Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراغه - ایرنا - عضو خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه با انتقاد از آغاز زودهنگام آیین های عزای حسینی توسط هیات های عزاداری در این شهرستان گفت: اعیاد بزرگ اسلامی از جمله اعیاد قربان و غدیر به جای بزرگ داشت، به مجالس عزا تبدیل نشود.

به گزارش ایرنا، آیت الله محمدتقی پورمحمدی روز چهارشنبه در خطبه های نماز عید قربان مراغه افزود: عید بزرگ قربان و غدیر به عنوان بزرگترین اعیاد اسلامی به نحو شایسته ای گرامی داشته شود و تولی و تبری به درستی مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: متاسفانه برخی هیات های حسینی این شهرستان، عید بزرگ غدیر را ارج ننهاده و برای نصب پارچه های سیاه عزای محرم تعجیل می کنند که برازنده نیست.
وی اضافه کرد: راه اندازی زودهنگام عزای حسینی، برای زنده نگه داشتن نهضت امام حسین (ع) نبوده بلکه وسیله خودنمایی و منیت برای این هیات هاست.
آیت الله پورمحمدی گفت: در عید قربان به عنوان عید عبودیت، باید نفسانیت و خودخواهی و کبر را زیرپاگذاشت و رضای پروردگار را در نظر گرفت.
وی با تاکید بر لزوم اتحاد بین امت اسلامی افزود: عدم وجود اتحاد و انسجام بین ملت های مسلمان موجب تحقق توطئه های نظام سلطه و آتش افروزی های ایادی آن در منطقه شده است.
وی ادامه داد: متاسفانه برخی حکام منطقه در برابر آل سعود با وجود ادعای خادمی حرمین الشریفین که با سو مدیریت زمینه ساز شهادت هزاران نفر در منا شدند؛ سکوت کردند.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي مناسبت ها مذهبي عيد قربان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۶۶۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین معلم آدم ابوالبشر خداوند متعال بود که او را بیان، نطق و علم داد

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، ماموستا ملاعبدالرحمن مرادی در خطبه های این هفته نماز جمعه اهل سنت کرمانشاه که در مسجد امام شافعی این شهر برگزار شد، اظهار داشت: مقام شامخ علم و تعلیم و تعلم نزد هر مکتب و دین و آیینی گرانقدر است و خاصتا در آموزه های الهی که بشریت با خلقت خویش سرشتش با صفت علم عجین شده و این بزرگی را از ملکوت و عالم علوی به زمین آورد.
 
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: مقام علم، عالم، معلم، تعلیم و تربیت از دیدگاه ما مسلمین بسیار مبارک و بزرگ است زیرا خداوند می فرماید: الرحمن، علم القرآن، خلق الانسان، علمه البیان ... اولین معلم آدم ابوالبشر الله تعالی بود که او را با بیان و نطق و علم و دانش اشرف مخلوقات و مسجود ملائک نمود لذا اهتمام به جایگاه علم پروران و معلمان و دانش پژوهان بلند و بزرگ است و باید حمایت های همه جانبه در این باب صورت بگیرد تا تعلیم و تعلم و معلم و متعلم بتوانند نقش و وظیفه خویش بخوبی ایفا نمایند.
 
این عالم اهل سنت تصریح کرد: در هر کشوری به مناسبت ها و ایام مختلفی روزی یا هفته دارند برای تجلیل از مقام معلم و در ایران اسلامی ما نیز روز شهادت معلم و روحانی مجاهد و مبارز بزرگ شهید مطهری به عنوان روز معلم و تجلیل از معلمین عزیز نامگذاری شده است که این روز را به تمامی معلمان زحمتکش جامعه تبریک عرض می کنیم.
 
ماموستا مرادی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: گرسنگی، ترس، نقص اموال و فوت عزیزان و نابودی ثمرات، مریضی دو... همه آزمایش الهی هستند و ما در مقابل آن باید صبور باشیم.
 
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: افرادی داریم که با کوچکترین مشکلات زندگی و آزمایشی کوچک اینقدر جزع و فزع می کنند که انگار تنها آنها دچار بلایا و مشکلات و مصائب شده اند...اما انسان باید صبر پیشه کند.
 
ماموستا مرادی در پایان سخنان خود به مرحله دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه کرمانشاه اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: هفته آینده دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهر کرمانشاه برگزار می شود، مردم فهیم و انقلابی و همیشه در صحنه ما هم همانند دور اول این بار هم با انتخاب نفرات دوم و سوم افراد اصلح و شایسته را با آراء خود به مجلس بفرستند تا شاهد یک مجلس قوی و فعال باشیم که با تلاش آن عزیزان امور کشور و استان ها به نحو احسن انجام بگیرد.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • غیرمسلمانان به کشتار مردم غزه اعتراض کرده اند ولی خبری از اعتراض در بلاد اسلامی نیست
  • صدا و سیما مؤثرترین نقش را در ایجاد تمدن اسلامی دارد
  • زشت است جمعیتی در یک صنف مقدس(پزشکان) با عادی انگاری، دسته جمعی مجلس گناه برپا کنند | باید با عاملان عادی انگاری مجالس گناه قاطعانه برخورد شود
  • اولین معلم آدم ابوالبشر خداوند متعال بود که او را بیان، نطق و علم داد
  • بیداری اسلامی چهره ظالمین را در دنیا آشکار کرده
  • عادی انگاری شرب خمر توسط برخی افراد/ با مجالس گناه برخورد شود
  • دولت تلخ‌کامی اقشار کم درآمد را به شیرینی تبدیل کند‌
  • معلمان به نقش خود در هویت سازی دانش آموزان توجه کنند
  • معلمان به نقش خود در هویت سازی دانش آموز دانش آموزان توجه کنند
  • ۱۴ اردیبهشت، استمرار راهپیمایی جمعه‌های خشم در برخی استان‌ها