Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-30@21:46:06 GMT

احمد خاتمی: «فساد سیستماتیک» در ایران دروغ است

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۶۵۳۴۵

خطیب نماز عید سعید قربان تهران گفت: با فساد باید مبارزه کرد،‌ اما«فساد سیستماتیک» در جمهوری اسلامی ایران یک دروغ است.

به گزارش فارس، آیت‌الله سیداحمد خاتمی صبح امروز چهارشنبه ۳۱ خرداد در خطبه‌های نماز عید سعید قربان هزینه جنگ احتمالی آمریکا با ایران را «هیولا» خواند و گفت:‌ آمریکا می‌داند در صورت جنگ با ایران، هزینه فقط شامل خودش نمی‌شود بلکه شامل هم‌پیمانش رژیم صهیونیستی هم خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در بخش دیگری از این خطبه‌ها با تأکید بر اینکه ایران با آمریکا مذاکره نخواهد کرد،‌ اظهار داشت: آمریکایی‌ها چه بلایی بر سر برجام آوردند؟‌ همه رؤسای جمهور آمریکا به‌دنبال مذاکره با جمهوری اسلامی ایران بودند،‌ اما در این هدف ناکام شدند.

خاتمی با تصریح بر اینکه مک‌فارلین فراموش شدنی نیست،‌ گفت: آمریکایی‌ها در بحبوحه جنگ تحمیلی می‌خواستند به ایران باج دهند، ولی این حسرت به دلشان ماند.

وی ادامه داد: همین رئیس‌جمهور تازه به دوران رسیده آمریکا تا به حال هشت بار تقاضای مذاکره با ایران را مطرح کرده است، ولی به دروغ می‌گوید من به‌دنبال مذاکره با ایران نیستم.

خطیب نماز عید سعید قربان خطاب به آمریکایی‌ها گفت: شما دروغ می‌گویید برجام را برهم زدند تا با ایران مذاکره کنید و مسایل موشکی و منطقه‌ای را در مذاکرات بگنجانید.

وی تصریح کرد:‌ آمریکا در پی مذاکره نیست،‌ بلکه در پی دیکتاتوری در مذاکره است و می‌گوید «شما ـ ایران ـ آن طرف میز و ما این سوی میز بنشینیم و ما هرچه گفتیم شما بپذیرید» ولی نظام اسلامی در برابر دیکتاتوری ایستاده، می‌ایستد و خواهد ایستاد.

خاتمی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز عید قربان با اشاره به موضوع مبارزه با فساد وی نامه‌های امیر مومنان علی(ع) در این باره خطاب به حکمرانان مناطق گفت: مولا علی(ع) مبارزه با فساد را تقویت حکومت می‌داند، نه تضعیف آن، پس با فساد هرجا که هست باید مبارزه شود.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه در مسیر مبارزه با فساد نباید حق پاک دستان ضایع شود، اظهار داشت: در قوای سه‌گانه مدیران پاک و «حلال‌خور» فراوانند و نباید تعبیر «فساد سیستماتیک» را به کار برد،‌ چرا که نفس همین تعبیر، خودش فساد در عرصه جنگ روانی است.

خطیب نماز عید سعید قربان گفت: با فساد باید مبارزه کرد،‌ اما بزرگنمایی درباره فساد در کشوری که پشتوانه خون شهدا را دارد، خود، فساد است و فساد سیستماتیک در جمهوری اسلامی ایران یک دروغ است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم داشتن صبر و بردباری در هنگام سختی ها و مشکلات، عنوان کرد: هرچند در شرایط کنونی دشواری‌های بسیاری داریم اما باید بدانیم پیامبر(ص) هم در دوران خود با چنین مسائلی در زمان خود به نوعی مواجه بودند و لازم است که رویکرد ایشان با این مسائل سرمشق ما باشد.

