Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادگاهی در اندونزی یک زن بودایی چینی تبار را به اتهام توهین به دین اسلام به 18 ماه زندان محکوم کرد.

به‌ گزارش ‌ایسنا، ‌به نقل از شبکه الجزیره، گزارش شده است که این زن بر اساس قوانین مجازات کفرگویی در اندونزی به زندان محکوم شده است. یک سخنگوی دادگاه اندونزی به خبرنگاران، گفت‌: این زن 44 ساله به نام میلیانا که یک بودایی چینی تبار است، روز سه‌شنبه از بابت اتهام توهین به دین اسلام گناهکار شناخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادگاه شهر مدان اندونزی اعلام کرد که اظهار نظرهای او که در سال 2016 ایراد شد، عامل شورش‌هایی در اندونزی شد. با این حال وکیل میلیانا، گفت‌ که موکلش قصد ارائه درخواست تجدید نظر در این حکم را دارد.

سازمان عفو بین‌الملل نیز از این حکم انتقاد کرده است و از دادگاه اندونزی درخواست کرده که این حکم را لغو کند. یکی از اتهام‌های این زن اعتراض به صدای بلندگوی یک مسجد در نزدیکی منزلش بوده است.

در سال 2015 دولت اندونزی طی یک فرایند تحقیق و بررسی اعلام کرده است که به این نتیجه‌ رسیده است که مکان‌های مذهبی باید در این کشور به منظور اجتناب از اذیت و آزار مردم ساکن اطراف آنها صدای بلندگوهای خود را کمتر کرده و برای مدت طولانی نیز بلندگوهایشان را روشن نکنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام اندونزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۶۷۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض پناهجویان افغان به سرگردانی چندین ساله در اندونزی

برخی پناهجویان افعان در «جاکارتا» نسبت به سرگردانی و بلاتکلیفی چندساله‌شان در این کشور، تجمع اعتراض‌آمیز برگزار کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، برخی از پناهجویان افغان در «جاکارتا» پایتخت اندونزی با برپایی تجمع در برابر دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل نسبت به سرگردانی و بلاتکلیفی چندساله‌شان در این کشور، دست به اعتراض زدند و خواستار حمایت این نهاد برای اسکان در کشورهای دیگر شدند.

خیابان‌های شهرهای مختلف اندونزی در سال‌های اخیر شاهد تجمعات و اعتراضات بسیاری از سوی پناهجویان افغان بوده است.

بسیاری از پناهجویان افغانستانی، بیش از 10 سال است که به اندونزی آمده‌اند با این حال پس از گذشت این مدت، جز سرگردانی و بلاتکلیفی چیزی عایدشان نشده است.

گفته می‌شود بیشتر این پناهجویان خواستار ورود نهادهای بین‌المللی به موضوع و کمک به انتقال آنها به کشور ثالث هستند.

ضرب و شتم پناهجویان افغان در اندونزیرنج بسیار پناهجویان افغانستانی در ترکیه و اندونزیجان باختن صدها پناهجوی افغان در مسیر مهاجرت به دیگر کشورها

براساس آمارها، حدود 14 هزار پناهجو در اندونزی حضور دارند که حدود نیمی از آنها را شهروندان افغانستان تشکیل می‌دهند.

این پناهجویان به امید رسیدن به استرالیا راهی اندونزی شده‌اند اما به دلیل برخی سیاست‌های دولت کانبرا، راهی برای ورود ندارند و با حالت سرگردانی و بلاتکلیفی در اندونزی متوقف مانده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فوران دوباره کوه «روآنگ» در اندونزی
  • دستگیری عاملان توهین به وینیسیوس در ال‌کلاسیکو
  • وزیری‌تبار، قره‌نی‌نواز سال کودتا: قمرالملوک پیر دیر است و برایم ارشدیت دارد/ از مردها بنان و بنان و بنان
  • دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی
  • پرونده کثیرالشاکی موسوم گروه "ش" به دادگاه ارسال شد
  • پرونده «آمیا»/ صحنه‌گردانان اتهام‌زنی علیه ایران چه کسانی هستند؟
  • اعتراض پناهجویان افغانستانی در اندونزی
  • حکم سینماگر مطرح لغو شد؛ دادگاه مجدد تشکیل می‌شود
  • اعتراض پناهجویان افغان به سرگردانی چندین ساله در اندونزی
  • اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد