Web Analytics Made Easy - Statcounter

قلعه لانه پرستو یک قلعه تزئینی است که در لبه سواحل کرایمین در دریای سیاه قرار دارد؛ شاید اولین جایی نباشد که شما به دنبال یک قلعه جدید گوتیک بگردید. در بالای قله آئورا در خارج شهر گاسپرا قرار دارد و از دماغه آی-تودور به ساحل دریای سیاه نگاه می کند. این یک اثر تاریخی زیبا است که از ایمپریالیستی روسیه باقی مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قلعه آشیانه پرستو در بین سال های 1911 و 1912 توسط معمار روسی، لنوید شروود به دستور بارون میلیونر آلمانی بالتیک، وون استیگل ساخته شده بود. این قلعه یکی از محبوب ترین جاذبه های کرایمیئا است و به نمادی از خط ساحلی جنوبی شده است. بارون این زمین را در حالتی به دست آورد که یک کلبه چوبی داشت و آن را در مدتی کمتر از یک سال با یک قلعه جایگزین کرد. سبک طراحی آشیانه پرستو به شدت از قلعه های افسانه ای آلمانی مانند لیختن اشتاین و استولزن فلز الهام گرفته است.

آشیانه پرستو و تاریخه قلعه لانه پرستو

در سال 1914 این ساختمان توسط وون استینگل به پی.جی شلاپوتین فروخته شد تا از آن به عنوان رستوران استفاده کنند. پس از انقلاب روسیه، از آن به عنوان یک جاذبه توریستی استفاده کردند. در سال 1927، قلعه آشیانه پرستو در مقابل گرانش و شانس ایستادگی کرده و با زلزله ای در رتبه 6، 7 ریشتر مواجه شد. به طور شگفت انگیزی، قلعه فقط کمی آسیب سطحی دید در حالی که بر روی صخره ها یک شکاف بزرگ ایجاد شد.تعمیر این قلعه در سال 1968 آغاز شد و این پروژه شامل بازسازی بخش کوچکی از ساختمان و همچنین افزودن یک صفحه بتنی یکپارچه برای تقویت صخره بود. از سال 1975 از این ساختمان به عنوان یک جاذبه توریستی و رستوران استفاده کرده اند.هنگام تماشای قلعه از راه دور، سرسختی طراحی آن کاملا قابل توجه است. شما نمی توانید جلوی تعجب خودتان از فیزیک ساده ساختمان مانند قسمت هایی از بالکن ها و پاسیو ها که از اندازه خود صخره ها نیز عبور می کنند را بگیرید. آشیانه پرستو معماری در طول عمر ساختمان ها درست است و بازدیدکنندگان به طور کامل توسط شبیه سازی ها و بدون آن ها خدمت می کنند. این که آیا در حال دور زدن و یا غذا خوردن بر روی بنا و یا نفس کشیدن در دیدگاه نفس گیر دریای سیاه باشید، این یک چشم انداز خیره کننده خواهد بود.با توجه به نمادگرایی و وضعیت مهم آن، لانه پرستو در چندین فیلم شوروی دیده شده است. این تنظیمات از آشیانه پرستو دسیات نگریتایات و نسخه نمایشی شوروی از آگاتا کریستی بود و پس از آن دیگر وجود نداشت.اگر شما در حال برنامه ریزی برای بازدید هستید، چندین نقطه مورد علاقه تان در همان نزدیکی وجود دارد. مسیر تزار یک مسیر خوش منظره است که در امتداد لبه کوه های کرایمین ایجاد می شوند. این راه از کاخ لیوادیا شروع می شود و با لانه پرستو پایان می یابد. شما می توانید مسیر را دنبال کرده و از منظره ها لذت ببرید یا از آن به عنوان وسیله ای برای دیدن قلعه استفاده کنید. این مسیر در سال 1861 برای استفاده تفریحی توسط تزار روسیه، اسکندر سوم در نزدیکی قصر لیوادیا ساخته شد که محل اقامت کرایمینش بود.

منبع: مجله همگردی

کلیدواژه: جهانگردی اماکن تاریخی جهان گردی تور اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hamgardi.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مجله همگردی» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۶۳۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه قطع گاز در قلعه چنان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، بنا به اعلام شرکت گاز استان خوزستان ، به منظور انجام تعمیرات پیشگیرانه شبکه گازرسانی، جریان گاز شهرستان کارون - روستای قلعه چنان بزرگ  قطع می شود.

در این اطلاعیه آمده است : جریان گاز از خیابان چهارم شرقی تا هفتم شرقی در روز شنبه ۱ اردیبهشت از ساعت ۸ صبح الی ۱۶ قطع می‌شود.

همچنین در این اطلاعیه تاکید شده است، شهروندان ساکنان این منطقه تا زمان وصل دوباره جریان گاز از دستکاری رگلاتور‌ها خودداری کنند و شیر‌های گاز را به حالت بسته نگهدارند.

دیگر خبرها

  • اطلاعیه قطع گاز در قلعه چنان
  • فیلم/ کاری که تگرگ با یک گندم‌زار در قلعه‌گنج کرد!
  • کاوش‌های باستانشناسی در شمال استان اردبیل ادامه دارد
  • مسیر رسیدن به سرزمین های بهشتی ایران از کجاست
  • سکانس‌هایی از فیلم شهر هرت
  • کشف جانوری با «170 چشم» در سواحل چین (+عکس)
  • سرقت ذخیره غذایی یک سنجاب توسط خرس سیاه + فیلم
  • هنوز بعد از سال ها درپی متولی در دریا هستیم
  • چطور مراقب همسایه های بالدارمان باشیم؟
  • (ویدئو) آب دریای هرمز قرمز شد