Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@02:35:33 GMT

حج باعث عزت مسلمانان و تحکیم پایه های وحدت می شود

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۶۴۸۱۷

حج باعث عزت مسلمانان و تحکیم پایه های وحدت می شود

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام هادی قابل روز چهارشنبه در خطبه های نماز عید سعید قربان با اشاره به موضوع وحدت و اتحاد در بین مسلمانان، افزود: حج به عنوان یکی از ارکان مهم اسلام برای پیشرفت و احیای وحدت بین مسلمانان جهان همواره از اهمیت زیادی برخوردار بوده است.
وی با اشاره به ناراحتی دشمنان اسلام از اجتماع امت اسلام در یک مکان معنوی، خاطر نشان کرد: داشتن یک کتاب واحد به نام قرآن، خواندن باشکوه نماز به سوی یک قبله و انجام مراسم حج به صورت یکپارچه همه بیانگر وحدت و اخوت بین مسلمانان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام قابل به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص وحدت بین مسلمانان جهان اسلام اشاره کرد و ادامه داد: استکبار جهانی با ایجاد اختلاف در بین مسلمانان به دنبال سلطه بر کشورهای اسلامی است و اگر مردم مسلمان به دنبال دستورات خداوند و پیامبر باشند هیچ گاه تحت تاثیر توطئه های دشمن برای ایجاد تفرقه در بین مسلمانان نمی شوند.
وی، شهادت حضرت مسلم بن عقیل (ع) را نتیجه و حاصل ایجاد تفرقه بین مسلمانان دانست و افزود: مسلمانان جهان باید برای مقابله بیشتر با دسیسه های دشمنان اسلام وحدت و اجماع بیشتری داشته باشند.
امام جمعه موقت قزوین در ادامه ضمن تجلیل از روز صنعت دفاعی و نظامی در کشور، گفت: این مساله موجب اقتدار دفاعی و صلح و امنیت پایدار در کشور شده و این جای قدردانی از زحمات خالصانه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و صنعت دفاعی کشور دارد.
به گفته حجت الاسلام قابل، صنعت دفاعی همواره نماد قدرت نظامی میهن اسلامی بوده و پیشرفت کشور در این زمینه بیانگر اعتماد به نفس و اقتدار به این نظام مقدس است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم مبارزه با محتکران کالا در سطح استان اشاره کرد و گفت: دستگاه قضاء باید به صورت قاطع با متخلفان اقتصادی و احتکار کنندگان کالا برخورد کند و بازاریان نیز مراقب باشند تا عده ای سودجو با احتکار کالاها آرامش مردم و جامعه را برهم نزنند.
امام جمعه موقت قزوین در ادامه خواستار محدودیت برگزاری کنسرت در استان از سوی مسئولان فرهنگی و اجتماعی شد و گفت: موسیقی اگر در مسیر تعالیم اسلامی قرار بگیرد موجب تعالی انسان شده و بهترین عبادت است.
حجت الاسلام قابل رسیدگی به امور نیازمندان و کمک به فقرا را یکی از وظایف مهم مسئولان در جامعه اسلامی دانست و تاکید کرد: کمک به نیازمندان رسالت و وظیفه مسلمانان است و هر نوع کمکی در این زمینه جامعه را از فساد دور می کند.
وی با اشاره به اینکه کمک به نیازمندان از تاکیدات دین مبین اسلام و توصیه پیامبر گرامی اسلام (ص) است، افزود: در این راستا همه مسلمانان باید از این دستور اسلامی پیروی کنند.
وی توجه به نیازمندان و اقشار ضعیف جامعه را یک وظیفه همگانی دانست و گفت: صدقه و کمک به این اقشار 70 نوع بلا را از انسان دور می کند.
نماز عید سعید قربان همزمان با سراسر کشور در قزوین و تمامی مصلاهای نماز جمعه این استان اقامه شد.
7390/8054
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت دین مبین اسلام کشورهای اسلامی مسلمان مسلمانان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۶۴۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحدت در جامعه اسلامی مهم‌ترین رکن پیشرفت است