خاتمی گفت: ایشان هیچ‌گاه از مشکلات با واژه «بحران» یا «طوفان» بحران یاد نمی‌کردند، زیرا این واژه ها ایجاد یاس و ناامیدی می‌کند، اما پیامبر(ص) همواره در صحبت هایشان نشان از امید بود و هیچ گاه در مقابل مشکلات و سختی ها سست و خسته نمی شدند و همواره هشدار می داند که خستگی با شکست برابر است.

وی با تأکید بر اینکه ملت ایران چهل سال است که از مشکلات خسته نشده است، بیان داشت: پیامبر اکرم(ص) هیچ گاه نترسیده و معتقد بود در قاموس مومن ترس جایی ندارد و ترس برای کسانی است که به خدا اعتقادی ندارند.

خطیب نماز عید قربان گفت: همچنین پیامبر(ص) در هنگام هجوم دشمن بر وحدت تاکید داشتند. زیرا تفرقه موضوعی است که دشمنان را خوشحال می کند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های امروز اظهار داشت: استراتژی و راهبرد دشمن در شرایط کنونی آن است که میان مسلمان تفرقه انداخته و آنها را به جان هم بیندازد.
در استراتژی و راهبرد آنها افردی که تنها نام مسلمان را یدک می کشند مسلمان واقعی را به بدترین شکل ممکن به قتل می رسانند.

خاتمی در ادامه با اشاره به روز دولت گفت نهادهای قانونی در کشور حقوق و تکالیفی دارند؛ حقوق آنها این است که هم مقام معظم رهبری و هم مردم از آنها حمایت کنند تا بتوانند بار سنگین اداره کشور را از دوش خود بردارند؛ همچنین عمده ترین و اساسی ترین تکلیف دولتمردان خدمت به مردم است.

خطیب نماز عید سعید قربان در تهران با اشاره به اینکه مردم «مخدوم» و مسئولان «خادم» هستند، گفت: رضایت و خشنودی ملت باید مدنظر دولتمردان باشد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: سیاست ایران احمد خاتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۶۵۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکره با برزیل برای برگزاری دیدار تدارکاتی با فوتسال ایران

فدراسیون فوتبال قصد دارد مذاکراتی با برزیل برای برگزاری دیدار تدارکاتی با تیم ملی فوتسال با این کشور انجام دهد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، جام جهانی فوتسال شهریور ماه سال جای در کشور ازبکستان برگزار می‌شود. تیم ملی فوتسال ایران که به تازگی قهرمان جام ملت‌های آسیا شده، در سید یک قرار دارد و منتظر قرعه‌کشی جام جهانی است تا رقبایش را بشناسد.

ضعف‌هایی که نباید پشت قهرمانی فوتسال ایران در آسیا پنهان شود

احسان اصولی، رئیس کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم درباره برنامه‌های تیم ملی پیش از شروع جام جهانی و امکان برگزاری بازی تدارکاتی با تیم ملی برزیل گفت: اردوی تیم ملی پیش از شروع جام جهانی از 40 روز قبل آغاز می‌شود. مذاکره با برزیل در شهریور ماه سال گذشته انجام شده بود و این مذاکرات را ادامه می‌دهیم تا به نتیجه نهایی برسیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گشت ارشاد مدیران به معنای برکناری و بگیر و ببند نیست
  • تخصص بدون تعهد و تعهد بدون تخصص زمینه‌های فساد را ایجاد می‌کند
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • مذاکره با برزیل برای برگزاری دیدار تدارکاتی با فوتسال ایران
  • با سفارش نمی‌توان مأموریت مبارزه با فساد را دنبال کرد
  • مهمترین اخبار دهم اردیبهشت/علت بارش‌های سنگین جنوب کشور
  • مبارزه با فساد و تأمین امنیت روانی جامعه اولویت دستگاه عدلیه است
  • تمام مدیران باید سایه سازمان بازرسی را بالای سر خود احساس کنند
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • مبارزه با فساد در اولویت برنامه‌های عدلیه است