Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری صداوسيما به نقل از فرانس پرس از پاکارما ؛ دولت برزیل روز سه شنبه بیش از 1000 ونزوئلایی را که در ایالت مرزی رورما (Roraima) به سر می بردند، به دنبال درگیری های خشونت آمیز میان مهاجران و جمعیت محلی به سایر شهرهای برزیل انتقال داد.
ویویان اسه، نماینده دولت برزیل در گفتگویی مطبوعاتی از بوآ ویستا، مرکز ایالت آمازونی اعلام کرد "روند توزیع" مهاجران ونزوئلایی به طرف داخل برزیل در پایان ماه اوت آغاز خواهد شد، اما این منبع به شهرهای مقصد اشاره ای نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ویویان اسه که عضو کمیسیون میان وزارتی برزیل است روز سه شنبه به شهر مرزی پاراکما عزیمت کرد. روز شنبه در این شهر درگیری های خشونت آمیزی میان جمعیت محلی و پناهجویان ونزوئلایی روی داده بود.
وقوع دزدی و حمله علیه یکی از کسبه شهر که به ونزوئلایی ها نسبت داده شده بود، علت بروز این درگیری ها بود. ده ها نفر از ساکنان محلی این شهر 12 هزار نفری که حدود یک هزار مهاجر ونزوئلایی در خیابان های آن زندگی می کنند، دو اردوگاه اصلی مهاجران را ویران کردند و اموال و دارایی های آنها را آتش زدند. به دنبال این درگیری ها تیراندازی هایی روی داد و مغازه ها تعطیل شدند.
از آغاز امسال در چارچوب طرح دولت برزیل برای جلوگیری از ازدحام مهاجران ونزوئلایی در ایالت رورما، 820 ونزوئلایی به سایر شهرهای برزیل مانند سائو پائولو در جنوب شرق و مانوس در شمال برزیل انتقال داده شده اند.
بعد از درگیری های پایان این هفته در پاراکما دست کم 1200 پناهجوی ونزوئلایی نیز به کشور خود بازگشته اند. این پناهجویان ونزوئلایی به علت بحران اقتصادی، سیاسی و اجتماعی عمیق از کشورشان گریخته بودند.
تنش در شهر مرزی پاراکما بعد از حوادث پایان هفته ملموس است هر چند که هیچ واقعه قابل توجهی ثبت نشده است. روز سه شنبه 60 نفر از 120 عضو نیروهای ملی که مقامات وعده داده بودند، به منطقه وارد شدند.
در پاراکما تاثیر این مهاجرت به شدت احساس می شود. جمعیت این شهر در سه سال اخیر بعد از آغاز بحران ونزوئلا 10 درصد افزایش یافته است.
تنش های مهاجرتی در سایر کشورهای آمریکای لاتین نیز در حال افزایش است. اکوادور روز سه شنبه از وزیران امور خارجه 13 کشور منطقه از جمله ونزوئلا دعوت کرده است به منظور بحث و گفتگو درباره هجوم گسترده مهاجرانی که از بحران ونزوئلا می گریزند، نشستی برگزار کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: برزيل مهاجر ونزوئلا شهرهاي مرزي درگيري خشونت بين الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۶۴۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادبیات عجیب یک افغانی درباره ایران و افغانی‌های مهاجر

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 9 ویدیویی از یک افغانی منتشر شده که با مقایسه وضعیت خیابان‌های ایران و افغانستان، تعابیر عجیبی درباره ایران به کار می‌برد و در نهایت با این تعابیر می‌گویند در شان افغانی‌ها نیست در ایران کارگری کنند! این ویدیوی قابل تامل را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • سیل ویرانگر در برزیل ده‌ها قربانی و مفقود گرفت+فیلم
  • انتقال آب خام به جیرفت تا ۲ سال آینده
  • برگزاری ششمین اجلاسیه هم اندیشی روحانیون کلان شهرهای کشور در قم
  • «فرزین بلیان» مقتدرانه در برابر اشرار مسلح ایستادگی کرد
  • برگزاری رقابت های هفته چهارم مسابقات اسبدوانی فصل بهاره شهرستان گنبدکاووس
  • اجلاسیه هم‌اندیشی روحانیون کلان شهرهای کشور در قم برگزار می‌شود
  • استفاده از پهپاد نظامی مهاجر در جاده‌های فارس!(فیلم)
  • ادبیات عجیب یک افغانی درباره ایران و افغانی‌های مهاجر
  • انتقال ۱۳۷ میلیارد لیتر نفت و فرآورده در ۱۴۰۲/ طول خطوط لوله انتقال نفت ایران ۱۰۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد
  • (ویدئو) استفاده از پهپاد نظامی مهاجر در جاده‌های فارس!