Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جوادی صبح چهارشنبه در خطبه های نماز عید قربان که در مسجد جامع همدان برگزار شد، با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی عنوان کرد: خداوندی که این عید را قرار داده و مومنان را به نماز و ارتباط با خویش دعوت کرده یک بال سعادت را از این طریق در اختیار انسان قرارداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه با یک بال نمی توان به آسمان سعادت پرواز کرد، گفت: بال دیگر در توجه به مردم و بندگان خداوند قرار داده شده است.

وی عنوان کرد: بی توجهی به مردم و نیازمندان در این ایامی که دشمن با فشار اقتصادی عرصه را بر مردم تنگ کرده صحیح نیست.

حجت الاسلام جوادی بابیان اینکه در دوره کنونی بسیاری ازمردم در فشار و مضیقه هستند و باید هر مومن به اندازه توان خود دست نیازمندان را بگیرد، گفت: طبق احادیث و روایات و آیات متعدد هر چقدر در دستگیری نیازمندان قدم برداریم به همان میزان بر وسعت مال افزوده می شود.

وی با بیان اینکه انسان مومن باید از آنچه در اختیار دارد به نیازمندان کمک کند حتی اگر وضع مالی مناسبی هم نداشته باشد، گفت: در روایات عنوان شده که در روز عید قربان از قربانی افطار کنید و برهمین اساس قربانی کردن گوسفند و یا هر حیوان حلال گوشت دیگری و توزیع گوشت ان بین نیازمندان از کارهای مطلوب خداوند است.

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه گوشت قربانی باید به دست نیازمند واقعی برسد، به ضرورت توجه به پرداخت زکات نیز اشاره کرد و گفت: پرداخت زکات بر مال می افزاید.

وی در توضیح «زکات»، قراردادن بخشی از مال در اختیار نیازمندان را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه بخش دیگری از زکات به تزکیه درون و برون انسان می پردازد، گفت: در دهه ولایت و ایامی که دست ها به سوی درگاه پروردگار باز است و در منا غوغاست زن و مرد در رمی جمرات برای آنکه خود را از آلودگی ها بشویند و شیطان را از خود برانند سختی ها را به جان می خرند و به تزکیه می پردازند.

مسجد جامع همدان غریب مانده است

حجت الاسلام جوادی در خطبه دوم نماز عید قربان به وضعیت مسجد جامع همدان اشاره کرد و با بیان اینکه مسجد جامع همدان غریب مانده است، گفت: در دوره کنونی هر از چند گاهی یک برنامه را در مسجد جامع برگزار می کنند تا هم این مسجد زنده بماند و هم از کسانی که در این مسجد نماز به پا می داشتند یادی شود.

وی با بیان اینکه مسجد جامع همدان در دوران پیش از انقلاب از اذان ظهر تا ساعت ۵ بعدازظهر نماز جماعت برگزار می کرد و هر یک از ائمه جماعات همدان در یکی از شبستان های این مسجد اقامه نماز را عهده دار بود و کسبه و بازاریان همدان نیز به تبلیغ برنامه های مسجد می پرداختند، گفت: متاسفانه در دوره کنونی این مسجد با عظمت کنار مانده است.

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه مسجد برای تزکیه است، گفت: مسجد جامع شهر همدان در دل بازار و میدان مرکزی شهر قرارگرفته و می توان از ظرفیت های آن به نحو مطلوب بهره برد.

وی در ادامه بابیان اینکه اگر در جامعه تزکیه و پاکسازی درون محقق گردد دچار مشکلاتی که اکنون گریبان جامعه را گرفته است، نمی شویم؛ گفت: در جامعه با تقوا هر مسئول پیش از آنکه فکر خود و اطرافیانش باشد مردم و نیاز مردم را می بیند و برای مردم قدم برمی دارد.

حجت الاسلام جوادی با بیان اینکه در جامعه باتقوا مردم بازار، مدیران، مسئولان، پزشکان، استادان و تمام مردم حل مشکلات دیگران را بر مشکلات خود ارجح می دانند، گفت: وقتی در جامعه ای تقوا از بین برود رفته رفته افراد به انحراف کشیده می شوند و وضعیتی که دچار آن هستیم پیش می آید.

کد خبر 4381670

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه موقت همدان عید سعید قربان مردم علیه احتکار کرمانشاه خبرگزاری مهر بوشهر شهرکرد احتکار گرگان مشهد شیراز هفته دولت بیرجند خطبه های نماز جمعه روز خبرنگار عید سعید قربان مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۶۴۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، حجت‌الاسلام علی عزیزی افزود: طرح "مسجد، پایگاه قرآن" از ابتدای امسال در استان همدان اجرا شد و هم اکنون در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری مساجد استان در حال اجراست.

او تصریح کرد: ترویج فعالیت‌های قرآنی، انس جوانان و نوجوانان با قرآن، ترویج معارف قرآنی، ترویج سبک زندگی قرآنی و عمل به دستورات قرآن از اهداف اجرای این طرح است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد همدان استعدادیابی قرآنی و هدایت نوجوانان و جوانان به سمت فعالیت‌های قرآنی را از دیگر اهداف طرح برشمرد و گفت: برنامه‌های مختلفی همچون کلاس‌های قرآنی، محافل سنتی قرآنی و طرح تلاوت نور اجرا می‌شود.

دیگر خبرها

  • دهیاران بخش سعد آباد کمک به خانه‌های بهداشت را در اولویت قراردهند
  • رئیسی در مسجد جامع «کالپیتی»: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند
  • لزوم ارتقاء مرکز جامع سلامت اشترینان به بیمارستان
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان
  • مسئولان فرصت خدمت به مردم را قدر بدانند
  • ۳ مرکز جامع سلامت خانواده در همدان کلنگ‌زنی و افتتاح شد
  • مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می شود
  • اختصاص ۸۰۰ میلیاردریال برای اجرای طرح‌های مرمتی در آذربایجان غربی
  • مشکلات بازاریان زنجانی به رئیس دادگستری چه بود؟