Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-03@13:38:58 GMT

«باور ۳۷۳» را با هزینه و در زمان کم ساختیم

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۶۵۷۷۸

«باور ۳۷۳» را با هزینه و در زمان کم ساختیم

معاون وزیر دفاع گفت: تحویل سامانه موشکی S۳۰۰ به ایران ۱۰-۱۵ سال طول کشید، ولی ما توانستیم یک سیستم موشکی دیگر را با نام «باور ۳۷۳» با زمان و هزینه کمتر در داخل طراحی و تولید کنیم. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سردار محمد عزیزی دلشاد معاون تحقیقات صنعتی وزارت دفاع، شب گذشته با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری، به مناسبت ۳۱ مرداد روز صنعت دفاعی اظهار داشت: ما همواره با تحریم‌هایی روبرو بودیم، ولی توانستیم از این فشار سربلند بیرون آمده و نیاز‌های خودرا برطرف کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: برای مثال تحویل سامانه موشکی S۳۰۰ به ایران ۱۰-۱۵ سال طول کشید، ولی ما توانستیم یک سیستم موشکی دیگر را با نام «باور ۳۷۳» با زمان و هزینه کمتر در داخل طراحی و تولید کنیم.

سردار عزیزی با ظالمانه خواندن تحریم‌های صورت گرفته علیه مراکز و افراد علمی کشور، گفت: بسیاری از افرادی که توان علمی و صنعتی دارند و ما از ظرفیت ان‌ها استفاده می‌کنیم مورد تحریم قرار می‌گیرند.

معاون وزیر دفاع اضافه کرد: با این حال، ۵هزار شرکت دانش بنیان و خصوصی برای همکاری با وزارت دفاع اعلام آمادگی کرده و حدود دو هزار و ششصد ماده تحریمی را در داخل تولید کرده اند. برای نمونه مواد انفجاری از مواد تحریمی است، اما ۷۵۰ عنوان از این مواد در داخل تولید شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۹۰ دانشگاه در مسیر همکاری با وزارت دفاع هستند که ۶۰ دانشگاه این موضوع را به تصویب خود رسانده اند.

سردار عزیزی تصریح کرد: پایگاه پرتاب فضایی امام خمینی را کسانی طراحی کردند و ساختند که حتی یکبار از نزدیک پایگاه پرتاب ماهواره را ندیده بودند، اما دیدیم که آن را ساختند و موفق هم شدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سردار عزیزی باور ۳۷۳ سامانه موشکی اس 300

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۶۵۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسولین «نوومیکس» در داروخانه‌های خوزستان توزیع می شود

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود مهدی نیا عصر امروز سه‌شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: به جز انسولین با نام تجاری «نوومیکس» که دارویی کاملاً وارداتی است، در هفته‌های اخیر با کمبود واردات مواجه بودیم و سایر اقلام تولید داخل را به میزان بیشتری در داروخانه‌ها توزیع شده است.

وی با اشاره به تاکید وزارت بهداشت بر استفاده از انسولین‌های تولید داخل افزود: در حال حاضر فقط در زمینه محصول خارجی دچار کمبود هستیم و سایر محصولات به میزان کافی وجود دارد و مصرف‌کنندگان باید برای مصرف با پزشک معالج خود مشورت کنند.

مهدوی نیا خبر داد: محصول وارداتی نوومیکس در روزهای گذشته وارد خوزستان شده است و در سه روز آینده با توزیع در داروخانه‌های استان، وضعیت موجودی به روال عادی بر می‌گردد.

کد خبر 6093604

دیگر خبرها

  • چگونه مصرف برق یخچال فریزر را کاهش دهیم؟
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران
  • اقرار مقام ارشد نظامی انگلیس به ضعف دفاعی این کشور در برابر حملات موشکی
  • آخرین وضعیت دیپلمات مجروح حمله اسرائیل به سفارت ایران + عکس
  • رئیس اتاق اصناف کشاورزی مشکلات کشاورزان را به معاون وزیر منتقل کرد
  • سمنان|وقتی تحریم‌ باعث کاهش هزینه مواد اولیه یک شرکت می‌شود
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد/ پول نمی‌دهیم
  • وقتی که قولنج خبر از ابتلا به سرطان می‌دهد
  • انسولین «نوومیکس» در داروخانه‌های خوزستان توزیع می شود
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید