Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته فرایند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس تصریح کرد: طرح انتخاب و انتصاب مدیران مدارس امسال به صورت پایلوت در مراکز استان‌ها برگزار شد که پس از رفع نواقص سال آینده به صورت سراسری در کشور اجرا می‌شود.

عظیم محبی در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، با توجه به انجام فرآیند سنجش و مصاحبه علمی از پذیرفته‌شدگان آزمون مدیران مدارس گفت: مصاحبه از پذیرفته‌شدگان در سه محور روان‌شناختی، مدیریت مدرسه و آیین‌نامه و اساسنامه مدارس برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در مرحله نخست هفت هزار نفر پذیرفته شده‌اند که پس از انجام مصاحبه علمی و حضوری سه هزار نفر به عنوان مدیر مدرسه انتخاب و در سمت مدیریت انتصاب می‌شوند.

رئیس کمیته فرآیند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس با تأکیدبر اینکه محورهای مصاحبه با حضور اساتید برجسته و مرتبط حوزه برگزار شده است، خاطرنشان کرد:‌ برای مثال در حوزه روانشناختی یک نفر از اساتید حوزه در مصاحبه حضور داشت و روند پرسش سوالات و پاسخ پذیرفته‌شدگان را رصد می‌کرد.

محبی با بیان اینکه اجرای برنامه انتخاب و انتصاب مدیران مدارس از میان فرهنگیان یکی از مهم‌ترین اقدامات آموزش و پرورش طی 40 سال اخیر بوده است، گفت: اجرای این برنامه موجب شایستگی‌سالاری و ترغیب فرهنگیان به کسب مهارت‌های مدیریت و تقویت مسائل حوزه‌های روانشناختی می‌شود.

وی افزود: برای حوزه روانشناختی 100 امتیاز، مدیریت 200 امتیاز، آشنایی با اساسنامه و آیین‌نامه‌های مدارس 200 امتیاز در نظر گرفته شده است که در نهایت افرادی که در این مرحله و مرحله اول (سوابق عملکرد) بیشترین امتیاز را کسب کرده باشند به عنوان مدیر انتخاب می‌شوند.

رئیس کمیته فرآیند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس با بیان اینکه امسال این برنامه به صورت پایلوت در مراکز استان‌ها برگزار شد، تصریح کرد: پس از اتمام طرح پایلوت از مراکز استان‌ها نظرسنجی خواهد شد که پس از رفع ایرادات و نواقص بتوانیم سال آینده این برنامه را در سراسر کشور برگزار کنیم.

محبی در پاسخ به سوالی مبنی‌بر اینکه برخی از فرهنگیان نقدهایی به مرحله دوم گزینش پذیرفته‌شدگان دارند، گفت: برنامه انتخاب و انتصاب مدیران مدارس پس از 40 سال مجدد در آموزش و پرورش اجرا شد که طبیعتاً با نواقص و انتقادهایی روبه‌رو خواهد شد، بنابراین از همکاران درخواست می‌کنیم نقدهای خود را به ما منتقل کنند تا بتوانیم در اجرای این برنامه موفق‌تر عمل کنیم.

وی گفت: افراد پذیرفته‌ شده امسال در مدارس در سمت مدیریت مشغول به فعالیت خواهند شد که پس از آغاز مدیریت وزارت آموزش و پرورش بر نحوه فعالیت آنها نظارت خواهد کرد.

رئیس کمیته فرآیند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس تصریح کرد: اسامی و اطلاعات سایر پذیرفته‌شدگان نیز در بانک اطلاعاتی ذخیره می‌شود.

انتهای پیام/4038/

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۶۸۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با برنامه ریزی دنبال کار جدیدی در دانشگاه خواهم بود

سرپرست دانشگاه گیلان گفت:دوران مدیریت با سرعت طی می‌شود و آن چه می‌ماند یادگاری است که از آن دوران در ذهن افراد باقی می‌ماند و قضاوت‌هایی که تاریخ بر عملکرد آدم‌ها خواهد کرد و توشه‌ای که انسان برای آخرت خویش می‌برد.

