Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-01@18:57:06 GMT

◄ غفلت از IT یعنی عقب‌افتادگی در حمل‌ونقل دریایی

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۶۶۲۷۱

◄ غفلت از IT یعنی عقب‌افتادگی در حمل‌ونقل دریایی

تین‌نیوز | 

یک کارشناس حوزه دریایی گفت: درجهان امروز حوزه IT باید یکی از معاونت‌های دستگاه‌های اجرایی از جمله سازمان بنادر باشد.

به گزارش تین‌نیوز، حسین باقری این مطلب را در شبکه‌های اجتماعی و به دنبال انتشار اظهارات وزیر ارتباطات بیان کرد که گفته است« آینده کشور به واکنش ما به انقلاب صنعتی چهارم بستگی دارد اما هنوز شاهد مقاومت برخی مسئولان در برابر تحول دیجیتالی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

باقری افزود: چندسال پیش دولت بخشنامه‌ای صادر کرد که حوزه IT به‌عنوان یک مرکز یا معاونت زیر نظر رئیس دستگاه اجرایی قرار گیرد که سازمان‌های اندکی آن را اجرا کردند و در نهایت حوزه IT درحد یک اداره کل زیرنظر حوزه مدیریت شد.

این کارشناس تاکید کرد: در دوران انقلاب چهارم صنعتی و بنادر هوشمند در حوزه دریایی، حوزه IT باید یکی از معاونت‌های دستگاه‌های اجرایی ازجمله سازمان بنادر باشد و هرچقدر این اقدام دیرتر انجام شود، بیشتر عقب افتاده‌ایم.

 باقری با بیان‌ این‌که امروزه در سازمان‌های پیشرو دنیا معاون اول مدیرعامل مسئول حوزه فناوری است، اظهار کرد: حدود هشت سال پیش، بخشنامه تشکیل معاونت (یا مرکز) فناوری اطلاعات زیرنظر مدیر دستگاه اجرایی ازجانب معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.

وی گفت: در این بخشنامه مقرر شده بود علاوه بر حوزه IT بخش‌های مخابرات، تحقیق وتوسعه، مطالعات و برنامه‌ریزی و عناوین مشابه در معاونت فناوری اطلاعات قرار گیرند.

این کارشناس افزود: با مرور زمان و عوض شدن دولت این بخشنامه هم فراموش شد و امروز و پس از گذشت هشت سال از آن بخشنامه حوزه شمول IT در سازمان‌ها گسترده‌تر هم شده است.

به گفته باقری آن‌زمان مباحث هوشمندسازی، اینترنت اشیا و .... هنوز درسازمان‌ها مطرح نبود و دولت الکترونیک نیز در مراحل ابتدایی خود بود.

بهروز فتحی کارشناس لجستیک نیز گفت: در یکی از جلسات اتاق فکر سازمان بنادر حدود سه سال پیش مطلبی ارایه کردم که حول محور 2 سوال مهم مطرح می‌شد، سازمان دانش‌بنیان چه ویژگی‌هایی دارند و این‌که چگونه می‌توان سازمان بنادر و دریانوردی را به سازمان دانش‌بنیان متحول نمود. 

وی افزود: پیشنهاد این بود که سازمان به تشکیلاتی مجهز شود که وظیفه آن تولید دانش و راهکارهای هوشمندانه و تزریق آن به سازمان در حوزه‌های مختلف باشد.

وی با بیان این‌که موضوع بندر هوشمند و برنامه‌های توسعه و تحول در حوزه IT نیز در همین زمره می‌تواند باشد، خاطرنشان کرد: در این صورت اداره فاوا (فناوری اطلاعات و ارتباطات) برای انجام امور جاری و پشتیبانی‌های روزمره به‌ کار خود ادامه می‌دهد ولی مرکز یا تشکیلات دانش‌بنیان سازمان در عرصه‌های توسعه و تحول ایجاد بسترها و زیرساخت‌ها در حوزه  فاوا و سایر موارد بندری، لجستیکی و ....به‌نحو منسجم و هماهنگ راه‌حل ارایه داده و بر اساس مدل‌های مدیریت سرویس همچون ITIL و ..... اقدام به استقرار و اجرای آنها می‌نماید.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: بنادر هوشمند حسین باقری حوزه IT

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۶۶۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ ایجاد طرح جامع بندر شهید حقانی به عنوان قطب مسافری و تفریحی

تین نیوز

 مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، بیش از ۶۶۰ هزار مسافر و گردشگر بین بنادر مسافری و گردشگری شرق این استان تردد کردند.

 به گزارش تین نیوز، حمیدرضا محمدحسینی تختی امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۶۰ هزار و ۵۴۳ مسافر و گردشگر در بنادر شرق استان جابه جا شدند که بیش ترین آن ها از مسیر دریایی بندر شهید حقانی بوده است.

محمدحسینی تختی تعداد این مسافران و گردشگران از مسیر بندر شهید حقانی به جزایر مقصد جزایر قشم، هرمز و بالعکس را به 397 هزار و 847 نفر اعلام کرد که این میزان نسبت به سال گذشته چهار درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به افزایش ۹ درصدی تردد در مسیر بندر هرمز به بنادر شهید ذاکری (قشم) و شهید حقانی نیز گفت:  در این بازه زمانی 260 هزار و 481 هزار مسافر و گردشگر از طریق این بندر جا به جا شدند.

محمدحسینی تختی، امضای تفاهم نامه همکاری بین وزارت راه و شهرسازی، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و وزارت کشور، توسعه بندر شهید حقانی را گامی مهم در ارتقا بزرگترین پایانه مسافری دریایی کشور دانست.

مدیر بنادر شرق هرمزگان گفت: هرساله تعداد زیادی از گردشگران و شهروندان برای انجام سفرهای دریایی خود به مقاصد جزیره قشم، هرمز و ابوموسی انتخاب می کنند و  امضای این تفاهم نامه نیز با هدف گذاری تبدیل این بندر به قطب مسافری و تفریحی در جنوب کشور صورت گرفت.

به گفته وی؛ طرح جامع بندر شهید حقانی به عنوان قطب مسافری و گردشگری کمک ارزنده ای به اقتصاد گردشگری استان خواهد بود.

 لازم به ذکر است؛ بنادر شهید حقانی،هرمز و خورهای تفریحی خلاصی در شهرستان جاسک، آذینی در شهرستان سیریک و خور تیاب در شهرستان تیاب به عنوان مهم ترین بنادر مسافری شرق استان هرمزگان به شمار می رود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • سازمان اداری و استخدامی : کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند
  • دریافت هرگونه هدیه از سوی کارمندان دولت ممنوع | ابلاغیه جدید سازمان اداری و استخدامی
  • ◄ ایجاد طرح جامع بندر شهید حقانی به عنوان قطب مسافری و تفریحی
  • دریافت هرگونه هدیه از سوی کارمندان دولت ممنوع شد
  • سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد/کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند/ برخورد قضایی با متخلفان
  •  کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند
  • بخشنامه ممنوعیت دریافت هر نوع هدیه توسط کارکنان دولت به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد
  • ۶۶۰ هزار مسافر در بنادر شرق هرمزگان جابه‌جا شد
  • بنادر هوشمند، راهی برای آینده روشن
  • شعار سال یک راهبرد اجرایی برای حل مشکلات است