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه، گفت: امروز وحدت در جامعه اسلامی مهمترین رکن پیشرفت محسوب می‌شود، بنابراین هر قلمی و هر قدمی و هر کلام و اقدامی در فضای واقعی و مجازی که بخواهد خللی در وحدت جامعه ایجاد کند، خیانت است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، حجت‌الاسلام علی عبداللهی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری استان قزوین که در محل سالن اجتماعات مرکز آینده پژوهی دانشگاه بین‌المللی امام(ره) قزوین برگزار شد، اظهار داشت: توقع از همه مسئولین خاصه مسئولین قضایی، انضباط کاری، وقت‌شناسی و معطل نکردن مراجعین به دستگاه‌ها است.

وی ادامه داد: بازداشت کردن افراد آخرین کار است و ما در دستگاه عدلیه باید تلاش کنیم افرادی را که مرتکب خطا و جرمی شده‌اند، اگر ضرورت اقتضاء نکرد به زندان نفرستیم.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه یادآورشد: اولین ملاک قضات در دستگاه عدلیه اقتدار است، یاحکمی صادر نمی‌شود یا اگر صادر شد بدون هیچ گونه رودربایستی اجرایی شود.

عبداللهی افزود: اگر احکام قضایی قطعیت یافته و در مقابل قاضی قرار گرفت نسبت به اجرای آن هیچ تعللی نکنند، چنانچه تعللی در اجرای حکم انجام شود ممکن است ثبات و اقتدار نظام آسیب ببیند.

وی تصریح کرد: تاکیدات ریاست قوه قضائیه در درون و بیرون از مجموعه دستگاه قضائی بر صیانت است، اگر چه فردی حریم ها و حرمت‌ها را شکست و در انجام به وظایف محوله خودش کوتاهی کرد برخورد با وی به عنوان یک راه مقتدر مبارزه با فساد ضروری است.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه، گفت: مبارزه با فساد و قائل نبودن تبعیض در مکتب دستگاه عدلیه حرام است و یکی از اساسی‌ترین موضوعاتی که همواره رئیس قوه قضائیه به آن تاکید کرده و در سند متعالی قوه نیز نسبت به آن تاکید شده است این موضوع است.

وی در ادامه عنوان کرد: یکی از خواسته های مقام معظم رهبری تامین امنیت روانی در سطح جامعه است چرا که (جهش تولید، با مشارکت مردم) جز با امنیت روانی و آرامش روانی میسر نیست.

عبداللهی تصریح کرد: هر کسی، در هر لباس و جایگاهی بخواهد امنیت روانی جامعه را به هم بریزد، دستگاه قضائی در کنار دستگاه های امنیتی و انتظامی در مقابل او خواهند ایستاد.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه با تاکید بر وحدت در جامعه این چنین اذعان داشت: امروز وحدت در جامعه اسلامی مهمترین رکن پیشرفت محسوب می‌شود، بنابراین هر قلمی و هر قدمی و هر کلام و اقدامی در فضای واقعی و مجازی که بخواهد خللی در وحدت جامعه ایجاد کند، خیانت است. 

وی تاکید کرد: در طول سنوات پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره ثابت کرده‌ایم که نسبت به وفاداری به خون شهدا و تاسی در ولایت‌مداری پایبند هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیس دیوان عالی کشور: منشأ موج بیداری دانشجویان آمریکایی، انقلاب اسلامی است
  • وجدان مراکز علمی و دانشگاهیان در غرب بیدار شده است
  • طراحی سامانه «آی محسن» برای کمک به محرومین جهان اسلام
  • وحدت و برادری نیاز مهم امروز کشور است
  • شهریاری: ظرفیت جهان اسلام را برای کمک به غزه استفاده بگیریم
  • شاهد تحول فن‌آورانه در حوزه حکمرانی فرهنگی خواهیم بود
  • حج تجلی وحدت و اقتدار امت اسلامی است
  • عملیات تادیب صهیونیست‌هاموجب تحکیم وحدت ملی وارتقای همدلی ملی شد
  • وحدت در جامعه اسلامی مهم‌ترین رکن پیشرفت است
  • تشکیل شوراها اسباب تحکیم پایه‌های نظام را فراهم کرده است