Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس سوارکاری خراسان رضوی گفت: هیئت سوارکاری خراسان رضوی در بحران بودجه‌‌ای به سر می‌برد، بودجه موجود در هیئت کفاف انجام این امور را نمی‌دهد و باید شرایط مالی بهبود یابد و از شرایط کنونی بیرون آید. ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۲۴ استانها خراسان رضوی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، سوارکاری ورزشی مهیج و نشاط‌آور بوده که افراد بسیاری با این ورزش آشنا هستند، در حال حاضر بسیاری از ورزشکاران خراسانی توانستند در کشور افتخار آفرینی کنند و برای استان خود مقام‌های متعددی کسب کنند، سوارکاری در خراسان رضوی با پیشرفت بسیاری روبه‌رو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هانیه نیکویی؛ نایب رئیس سوارکماری خراسان رضوی با حضور در تحریریه تسنیم در مورد اقدامات و برنامه‌های هیئت سوارکاری، ذکر مواردی را حائز اهمیت شمرد، همچنین در ارتباط با وضعیت هیئت سوارکاری خراسان رضوی توضیحاتی را ارائه کرد که مشروح آن را در متن زیر می‌خوانید:

تسنیم: هیئت سوارکاری خراسان رضوی از ابتدای سال تاکنون چه اموری را انجام داده است؟

نیکویی: هیئت سوارکاری خراسان رضوی از ابتدای سال تاکنون 12 مسابقه برگزار کرده که این رقابت‌ها رده‌های سنی مختلف و ردیف اسب‌های گوناگونی را شامل شده است، این مسابقات از بازخورد مطلوبی برخوردارند و ورزشکاران استان نتایج درخشانی به دست آورده اند، ورزشکاران مختلف از سطح خود چندین پله صعود کرده و ارتقاء یافتند.

ورزشکاران در سطوح مختلف اعم از کشوری، استانی، آسیایی، بین‌المللی و نظایر آن رقابت کرده و هر کدام قصد بر پیشرفت و شکستن رکورد پیشین خود هستند، هیئت سوارکاری خراسان رضوی نیز به صورت مطلوب از آنها حمایت کرده و امور خود را با توجه به سطح ورزشکاران دنبال می‌کند.

تسنیم: هیئت سوارکاری خراسان رضوی انجام چه اقداماتی را برای چند ماه آینده در نظر گرفته است؟

نیکویی: هیئت سوارکاری خراسان رضوی برنامه‌های مختلفی برای آینده این ورزش داشته و اقدامات خود را از ابتدای سال برنامه ریزی می‌کند، این هیئت با توجه به تعداد اسب‌ها و وضعیت ورزشکاران، رقابت‌ها، تمرینات و امور مختلفی را در ساعات و تاریخ‌ مشخصی انجام می‌دهد.

تسنیم: شهرستان‌ها به چه میزان می‌توانند در سوارکاری سهمی داشته باشند؟

نیکویی: هیئت سوارکاری خراسان رضوی، شهرستان‌های استان را نیز در امور خود جای داده است، این هیئت امکانات و مکان مناسبی را در اختیار ورزشکاران قرار داده و ورزشکاران نیز آموزش دیده اند، کلاس‌های مختلفی اعم از مربی‌گری، وداوری و نظایر آن با هماهنگی پیشین توسط فدراسیون سوارکاری برگزار شده و مورد استقبال ورزشکاران تمام نقاط استان قرار گرفت.

تسنیم: استعدادیابی در هیئت سوارکاری خراسان رضوی بر چه محوری استوار است؟

نیکویی: هیئت سوارکاری خراسان رضوی در بحث استعدادیابی دست خالی نیست، اقدامات متعددی در این بخش صورت پذیرفته و کمیته‌های این بخش تشکیل شده است، ورزشکاران تنها به دلیل علاقه خود می‌توانند به فعالیت در این ورزش پر هیجان بپردازند، بسیاری از افراد با وجود علاقه به سوارکاری، به دلیل ترس خود نمی‌توانند وارد این رشته ورزشی شوند.

افراد مستعد سوارکاری شناسایی شده و کسانی که در این ورزش استعدادی داشته باشند به جایگاه بهتری دست می‌یابند، بخش نونهالان یکی از رده‌های پر قدرت و بسیار مستعد در سوارکاری هستند و می‌توانند برای استان خود افتخار آفرینی کنند، هیئت سوارکاری خراسان رضوی نیز همراه آنها است.