به گزارش خبرنگار استان های خبرگزاری دانشجو،سرپرست دانشگاه گیلان گفت: از امروز باید کار جدیدی در دانشگاه شروع کرد و فرصت زیادی نیز باقی نمانده است و باید عملکرد به مردم ارائه دهیم و فقط به فکر کار باشیم و بنا بر تغییر ندارم و بنا بر برنامه ریزی دارم و از کلیه معاونت ها و روسای دانشکده ها می خواهم وضعیت موجود حوزه خود و چالش های موجود را شناسایی و راهکار ارائه دهند و ما نیز نشست های تخصصی را با هر یک از معاونت ها و دانشکده ها اغاز خواهیم کرد.

محمد دوستار در ادامه از معاونت اداری مالی و مدیریت منابع دانشگاه خواست عملکرد هزینه دانشگاه را تا پایان سال ۱۴۰۳ تنظیم کند و نباید هزینه های پرداخت نشده ۱۴۰۲به سال ۱۴۰۳ منتقل شود.

وی در ادامه داد: ما دانشگاه هستیم و از دانشگاه انتظارات بسیار بالاست و اگر دانشگاه کارکرد اجتماعی نداشته باشد از محیط حذف می شود و باید کاری کنیم که محیط را مدیریت کنیم و دانشگاه گیلان دانشگاه مادر هست و هدایت کننده دیگر دانشگاه های استان نیز است.

سرپرست دانشگاه گیلان با بیان اینکه هر معاونت و هر رئیس دانشکده در حوزه اختیارات خودش همانند رییس دانشگاه است تاکید کرد: ما باید پای صنعت را در دانشگاه باز کنیم و دانشجویان و اعضای هیات علمی را روانه صنعت کنیم. 

محمددوستار سرپرست دانشگاه گیلان عنوان کرد: خانواده ها از دانشگاه مدرک نمی خواهند بلکه از ما اشتغال می خواهند که لازمه آن مهارت است که به کمک ورود به صنعت ایجاد می شود و باید در کنار مباحث اقتصادی به مباحث فرهنگی که بسیار مهم هستند با استفاده از ظرفیت نهاد رهبری در دانشگاه و معاونت فرهنگی و اجتماعی پرداخته شود.

 فرید نجفی رئیس سابق دانشگاه نیز در این نشست ضمن تشکر از همه مدیران دانشگاه گفت: در ابتدای دوران مسئولیتم دانشگاه با شرایط کرونایی مواجه بود و ضمن عبور و ایجاد نظم و ترتیب از آن شرایط و بازگشایی دوباره دانشگاه، حوادث و ناآرمی شهریور ۱۴۰۱ اتفاق افتاد که دانشگاه آن شرایط را مدیریت کرد.


حجت الاسلام علی محمد عباسی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هم در این نشست ضمن تبریک انتصاب دکتر دوستار به سمت سرپرست جدید دانشگاه، از کلیه مدیران دانشگاه که بار سنگین مسئولیت را پذیرفته و برای رضا خداوند کار می کنند تشکر کرد و از همه مدیران خواست که با داشتن تلاش و جدیت، همیار سرپرست جدید دانشگاه در راستای ایفای رسالت های دانشگاه باشند.

دیگر خبرها

  • ضرورت جذب نیروهای خبره در حوزه علمیه
  • اجلاسیه مدیران و معاونان آموزش حوزه‌های علمیه گیلان
  • پذیرفته شدگان استخدامی آموزگاری فردا مشخص می شوند
  • آغاز ثبت نام دوره کارآموزی پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری سال ۱۴۰۱ از یکم اردیبهشت
  • با برنامه ریزی دنبال کار جدیدی در دانشگاه خواهم بود
  • امکان تغییر دانشگاه برای پذیرفته شدگان فرهنگیان وجود دارد؟ 
  • زمان مصاحبه پذیرفته‌شدگان آزمون صلاحیت حرفه‌ای
  • جزییات دوره‌های آموزش تخصصی پذیرفته شدگان آزمون سردفتری سال ۱۴۰۱
  • پذیرفته‌شدگان مرحله اول آزمون استخدامی آموزش‌و‌پرورش چه اقداماتی انجام دهند؟
  • نکات مهم گزینش برای پذیرفته‌شدگان آزمون استخدام آموزگار