Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@16:11:16 GMT

قاچاقچیان قیمت مواد مخدر را پایین نگه داشته اند

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۶۷۶۰۳

سعید صفاتیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا درباره تنوع زیاد مواد مخدر و تاثیر آن بر مدیریت مصرف افزود: اخیرا با وجود نوسانات ارزی، در حالی که همه انتظار داشتند قیمت مواد مخدر هم حداقل دو برابر شود اما این اتفاق رخ نداد.
وی ادامه داد: به عنوان نمونه، تریاک با وجود نوسانات ارزی چندان گران نشده و فقط درصد رشد اندکی داشته است؛ اکنون میانگین کشوری هر کیلوگرم تریاک چهار میلیون تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صفاتیان درباره چرایی ثبات قیمت مواد مخدر اظهار داشت: شاید دلیل این تثبیت، مقدار انبوه مواد مخدر انبارشده در افغانستان و برنامه ریزی های دقیق برای قاچاق و عرضه آن در بازار مصرف است؛ در حال حاضر حدود 10 هزار تن مواد مخدر در افغانستان تولید می شود که با توجه به بازار آن، به نظر می رسد میزان تولید بیشتر هم باشد.
وی اضافه کرد: این میزان تولید در افغانستان ذخیره می شود و هر زمان که قاچاقچیان احساس کنند قیمت مواد مخدر افزایش یافته است، برای تنظیم بازار و جلوگیری از کاهش تقاضا، توزیع را بالا می برند؛ بنابراین با برنامه ریزی های دقیق، قیمت مواد مخدر پایین نگه داشته می شود زیرا تئوریسین های قاچاق مواد مخدر معتقدند که افزایش قیمت باعث کاهش میزان مصرف و از دست دادن بازار سودجویی آنان است.
رئیس کارگروه کاهش تقاضای اعتیاد کمیته مستقل مبارزه با مواد مخدر مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: اگر قیمت مواد مخدر سنتی مانند تریاک افزایش یابد، تغییر الگوی مصرف در میان مصرف کنندگان رخ می دهد و ممکن است سراغ ماده ای بروند که قاچاقچیان مواد مخدر از افغانستان نفع نمی برند.
صفاتیان ادامه داد: آنها اتاق فکرهای بسیار قوی و مدیریت مصرف خوبی دارند و بر اساس فکر و برنامه، بازار را کنترل می کنند.
بر اساس آخرین شیوع شناسی اعتیاد، 2 میلیون و 808 هزار معتاد در کشور وجود دارند و تریاک بیشترین ماده مخدری است که مورد استفاده قرار می گیرد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۶۷۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زن موادفروش دستگیر شد / پخش تریاک با موتور

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ حسین باباپور در تشریح جزئیات خبر دستگیری یک زن توزیع‌کننده مواد مخدر گفت: چندی پیش ماموران پایگاه هشتم پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب پرونده ای را مورد بررسی قرار دادند که حکایت از آن داشت که زنی مواد فروش به نام «سارا» با یک دستگاه موتورسیکلت برقی اقدام به جابجائی و توزیع مواد مخدر می کند.

بیشتر بخوانید: مرد جوان برای ۵۰ میلیارد تومان تتر در غرب تهران ربوده شد

سرهنگ باباپور ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع ، پرونده به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت و با اقدامات اطلاعاتی فشرده مشخص شد متهم به شکلی بسیار ماهرانه، ضمن جاسازی مواد مخدر در بدنه موتورسیکلت اقدام به توزیع می کند.

وی اضافه کرد: رصد لحظه به لحظه فعالیت این زن مواد فروش ادامه یافت تا اینکه با هماهنگی با مقام قضائی دریک عملیات ضربتی در منزلش دستگیر و در بازرسی از موتورسیکلتش در پارکینگ، ۶ کیلوگرم تریاک از بدنه آن کشف شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب در پایان خاطرنشان کرد: متهم به همراه مواد مکشوفه به پلیس منتقل و پس از تحقیقات تکمیلی برای سیر مراحل قضائی به دادسرا معرفی شد.
انتهای پیام/

کد خبر: 1227520 برچسب‌ها اخبار حوادث

دیگر خبرها

  • کشف تریاک در مرز سراوان
  • کشف ۱۹۰ کیلوگرم تریاک در فسا
  • مدل جدید تریاک‌فروشی در شمال تهران توسط یک زن
  • کشف بیش از ۱۰۰ کیلو تریاک جاسازی شده در بار خیار
  • دستگیری زنی که با موتورسیکلت تریاک پخش می‌کرد
  • عرضه تخم‌مرغ پایین‌تر از نرخ مصوب در بازار/ ضرورت حمایت از مرغداران برای مدیریت تقاضا
  • دستگیری زنی که با موتورسیکلت برقی تریاک توزیع می‌کرد
  • زن موادفروش دستگیر شد / پخش تریاک با موتور
  • دستگیری قاچاقچی مسلح در جنوب تهران
  • یک تن و ۲۱۲ کیلوگرم مواد افیونی در سیستان و بلوچستان کشف شد