Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-16@12:52:45 GMT

محورهای اصلی خطبه های نماز عید قربان استان بوشهر

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۶۵۳۲۲

محورهای اصلی خطبه های نماز عید قربان استان بوشهر

بوشهر-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: مسئولان با طرح و برنامه ریزی های مناسب برای حل مشکلات اقتصادی مردم تلاش کنند.
به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز چهارشنبه درخطبه های نماز عید قربان افزود: درفضای داخلی در سایه تهدید، تحریم و سو برنامه ریزی اقتصادی کشور با مشکلاتی مواجه شد که این شرایط باید با درایت مسئولان بهبود یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارداشت: از مسئولان انتظار می رود در همه زمینه های خدماتی و بویژه اقتصاد، کنترل رکود و تورم، آموزش و پرورش و دینداری تلاش افزون داشته باشند.
صفایی بوشهری افزود: مسئولان باید مردم دار و در خدمت مردم باشد و برای تحقق وعده کاهش بیکاری بطور جد تلاش کنند.
وی ادامه داد: مردم ایران در صحنه های مختلف انقلاب حتی به قیمت دادن جان در راه نظام حضرت ابراهیم گونه امتحان خود را پس دادند و اکنون نوبت مسئولان است که امتحان خود را به خوبی به مردم پس دهند.
امام جمعه بوشهر یادآورشد: نگاه مسئولان در خدمت شایسته به مردم باید فرا جناحی و بدون اعمال نگاه های سیاسی باشد.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود در ارتباط با شرایط جهان اسلام اظهارداشت: جهان اسلام پارسال اتفاقات تلخ و شیرینی فراوانی را تجربه کرد که شیرین ترین آن شکست گروه تکفیری داعش بود.
صفایی بوشهری ادامه داد: این گروه تکفیری که دست پرورده استکبار بود با نام اسلام قصد تیشه زدن به ریشه دین را داشت که با عنایت پروردگار با شکستی بزرگ مواجه شد.
وی در ارتباط با اهمیت دین نیز گفت: دین انسان را از سقوط در باتلاق متعفن حیوانی نجات داده وی را به اوج کمال شخصیتی می رساند.
صفایی بوشهری افزود: دین همچنین مایه ایجاد صبر و بردباری انسان ها در برابر مشکلات گوناگون است.
7212
گناوه- ایرنا- امام جمعه گناوه گفت: مبارزه با هوای نفس، محور اصلی همه تکالیف و دستورات دین مبین اسلام است که باید سرلوحه زندگی همگان قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی در خطبه های نمازعید قربان افزود: در اعمال حج که بزرگ ‌ترین عمل عبادی سالانه مسلمانان است، به تاسی از حضرت ابراهیم (ع) باید به نماد شیطان هفت مرتبه سنگ زد که در واقع سنگ زدن به همه امیال دنیوی و نفسانی است.
وی یادآورشد: رمی جمرات نماد مبارزه با همه صفات نفسانی شیطانی در وجود انسان است.
امام جمعه گناوه با بیان اینکه انبیا در راس همه امور امتحانات و آزمایش الهی بودند، اظهارداشت: حضرت ابراهیم(ع) با غلبه بر نفس سرکش خود ، به منظور تقرب الهی از تمام تعلقاتش گذشت و با نثار بهترین و زیباترین دارایی هایش از بوته آزمایش الهی سربلند بیرون آمد.
وی افزود: عید قربان از بزرگترین اعیاد و عید بندگی و دلدادگی‏ و گذشتن از خویشتن خویش‏ و روز شادی مسلمانان جهان است.
6164
امام جمعه دیر نیز گفت: عید قربان آزمون الهی و درس تسلیم و بندگی است که حضرت ابراهیم به خوبی از پس انجام آن برآمد.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه نماز عید قربان شهر دیر افزود: فلسفه قربانی کردن گوسفند در این روز بزرگداشت یاد و نام حضرت ابراهیم است.
وی گفت: مشکلات اقتصادی یک آزمون الهی است و در مقابل تهدیدات و فشارهای دشمن باید استقامت کنیم.
امام جمعه دیر اظهارداشت: مردم در طول انقلاب جان و مال خود را از دست دادند و در برابر فشارها و تهدیدات دشمن ایستادند.
وی در رابطه با آغاز دهه امامت و ولایت گفت: هدف از مراسم دهه امامت و ولایت آشنایی با شخصیت امیرالمومنین است و این دهه مقارن شده با هفته دولت که مسوولان آیین معاشرت از دیدگا علی را بیاموزند وآن را در زندگی به کار ببرند.
وی افزود: پیام غدیر باید برای امروز و فردا ما باشد.
حجت الاسلام حسینی در رابطه با کشف کالای ممنوعه در این بندر گفت: افرادی که اقدام به ورود کالای ممنوعه مشروبات الکلی می کنند، دین و حیا را زیر پا گذاشته و دنبال سود جویی بوده و این کار مایه نگرانی است و دستگاه قضایی باید این افراد را معرفی و با اقدامات بازدارنده با آنان برخورد جدی و قاطعانه ای انجام دهد.
7207/6045
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت استان بوشهر انقلاب دین مبین اسلام شادی نماینده ولی فقیه رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۶۵۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه می‌کنند چه چیزی مردم را آزار می‌دهد تا انجامش دهند | کاظم صدیقی محاکمه نشد، حالا طلبکار شده

جعفرزاده ایمن آبادی گفت: از اقامه نماز جمعه تهران توسط صدیقی بعد از افشای تخلفات مالی گرفته تا نشستن علیرضا پناهیان در کنار ابراهیم رئیسی بعد از توهین به پیامبر و شرکت سعید طوسی در مسابقات قرآنی عراق و زمزمه بازگشت گشت ارشاد، نشان می‌دهد شکاف مردم و حاکمیت خیلی زیاده است.

