Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمریکا، انگلیس و فرانسه بار دیگر دولت سوریه را به استفاده از سلاح‌های شیمیایی متهم کرده‌اند. ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰ بین الملل اروپا آسیای غربی نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری آناتولی، آمریکا، فرانسه و انگلیس در پنجمین سالگرد حمله شیمیایی در غوطه شرقی در حومه دمشق با انتشار بیانیه‌ای مدعی شدند که دولت سوریه از سال 2012 میلادی تاکنون از تسلیحات شیمیایی در مناطق مختلف این کشور استفاده کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه افزود: ما به عنوان اعضای دائم شورای امنیت بار دیگر بر عزم مشترک خود برای جلوگیری از استفاده از تسلیحات شیمیایی توسط نظام سوریه تاکید می کنیم و مصمم به پاسخگو کردن کسانی هستیم که مسئول استفاده از هرگونه سلاح شیمیایی هستند.

آمریکا، انگلیس و فرانسه اعلام کرده‌اند که موضع آنها درباره استفاده از سلاح های شیمیایی توسط نظام سوریه تغییر نکرده است.

این بیانیه افزود: همان طور که نشان داده‌ایم، ما به طور مناسب به هرگونه استفاده از سلاح های شیمیایی توسط نظام سوریه واکنش نشان خواهیم داد، حملاتی که تبعات انسانی برای مردم سوریه در پی داشته است.

آمریکا، فرانسه و انگلیس از تصمیم سازمان منع اشاعه تسلیحات شیمیایی در ماه ژوئن استفبال کرده اند که قصد دارد نام عاملان اصلی استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه را اعلام کند.

این سه کشور مدعی شدند که "ما همچنان متعهد به اجرای عدالت برای قربانیان استفاده از سلاح های شیمیایی هستیم. ما از حامیان نظام اسد می خواهیم تا از نفوذ خود استفاده کرده و دمشق را به عدم استفاده از تسلیحات شیمیایی ترغیب کنند."

این کشورها همچنین نگرانی خود را درباره گزارش های منتشر شده درباره عملیات ارتش سوریه در ادلب و تبعات احتمالی انسانی این حملات اعلام کردند.

سه کشور غربی همچنین از جامعه بین المللی خواستند تا از تلاش های صورت گرفته برای پایان دادن به استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه حمایت کنند.

انتهای پیام/

R1036247/P36446/S8,89,90,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۶۷۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه

معاون رئیس مرکز هماهنگی روسیه در پایگاه «حمیمیم» سوریه از منهدم کردن دو پایگاه متعلق به گروه‌های تروریستی در سوریه خبر داد.

به گزارش ایسنا، «یوری پوپوف» معاون مرکز هماهنگی روسیه در پایگاه «حمیمیم» سوریه در جریان کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد نیروی هوایی روسیه دو پایگاه تروریست‌هایی که منطقه التنف را ترک کرده بودند، منهدم کرد. این افراد مسلح در مناطق صعب‌العبور در رشته کوه‌های «العمور» واقع در استان «حمص» پناه گرفته بودند.

براساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پوپوف همچنین تصریح کرد در منطقه التنف روزانه ۹ مورد نقض حریم هوایی توسط جنگنده‌های از نوع «اف -۱۵»، تایفون، تاندربولت و هواپیماهای اطلاعاتی از نوع «ام سی ۱۲ دبلیو» ثبت شده است.

خبرنگار اسپوتنیک گزارش داد که صبح روز جمعه اعضای گروه تروریستی داعش حملات گسترده‌ای به تعدادی از مناطق وابسته به نیروهای هم‌پیمان ارتش سوریه در صحرای «السخنة» در حومه شرقی حمص در شرق سوریه انجام دادند و درگیری‌های خشونت‌باری میان دو طرف رخ داد.

تروریست‌های مسلح هرازگاهی دست به حملاتی به شمال غرب سوریه می‌زنند و روستاها و مناطق در حومه حماه و حلب را هدف قرار می‌دهند و ارتش سوریه به مقابله با این حملات می‌پردازد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه منهدم شد
  • انهدام ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه
  • مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه 
  • چراغ سبز انگلیس برای حمله به خاک روسیه؛ وعده کامرون به زلنسکی!
  • واکنش معاون رئیسی به پذیرش دانشگاهیان آمریکایی
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • واکنش کرملین به اظهارات خطرناک کامرون در مورد حمله به روسیه با سلاح‌های انگلیسی
  • اولین واکنش دولت به اعلام پذیرش دانشجویان و اساتید تعلیقی و اخراجی آمریکا توسط دانشگاه های ایران
  • ادعای تازه سنتکام درباره ساقط کردن سه پهپاد یمنی