تسنیم: هیئت سوارکاری خراسان رضوی به چه میزان مورد حمایت مسئولان قرار می‌گیرد؟

نیکویی: هیئت سوارکاری خراسان رضوی از سوی ارگان‌ها حمایت چندانی نمی‌شود؛ چرا که این رشته ورزشی خصوصی است، در حال حاضر از هشت سال گذشته تاکنون حمید نیکویی؛ رئیس هیئت سوارکاری استان از ورزشکاران حمایت کرده است، بودجه مختصری که به این هیئت تعلق می‌گیرد کافی نبوده و هزینه‌های سوارکاری بسیار زیاد است.

تسنیم: در حال حاضر هیئت سوارکاری خراسان رضوی در بحث مالی در چه شرایطی قرار دارد؟

نیکویی: تمامی اقدامات سوارکاری مانند نگهداری اسب، اعزام به مسابقات، برگزاری میزبانی، ثبت نام در رقابت‌های مختلف و نظایر این موارد هزینه بردار است، بودجه موجود در هیئت کفاف انجام این امور را نمی‌دهد و باید شرایط مالی بهبود یابد و از شرایط کنونی بیرون آید.

تسنیم: آیا ورزشکاران باید اسب‌های خود را به صورت شخصی خریداری کنند؟

نیکویی: ورزشکار در دو صورت می‌تواند به مسابقات اعزام شود، باید اسب شخصی برای خود خریداری کند و یا این که اسپانسری برای حمایت و خرید اسب خود داشته باشد، در غیر این صورت امکان حضور ورزشکار در مسابقات مختلف نیست، در واقع هیئت سوارکاری خراسان رضوی با بودجه موجود نمی‌تواند اسب خریداری کند.

تسنیم: اسب‌ها با چه نژادهایی به مسابقات راه می‌یابند؟

نیکویی: نژاد اسب‌ها در سطح مسابقات تأثیر می‌گذارد، برخی از مسابقات برای اسب‌هایی با نژاد اروپایی برنامه ریزی شده که سطح این رقابت‌ها بسیار بالا است، در سایر مسابقات نیز از اسب‌های ایرانی استفاده می‌شود، به تازگی مسابقات به روز تر شده و اسب‌های ایرانی توانایی پرش صد و چهل سانتی متر را دارند اما در برخی مسابقات الزاماً از اسب‌های پرقدرت اروپایی استفاده می‌شود.

تسنیم: با توجه به کمبود اعتبارات، آیا تاکنون برنامه‌های هیئت سوارکاری خراسان رضوی لغو شده است؟

نیکویی: تاکنون با وجود کمبود بودجه در هیئت سوارکاری خراسان رضوی، برنامه‌ای لغو نشده و یا به تعویق نیوفتاده است، اعضای هیئت با برنامه ریزی و در نظر گرفتن حداقل بودجه برای هر برنامه‌ای، آن را به شکل مطلوبی برگزار رده و ورزشکاران را نا امید نکرده است.

تسنیم: در صورت بهبود شرایط مالی، چه اتفاقاتی در هیئت سوارکاری خراسان رضوی رخ می‌دهد؟

نیکویی: هیئت سوارکاری خراسان رضوی در صورت بهبود شرایط مالی، می‌تواند گام‌های بزرگی برای ورزشکاران بردارد و توانایی آنها را با اجرای برنامه‌های پی در پی افزایش دهد، البته در حال حاضر هیچ خللی در سیستم ورزشی سوارکاری احساس نمی‌شود اما در صورت وجود بودجه بیشتر می‌توان کیفیت و کمیت برنامه‌ها را افزایش داد.

هیئت سوارکاری خراسان رضوی سال گذشته در لیگ دسته یک کشوری توانست توسط 6 نفر از سوارکاران ماهر مشهد مقام نخست را به دست آورد، امسال نیز تیم استان در لیگ دسته یک شرکت کرده و به عنوان بالاترین تیم کشوری از نظر مهارت شناخته شد، هیئت سوارکاری خراسان رضوی در صدر قرار دارد و امید است که امسال ورزشکاران همانند گذشته عمل کنند.

