Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: باید موضوع تقویت اتحاد و معنویت را با الهام و بهره‌گیری از منویات رهبری مورد توجه قرار دهیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم‌نیوز، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه نماز عید قربان، با اشاره به جایگاه والای معنویت در جامعه اسلامی، اظهار داشت: برای حل مشکلات کشور باید علاوه بر تلاش مضاعف، معنویت و اتحاد ملی را نیز افزایش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، افزود: در صورتی که معنویت را در جامعه تقویت کنیم و اندکی همراه خلوص نیت در میان مردم رفتار شود قطعا شاهد بهبود شرایط و مشکلات موجود خواهیم بود.

امام جمعه ارومیه، معنویت و اخلاص دوران دفاع مقدس را نمادی از اثرگذاری ایمان در حل مشکلات جامعه عنوان کرد و گفت: در صورتی که روحیه جهاد و معنویت را در جامعه تقویت کنیم به راحتی می‌توان شاهد غلبه مردم بر مشکلات اقتصادی موجود بود که این امر نیازمند توجه بیشتر به مقوله معنویت و ایمان است.

وی، خداترسی مسئولین و مردم را لازمه رسیدن به معنویت واقعی در کشور برشمرد و بیان داشت: با تکیه بر توصیه ها و بیانات رهبر انقلاب در زمینه اتحاد و گسترش معنویت می‌توانیم شاهد رشد اجتماعی و فرهنگی باشیم.

حجت الاسلام قریشی، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به موضوع قربانی کردن، گفت: این موضوع جزو مهم‌ترین مسائل است و هرکس توانایی داشته باشد به این کار خیر و پربرکت اقدام کند تا ضمن پاک شدن گناهانش نسبت به دستگیری از مستمندان نیز اقدام شود.

وی، خاطرنشان کرد: امتحان و آزمایش الهی برای انسان هدیه است و باید دقت داشته باشیم که در طول زندگی به طور دائم مورد آزمایش الهی قرار داریم. این امر در تمام شرایط و صحنه های زندگی برای ما صادق است و باید آمادگی لازم برای مواجهه داشته باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، در پایان سخنان خود، ضمن تبریک مجدد عید قربان، بر لزوم حفظ وحدت میان مسلمانان و همچنین کمک به همنوعان در چنین اعیادی تاکید کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۶۶۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسیب‌شناسی راهکار تقویت فرآیند جبهه‌ سازی در عرصه فرهنگی است

به گزارش خبرنگار مهر، دومین جلسه از سلسله نشست‌های رسالت اندیشی دفتر بانوان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان ظهر سه شنبه با هدف مرور و بازخوانی بیانات مقام معظم رهبری پیرامون تشکیل جبهه فرهنگی و کارکردهای آن برگزار شد.

«راضیه فلاح» فعال فرهنگی در این نشست با بیان اینکه هنوز جبهه فرهنگی به معنای عام آن به طور کامل در کشور شکل نگرفته اظهار کرد: تحقق جبهه سازی در عرصه فرهنگ نیازمند پشتوانه فکری و تئوریک است؛ همانند عملکرد یکپارچه حزب جمهوری اسلامی در سال‌های اولیه انقلاب.

این فعال فرهنگی با تاکید بر لزوم توجه به سیر کار تشکیلاتی در فرایند جبهه‌سازی گفت: ارزش و اهمیت کار تشکیلات تا چندسال گذشته مورد توجه نبود و هر گروهی با توجه به سلیقه شخصی خودش پیش می‌رفت اما امروز این فرایند در حال اصلاح است.

وی جبهه سازی در عرصه فرهنگی را کاری جدی و عمیق دانست و تصریح کرد: حضور شخصیت‌هایی مانند حجت‌الاسلام پناهیان و همراهی آن‌ها با جبهه فرهنگی به تقویت پشتوانه فکری جبهه کمک خواهد کرد.

فلاح موازی کاری مجموعه‌های فرهنگی را از جمله آفت‌های حوزه جبهه سازی دانست و تصریح کرد: عدم هم افزایی و هم فکری مجموعه‌های فرهنگی در اجرای عملیات‌های فرهنگی سبب شده تا نقشه راه مشخصی وجود نداشته باشد و موازی کاری ایجاد شود.

لزوم اتحاد و هم افزایی مجموعه‌های فرهنگی

«سیده زهرا نیک پی» یکی دیگر از فعالان فرهنگی گیلان نیز در این نشست با تاکید بر لزوم اتحاد و هم افزایی مجموعه‌های فرهنگی اظهار کرد: مجموعه‌های فرهنگی در شرایط کنونی باید از اختلافات پرهیز کنند و با همفکری و هم افزایی در مسیر جبهه سازی فرهنگی گام بردارند.

این فعال فرهنگی آسیب‌شناسی و بررسی فرایند اقدامات فرهنگی را از جمله الزامات تقویت فعالیت‌های مجموعه‌ها در عرصه فرهنگی دانست و گفت: آسیب‌شناسی تشکیلات از جمله تأکیدات مقام معظم رهبری در عرصه فرهنگ است.

وی با اشاره به نقش اثرگذار جوانان در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی افزود: جوانان می‌بایست در رأس مجموعه‌های فرهنگی قرار بگیرند و با شنیدن انتقادات، راهکارها و پرهیز از منیت به دنبال تعالی تشکیلات فرهنگی باشند.

کد خبر 6099353

دیگر خبرها

  • روناک نون خ : یک جمله عجیب درباره ظاهرم دلم را شکست ... | در این مواقع چه واکنشی باید داشته باشیم؟
  • ایران و تاجیکستان باید از ظرفیت‌های سازمان‌های منطقه‌ای بهره برند
  • تایید حقانیت بانوان تماشاگر در رای بازی سپاهان پرسپولیس
  • منویات رهبری سرلوحه برنامه‌های آموزش‌ و پرورش باشد
  • تبعات عدم توجه به مشکلات پزشکان در مناطق دورافتاده کشور
  • لزوم توجه سیاست‌گذاران به انگیزه ماندگاری پزشکان
  • آسیب‌شناسی راهکار تقویت فرآیند جبهه‌ سازی در عرصه فرهنگی است
  • تقویت ظرفیت‌ها و مدل‌های بهره‌برداری از کارگزاران دانش و فناوری
  • موسی عصمتی؛ شاعر روشندل: رسانه ملی با «سرزمین شعر» حرکت نویی را آغاز کرد
  • راهکارهای کاهش استرس