Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-07@15:50:48 GMT

طرز تهیه کنسرو نخود فرنگی و روش نگه داری صحیح آن

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۶۸۲۶۱

طرز تهیه کنسرو نخود فرنگی و روش نگه داری صحیح آن

مواد اولیه:

نخود فرنگی دانه شده: به میزان لازم
آب: به میزان لازم
نمک: به میزان لازم
شیشه متوسط: چند عدد

طرز تهیه کنسرو نخود فرنگی:

برای تهیه کنسرو نخود فرنگی پوسته نخود فرنگی را شکاف دهید و نخود فرنگی‌ها را از داخل آن بیرون آورید.


سپس آن‌ها را بشویید و در شیشه خالی سس یا کشک بریزید و شیشه را از نخود فرنگی پر کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مقداری آب در ظرف ریخته و در روی شعله قرار دهید بگذارید تا سرد شود. سپس نمک را به آن اضافه کنید که لب شور شود. در مرحله بعدی طرز تهیه کنسرو نخود فرنگی، شیشه حاوی نخود فرنگی را با این آب پر کنید. درون قابلمه‌ای را آب سرد بریزید و شیشه‌ها را درون آن قرار دهید و در روی حرارت قرار دهید. شیشه‌ها به صورت در باز باشند از زمانی که آب درون قابلمه شروع به جوشیدن کرد. نیم ساعت بگذارید تا بجوشد در این حال هم آب درون شیشه‌ها شروع به جوشیدن می‌کند، وقتی نخود فرنگی‌ها نرم شد اگر آب شیشه‌ها کم شده بود از آب جوشیده شده لب شور برای پر شدن شیشه استفاده کنید.


سپس در شیشه‌ها را ببندید و ۱۵ دقیقه دیگر بگذارید تا بجوشد. در این مرحله ظروف شیشه‌ای کاملا هوا گیری شده و کنسرو آماده است. بعد از سرد شدن آب شیشه‌ها را بیرون بیاورید و اجازه دهید تا خنک شوند. با این روش دیگر نیاز نیست نخود فرنگی را بسته بندی و در یخچال قرار دهید و بعد بپزید به این طریق هم خاصیت خود را حفظ می‌کند و هم طعم بهتری دارد. می‌توانید پس از سرد شدن شیشه‌های کنسرو شده را در یخچال نگه داری کنید، و در هنگام استفاده فقط درب کنسرو را باز کنید.


در پایان لازم به ذکر است که شیشه‌ها را تا قبل از سرد شدن آب بیرون نیاورید تا بر اثر سرد و گرم شدن محیط باعث ترک خوردن شیشه‌ها نشود. امیدواریم با استفاده از این دستور تهیه کنسرو نخود فرنگی بتوانید کنسرو ایده آلی تهیه نمایید.

منبع: آرگا

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آشپزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۶۸۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاشت درختچه کم آب بر گل محمدی در دهستان مرگور ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، رئیس  جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت:  در راستای اصلاح و ترویج الگوی کشت در باغات استان ، بیش از ۱۵ هکتار درختچه گل محمدی در دهستان مرگور ارومیه کاشته شده است.

  خسرو شهبازی در بازدید از باغات گل محمدی در دهستان مرگور ارومیه ، افزود: با توجه به نیاز آبی گل محمدی ( حداکثر چهار هزار مترمکعب در  هکتار) و نیز بسیار مقاوم بودن به شرایط کم آبی و مدیریت بهینه و صرفه جویی در آب کشاورزی همچنین مقاومت بالای آن به سرما و نیز  کم توقع بودن آن نسبت به حاصلخیزی خاک  کاشت درختچه های گل محمدی در اراضی شیب‌دار این منطقه پیشنهاد می شود.

وی اضافه کرد: کاشت ارقام مرغوب گل محمدی از لحاظ استخراج روغن گل محمدی ( اسانس) و گلاب گیری ، کاشت صحیح این باغات ، استفاده مناسب از کود های پایه و حیوانی ، استفاده از نوار تیپ ، و رعایت اصول صحیح کاشت جهت رسیدن به محصول مرغوب و بازدهی اقتصادی بسیار مهم است.

شهبازی ادامه داد: باغداران منطقه به دلیل عدم آشنایی با این محصول باغی و مزایای آن چندان راغب به کاشت این محصول نبوده و بایستی اقدامات ترویجی و آموزشی برای باغداران انجام گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان جهت آموزش، اقدام به  کاشت صحیح و اصولی چند نهال گل محمدی در دهستان مرگور کردند.

 

دیگر خبرها

  • رفع تعهد ارزی مانع صادرات صنایع کنسرو
  • از خرداد ماه، قیمت حبوبات کاهش می‌یابد
  • نان توت فرنگی یک نان خوش عطر و طعم و ساده
  • قیمت حبوبات از خرداد کاهشی می‌شود
  • طرز تهیه و پخت ۴۰ کیلو مربای توت فرنگی توسط زوج آذربایجانی (فیلم)
  • طرز تهیه دمی گوجه یا استانبولی خوشمزه ؛ فوت و فن پختن دمی گوجه در کمترین زمان | با این ترفند سس گوجه فرنگی را خوشمزه کنید
  • کاشت درختچه کم آب بر گل محمدی در دهستان مرگور ارومیه
  • شربت توت فرنگی بهترین نوشیدنی برای روزهای گرم تابستان
  • از مصرف رب‌ گوجه کپک‌زده پرهیز شود
  • آیا وضو یا تیمم با وجود آرایش و لاک ناخن صحیح است؟