شده تا تماشاگر از دیدن فوتبال لذت ببرد حال اینکه تبریزی‌ها، تهرانی‌ها، اصفهانی‌ها و جمعیت بزرگی از علاقمندان به فوتبال این تیمها در سراسر کشور از تماشای دو دیدار تراکتور - استقلال و پرسپولیس - سپاهان نه تنها لذت نبردند بلکه معتقد بودند آنهایی که این دو بازی را ندیدند بیشتر لذت برده‌اند. هواداری که دو ساعت از زندگی اش را صرف تماشای چنین فوتبالی می کند در واقع وقت گرانبهایش را از بین برده تا شاهد فوتبالی باشد که حیات یا مرگ آن هیچ فرقی با هم ندارند.

بازی محتاطانه، ترس از حمله کردن و خالی شدن محوطه جریمه، راضی بودن به تساوی و هراس از نباختن برای از دست نرفتن موقعیت شغلی همگی پیامدهای متزلزل بودن صندلی نیمکت مربیگری در تیم‌های لیگ برتری ایران است. موضوعی که باعث شده شجاعت و شهامت نزد مربیان جوانی همچون جواد نکونام، حمید مطهری و امثالهم از بین برود. هرچند که تازه واردهایی همچون سعید دقیقی ها هنوز به این مرحله نرسیده اند و فوتبالی که تیم های تحت امرشان(مانند شمس آذر قزورین) به نمایش می گذارند شادابی لازم را دارد.

اما با نگاهی به لیگ کشورهای همسایه از جمله عربستان هم می‌توان دریافت به رغم نزدیک شدن به هفته‌های پایانی و حساسیت رقابت‌ها در شبه جزیره عربستان مسابقات تیم‌های مطرح و بالای جدولی نیز با رد و بدل شدن تعداد گل‌های قابل توجه و اجرای تاکتیک‌های تهاجمی به پایان می‌رسد.

نمونه بارز این قبیل مسابقات حساس در سطح بالای لیگ‌های اروپایی دیدار یکشنبه دوم اردیبهشت ماه بین تیم‌های رئال مادرید و بارسلونا یا همان ال کلاسیکوی معروف بود که با رد و بدل شدن ۵ گل و پیروزی ۳ بر ۲ تیم رئال مادرید به پایان رسید.

این شرایط در لیگ برتر انگلیس به وضوح به چشم می‌خورد که هرچه مسابقات حساس‌تر می‌شود بازی‌ها پرگل‌تر و هیجانی‌تر به پایان می‌رسد.

گرچه مقایسه رقابت‌های لیگ برتر انگلیس با لیگ برتر فوتبال کشورمان یک قیاس مع‌الفارق است اما قطعاً تیمی که می‌خواهد قهرمان شود در شبی که رکورد پرتماشاگرترین دیدار این فصل خود را با حضور هوادارانش می‌زند چطور می‌تواند در طول ۹۰ دقیقه چنین فوتبالی را مقابل سپاهان به نمایش بگذارد.

متاسفانه در دو دیدار ۹۰ دقیقه‌ای تبریز و تهران تعداد موقعیت‌های گل به قدری کم بود که مروری بر خلاصه بازی برای تماشای دقایق حساس این دو دیدار شاید بیشتر از ۱ تا ۲ دقیقه زمان نبرد.

اما نقطه تاسف بارتر این است که حاشیه‌ و درگیری‌های حاکم بر این دو دیدار به ویژه دیدار تیم‌های پرسپولیس و سپاهان در تهران به مراتب از اتفاقات درون زمین و خلق موقعیت روی دروازه‌های یکدیگر بیشتر بود تا مشخص شود دست‌اندرکاران فوتبال باشگاهی در کشورمان بیشتر از متن به حاشیه فوتبال می‌پردازند.

دیگر خبرها

  • چادرملو صدرنشین اسلحه اپه در لیگ شمشیربازی شد
  • تحمیل ایده یا مشکلات شخصیتی؛ چرا سرمربیان هلندی در فوتبال انگلیس ناکام می‌مانند؟
  • اولین قهرمانی آرسنال در لیگ برتر انگلیس با برتری 4-0 مقابل اورتون (3 می، 1998) / فیلم
  • چهارمین قهرمانی چلسی در لیگ برتر انگلیس با برتری 1-0 مقابل کریستال پالاس (3 می 2015) / فیلم
  • چرا پرسپولیس مقابل سپاهان موفق به گلزنی نشد؟
  • توقف روند گلزنی عیسی در بدترین زمان ممکن
  • آژیر خطر به صدا در آمد: خوزستان روی گسل سقوط!
  • مرگ بر این فوتبال زشت/ افتضاحی زائیده ترس
  • پرسپولیس - سپاهان؛ جنگ جهانی برای ماندن در کورس قهرمانی/ پیش بازی
  • ترکیب احتمالی استقلال مقابل تراکتور