تسنیم: هیئت سوارکاری خراسان رضوی اسپانسرهایی برای همکاری در مسابقات دارند؟

نیکویی: خیر؛ در حال حاضر هیچ اسپانسری از هیئت سوارکاری خراسان رضوی حمایت نمی‌کند و اسپانسرها باید به شخص ورزشکار مراجعه کنند و تنها او را مورد حمایت خود قرار دهند، این امور به صورت شخصی انجام می‌شود، در صورتی که اسپانسری تمایل به خرید اسب داشته باشد می‌تواند آن را برای رقابت‌ها در اختیار ورزشکار مورد نظر خود بگذارد.

انتخاب سوارکار برای تحت حمایت قرار دادن وی بر عهده اسپانسر است، حمایت‌کننده با سلیقه شخصی خود ورزشکاری را بر می‌گزیند و همکاری‌های لازم را با او دارد، این امر می‌تواند درصد پیشرفت و کسب رتبه در ورزشکار را به حد زیادی افزایش دهد.

تسنیم: هیئت سوارکاری خراسان رضوی باشگاه اختصاصی در اختیار دارد؟

نیکویی: هیئت سوارکاری خراسان رضوی باشگاه‌های سوارکاری بسیاری در سطح استان دارد که تمامی این باشگاه‌ها به صورت خصوصی کار می‌کنند، تنها یک مکان ورزشی به نام باشگاه فردوسی دولتی بوده که رای فعالیت در آن باید اجاره داد، به طور کلی سه پیست در استان به عنوان بهترین مکان ورزشی برای اجرای تمرینات و برگزاری مسابقات شناخته شده است.

تسنیم: سالن‌های ورزشی موجود در خراسان رضوی به چه میزان از تجهیزات مورد نیاز بهره مند می‌شوند؟

نیکویی: باشگاه ارشاد، سوران و آکادمی سوارکاری ملی از تجهیزات مطلوبی برخوردار هستند و می‌توان در این سالن‌های ورزشی اقدامات مختلفی انجام داد، سطح باشگاه فردوسی پایین است و نمی‌توان مسابقات مطلوبی در آن برگزار کرد اما سه مورد مذکور مناسب‌ترین محل برای انجام اقدامات مهم است.

انتهای پیام/ش

R41347/P1361/S6,1188/CT2

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۶۳۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود زائران خراسان رضوی از مرز ۶ میلیون نفر گذشت

جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی از ورود بیش از ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر زائر به استان و مشهد خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد امروز در جلسه قرارگاه عملیاتی مرکزی خدمات سفر زائران استان خراسان رضوی که با حضور حجت الاسلام والمسلمین نصرالله پژمان‌فر، رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس برگزار شد اظهار داشت: از 15 اسفند 1402 لغایت ششم فروردین 1403 مجموعاً 6 میلیون و 879 هزار و 88 نفر به استان خراسان رضوی و مشهد سفر کرده‌اند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی ادامه داد: بیشترین زائران با 5 میلیون و 738 هزار و 211 نفر از طریق وسایل حمل و نقل شخصی وارد استان خراسان رضوی شده‌اند.

جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی خاطرنشان کرد:529 هزار و 86 نفر با وسایل حمل و نقل عمومی جاده‌ای، 349 هزار و 919 نفر از طریق راه آهن و 216 هزار و 872 نفر از طریق فرودگاه در این ایام به استان و مشهد الرضا(ع) وارد شده‌اند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • سوال روز هفدهم پویش زندگی با آیه‌ها در خراسان رضوی اعلام شد
  • خراسان رضوی رکورددار طرح‌های عمرانی در کشور
  • پلمب دو کافی‌شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد
  • بیش از هفت میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی سفر کردند 
  • فعالیت ۱۳۰ تیم نظارتی با ۳۸۰ بازرس در مناطق زیر پوشش علوم پزشکی مشهد
  • توسعه فعالیت‌ های قرآنی نیازمند تخصیص بودجه
  • توسعه فعالیت‌های قرآنی نیازمند تخصیص بودجه
  • کیفیت هوای کلانشهر مشهد در شرایط «سالم»
  • کیفیت هوای مشهد سالم است
  • ورود زائران خراسان رضوی از مرز ۶ میلیون نفر گذشت