تداوم برخی رفتارهای سیاسی و فرهنگی با نگاه از بالا به پایین، جامعه را آزرده و درگیر سؤالاتی کرده است؛ رفتارهایی چون اقامه نماز جمعه به امامت کاظم صدیقی بعد از افشای تخلفات مالی او گرفته تا استاندارد دوگانه حاکمیت در برخورد با چهره‌ای چون علیرضا پناهیان بعد از توهین به پیامبر و حتی حضور سعید طوسی، قاری قرآن پرحاشیه در مسابقات قرآنی عراق.

بنابر روایت رویداد ۲۴، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، فعال سیاسی اعتدالگرا، در گفتگویی در این رابطه تاکید کرد: این رفتارها به منزله «لجاجت با مردم» است که نه تنها موجب عدالت و وحدت نمی‌شود بلکه به شکاف بین مردم و حاکمیت هم دامن خواهد زد.

حضور آقای صدیقی در نماز جمعه تهران این هفته با چه ایده‌ای صورت گرفت؟ آیا عده‌ای دنبال لجبازی با جامعه‌اند یا تصور می‌کنند برگزاری نماز جمعه با حضور صدیقی کار درستی است؟

کشور اینقدر قحط‌ الرجال نیست که آقای صدیقی فقط برای امامت جمعه تهران باقی مانده باشد. او شخصاً نسبت به اتفاقات اخیر اعتراف و عذرخواهی کرده. رهبری در سخنرانی اخیر به وحدت ملی و عدالت اجتماعی اشاره کردند. لجاجت با مردم در این بین اصلاً منطقی نیست و موجب عدالت و وحدت نمی‌شود. من نمی‌گویم هر چه اکثریت گفت درست است، اما سه شرط عقلانیت و منطق و مشروعیت اگر در خواست عمومی باشد، نباید با آن لجاجت کرد.

به نظر شما تداوم اینگونه رفتارها که با نارضایتی بخش قابل توجهی از جامعه روبروست، در میان‌مدت چه نتایجی به دنبال خواهد داشت؟

شکاف بین حاکمیت و مردم با تداوم این رفتارها خیلی زیادتر می‌شود. آقای صدیقی محاکمه نشد و شفاف‌سازی هم نکرد، اما حالا طلبکار شده است. دشمنان کجا به مردم توهین کردند؟ اگر آقای صدیقی نماز جمعه نمی‌آمد چه اشکالی بر اسلام وارد می‌شد؟ آقای پناهیان بعد از اینکه به پیامبر و حضرت علی توهین کرد در کنار رئیس جمهور نشست. می‌گوید حسودان می‌گویند، خب شما بیخود کردید که درست نمی‌توانید درباره پیامبر صحبت کنید.

سعید طوسی به مسابقات قرآن اعزام می‌شود که تلویزیون عراق هم ما را مسخره کند، چرا اینگونه رفتارها را انجام می‌دهند؟ چرا مجدد می‌خواهند گشت ارشاد راه بیندازند؟ عده‌ای نگاه می‌کنند چه چیزهایی مردم را آزار می‌دهد، همان را انجام می‌دهند. اگر شما درست رفتار کنید، مردم هم شما را تأیید می‌کنند، ۸۰ میلیون نفر که اشتباه نمی‌کنند.

به نظر شما حضور کاظم صدیقی در نماز جمعه تهران، چه پیام سیاسی داشت؟ به طور کلی نتایج سیاسی این انتخاب را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

خلوت‌ترین نمازجمعه بعد از انقلاب انجام شد و برخی فرادا نماز خواندند. بالاخره آقای صدیقی خطا کرده است، اینکه اطرافیان گولش‌زده‌اند بحث دیگری است، اما خطا کرده است و چرا حالا باید نماز جمعه بخواند؟ این رفتارها چگونه وحدت ایجاد می‌کند؟ این همه آدم با تقوا و فیلسوف در روحانیت داریم، آقای ابوترابی و اکبری و... وجود داشتند، اما چرا آدمی که مردم روی او حساس هستند را امام جمعه می‌گذارید؟ اقدامات اخیر اصلاً قابل دفاع نیست و به وحدت ملی و انسجام ملی ضربه می‌زند و جایگاه عدالت اجتماعی را تضعیف می‌کند. ما در اجرا قانون نباید تعارف داشته باشیم. ما نباید خودی و غیرخودی کنیم.

دیگر خبرها

  • حضور کاظم صدیقی در تریبون نماز جمعه از نگاه دو عضو جامعه روحانیت
  • نگاه می‌کنند چه چیزی مردم را آزار می‌دهد تا انجامش دهند | کاظم صدیقی محاکمه نشد، حالا طلبکار شده
  • راهپیمایی «جمعه خشم» در لرستان برگزار می‌شود
  • حضور کاظم صدیقی در تریبون نماز جمعه از نگاه ۲ عضو جامعه روحانیت مبارز
  • نماز جمعه یکی از دست آورد‌های مهم انقلاب اسلامی است
  • راهپیمایی جمعه خشم در لرستان
  • پیام امام جمعه اهل سنت بوشهر به حمایت از پاسخ مقتدرانه سپاه
  • پیام امام جمعه بوشهر در حمایت از حمله موشکی و پهپادی علیه رژیم صهیونیستی
  • تصویری قدیمی که بعد از نماز جمعه کاظم صدیقی وایرال شد /چرا صدیقی مانند معاون اول قوه قضاییه استعفا نمی‌دهد؟
  • پیام ادامه حضور کاظم صدیقی در امامت جمعه تهران از نگاه سیاسیون /لجاجت، دهن کجی، تبرئه یا ...+جدول