Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور در نشست با فعالان حوزه‌ گردشگری فارس گفت:این تسهیلات که امسال شامل دفتر‌های خدمات گردشگری هم می‌شود ، بر اساس تفاهم نامه سه جانبه بین این سازمان و سازمان برنامه و بودجه و صندوق توسعه‌ ملی دراختیار سرمایه گذاران حوزه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور قرار خواهد گرفت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 مونسان از رشد ۱۶ درصدی فروش صنایع دستی کشور خبرداد و با اشاره به صادرات بیش از ۵۰۰ میلیون دلار این صنایع در سال گذشته گفت: در زمینه فروش صنایع دستی این رقم پارسال در داخل کشور هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بود
وی با اشاره به طرح تجاری سازی بخش صنایع دستی نیز گفت:: دراین طرح با ارتقا بسته بندی‌ها، برندسازی، طراحی مبتنی بر سلیقه مشتری و استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی  ،فروش صنایع دستی افزایش و بازار‌های جدید برای فروش این صنایع در داخل وخارج کشور ایجاد خواهد شد.
معاون رئیس جمهور همچنین از رشد ۳۸ درصدی ورود گردشگران به کشور در ۴ ماه‌ نخست امسال خبر داد و گفت:علی رغم مشکلات و تحریم‌های دشمنان ، با برنامه ریزی زمینه ورود گردشگران فراهم شده است .
وی از تلاش این سازمان برای معرفی بیشتر جاذبه‌ها خبر داد و افزود در این راستا رسانه ملی با تولید برنامه‌های مختلف رادیویی و تلوزیونی نقش مهمی را ایفا کرده است .
 تبادار استاندار فارس هم در این نشست با اشاره به ظرفیت بالای گردشگری و نقش گردشگری در رشد اقتصادی و افزایش اشتغال  در استان گفت: این آمار مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند و باید با ارائه راهکار‌های اساسی از این ظرفیت‌ها استفاده بیشتری کنیم.
در این نشست جمعی از فعالان حوزه‌ی گردشگری فارس در مورد ممنوعیت فعالیت واحد‌های اقامتی و گردشگری دستگاه‌های دولتی، توجه به توسعه‌ گردشگری سلامت، معافیت‌های مالیاتی مقطعی، توجه به بافت تاریخی و فرهنگی شیراز، ضرورت اموزش نیرو‌های فعال در زمینه‌ی گردشگری و بیمه‌ی راهنمایان گردشگری بحث و تبادل نظر کردند که مسئولان در مورد پیگیری و رفع آن‌ها قول مساعد دادند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: تصویب تسهیلات ارزان قیمت سرمایه گذاران بخش گردشگری خدمات گردشگری صنایع دستی خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۶۵۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت های گردشگری گرمی در قالب جشنواره معرفی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، حسن محمدی ادیب پیش از ظهر یکشنبه در نشست با فرماندار شهرستان گرمی با اشاره به ظرفیت مهم دریاچه گیلارلو این شهرستان در راستای جذب گردشگر اظهار کرد: فرمانداری شهرستان باید با همکاری سایر نهادهای دولتی یک جشنواره بزرگ در راستای معرفی این ظرفیت بزرگ برنامه‌ریزی و تدوین کند.

وی با بیان اینکه جشنواره‌ها نقش مهمی در دیده شدن و جذب سرمایه‌گذار برای منطقه دارند، افزود: لازم است که در شهرستان گرمی نیز جشنواره‌هایی برای معرفی ظرفیت‌های منطقه تعریف شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل بیان کرد: همچنین لازم است که از اعتبارات شهرستانی برای آموزش صنایع‌دستی، تولید محتوا برای معرفی ظرفیت‌ها و کاوش محوطه «تپه دیگه‌ور» نیز اعتبار تخصیص پیدا کند تا بتوانیم اقدامات مهمی را در این شهرستان انجام دهیم.

محمدی ادیب خاطرنشان کرد: حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی باید جز اولویت‌های اول در شهرستان گرمی باشد و اعتبارات ویژه برای این حوزه تخصیص داده شود.

کد خبر 6097075

دیگر خبرها

  • برخورد جدی با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • ظرفیت های گردشگری گرمی در قالب جشنواره معرفی می شود
  • بازار فروش صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • فروش صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه
  • چرا ترک‌ها علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در کیش شدند؟
  • ثبت سفارش فروش ۳۸۰ میلیارد صنایع دستی سیستان و بلوچستان
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • فراهم شدن شرایط جدید برای فروش برج‌های دو قلو شهرکرد