Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-29@09:57:24 GMT

حاجی‌ها نگران تامین گوسفند قربانی نباشند

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۶۳۱۰۵

 علیرضا ملکی در رابطه با آخرین وضعیت عرضه دام زنده برای روز عرفه و عید قربان اظهار کرد: در کنار چهار مکان اصلی و دائمی عرضه دام در استان تهران در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران غرفه‌هایی در نظر گرفته شده که در این غرفه ها دامپزشکان برای تایید سلامت دام و لاشه آن حضور دارند.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی ادامه داد: عرضه‌کنندگان دام زنده برای عرضه دام در روز عرفه و عید قربان آمادگی بسیار خوبی دارند که با توجه به تجربه سال‌های گذشته با همکاری اتحادیه امور عشایر حدود ۵۰ هزار رأس دام برای استان تهران در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: قیمت هر کیلو دام زنده در شهرستان‌ها ۲۱ تا ۲۲ هزار تومان و در شهر تهران ۲۳ تا ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان در نظر گرفته شده است و این درحالی است که کمبودی در رابطه با عرضه دام زنده برای عید قربان وجود ندارد.

او در پاسخ به این سوال که با توجه به نوسانات نرخ دلار میزان قاچاق و خروج دام زنده از کشور رشد می‌کند، آیا در شرایط فعلی با این موضوع روبرو هستیم؟ گفت: با توجه به تمهیدات مسئولان و اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته از سوی اتحادیه طی دو هفته گذشته با پدیده قاچاق و خروج دام زنده از کشور مقابله شد و دام زنده به بازار کشور بازگشت که اگر این موضوع انجام نمی‌شد، با کمبود دام در روز عرفه و عید قربان روبرو بودیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی تاکید کرد: دام‌های عرضه شده در روز عید قربان اکثرا از استان‌های غربی و شهرهای مناطق شرقی کشور همچون مشهد، قوچان و سبزه‌وار تامین شده است که حجم قابل توجهی از این دام‌ها مربوط به عشایر کشور است.

ملکی در انتها توصیه کرد: متقاضیان دام در روز عید قربان خرید خود را به ساعات اولیه روز معطوف نکنند زیرا این موضوع عاملی خواهد شد تا قیمت دام تا حدودی افزایش یابد و از سوی دیگر مردم خرید خود را از مراکز تعیین شده انجام دهند. زیرا در این مراکز دامپزشکان سلامت دام و گوشت را بررسی می‌کنند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: استان تهران شهر تهران سلامت گوشت دلار قاچاق رشد عید قربان حاجی ها گوسفند قربانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۶۳۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت مددخانی اظهار کرد: در پی برخورد قطار با گله گوسفندی در آبیک در روز یکشنبه ۵۷ رأس گوسفند تلف شدند.

وی افزود: در این حادثه دو چوپان گله نیز از ناحیه دست و سر آسیب دیده و مجروح شده‌اند.

فرماندار آبیک یادآور شد: علی رغم اینکه برای عبور گله زیرگذر ساخته شده بود اما بی توجهی به آن باعث بروز این حادثه شده است.

کد خبر 6091529

دیگر خبرها

  • شوراهای شهر تنها شورای شهرداری نباشند
  • تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار
  • مصدومیت نگران کننده ستاره سیتی مقابل فارست
  • ۷۰ درصد پنبه کشور در گلستان تولید می شود
  • کدام کشورها بیشترین حاجی را دارند؟
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نگران رسوب پروژه های عمرانی معطل مانده در اردبیل هستیم
  • استغاندار هرمزگان: نگران توسعه صنعتی هرمزگان هستیم
  • شهید شیرودی خلبان تیزپرواز آسمان ایران
  • علی‌اکبر قربان شیرودی را می‌شناسید؟