Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-19@23:08:59 GMT

چین درصدد بهم زدن نظم آمریکایی است

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۶۸۳۴۹

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما پایگاه اینترنتی وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) نوشت: این گزارش با عنوان "تحولات نظامی و امنیتی مربوط به جمهوری خلق چین" به سفارش کنگره آمریکا تهیه شده است. این گزارش در حالی که به تحولات نظامی می پردازد، به رویکرد مجموع دولت چین در خصوص رقابت هم رسیدگی می کند.
بر اساس این گزارش، توسعه اقتصادی چین موجب بوجود آمدن تغییرات فوق العاده ای در روابط این کشور با سراسر جهان می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح "یک کمربند، یک جاده" چین در ظاهر خوب است و به نظر می رسد این پروژه موجب ایجاد زیرساخت ها برای کشورهای در حال توسعه و همسایگان چین شود.
مقامات چینی بر اساس این طرح، تامین مالی پروژه های جدی را در آفریقا به عهده داشته اند. مقامات چینی در پاکستان جاده ها و در مالزی جاده های داخلی مهمی ایجاد کرده اند. چین نقشی مهم در سریلانکا دارد. چین در قزاقستان، مغولستان، لائوس و جیبوتی نیز حضور دارد. دولت چین درصدد بهم زدن نظم تثبیت شده بین المللی (آمریکایی) است که نظم در منطقه را از زمان جنگ دوم جهانی حفظ کرده و به کشورهای آسیایی امکان توسعه پیدا کردن را داده است.
در عین حال، پول و پروژهای "یک کمربند، یک جاده" با قید و بندهایی روبروست. "یک جاده" به چین منتهی می شود و کشورها با نفوذ چین در حوزه های فراوان_ سیاسی، نظامی و بویژه اقتصادی- روبرو می شوند.
- قدرت اقتصادی
در ادامه گزارش پنتاگون آمده است: چین سال 2007 از نفوذ اقتصادی خود در کره جنوبی به عنوان چماقی برای وادار کردن کره جنوبی به این موضوع استفاده کرد که به آمریکا اجازه استقرار سامانه دفاعی تاد را در این کشور ندهد. استقرار این سامانه دفاعی، اقدامی برای مقابله با برنامه موشکی هسته ای کره شمالی بود. چین، کره جنوبی را از لحاظ اقتصادی مجازات کرد تا بر تصمیم این کشور در خصوص استقرار سامانه تاد تاثیر بگذارد.
خودروها و صادرات دیگر کره جنوبی تحریم شدند. حدود یک چهارم از همه صادرات کره جنوبی وارد چین می شود. بنابراین، این وضعیت، تاثیری فوری بر اقتصاد کره جنوبی داشت. علاوه بر این، گردشگری آسیب دیده است زیرا حدود نیمی از همه افرادی که وارد کره جنوبی می شوند از چین هستند .

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: پنتاگون وزارت دفاع آمریکا چین کنگره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۶۸۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار قرمز برای این استان

به گزارش خبرآنلاین، کارشناس هواشناسی از صدور هشدار قرمز هواشناسی برای نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان برای امروز خبر داد.

ایلنا در خبری نوشت: «معصومه احمدی» کارشناس هواشناسی درباره صدور هشدار قرمز برای استان سیستان و بلوچستان گفت: سامانه بارشی بسیار فعال و گسترده‌ای طی یک الی دو روز گذشته، نیمه جنوبی کشور را به صورت کامل در بر گرفته است.

وی ادامه داد: این سامانه بارشی، بارش‌های شدیدی را در این مناطق موجب شده است. از همین رو ما دومین هشدار سطح قرمز را در سال ۱۴۰۳ در سازمان هواشناسی کشور برای نیمه جنوبی استان سیستان و بلوچستان صادر کرده‌ایم.

این کارشناس هواشناسی تصریح کرد: برای امروز کماکان شدت بارش‌ها در نیمه جنوبی کشور ادامه دارد. درخصوص این بارش‌ها در سه سطح هشدار زرد، نارنجی و قرمز صادر شده است.

وی تاکید کرد: سطح قرمز هشدار برای نیمه جنوبی استان سیستان و بلوچستان صادر شده است، برای اواخر وقت امشب و کماکان تا فردا این شدت بارش‌ها به صورت رگبار رعد و برق، وزش باد بسیار شدید خواهد بود و طغیان رودخانه‌ها، جاری شدن سیلاب و روان‌آب و احتمال تخریب گسترده در این مناطق وجود دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه از چند روز قبل این هشدارها صادر شده بود، انشاءالله این مناطق در آمادگی کامل هستند و کمترین خسارت را خواهیم داشت.

احمدی با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی گفت: این هشدار نیز برای نیمه جنوبی کشور است در استان‌هایی مانند یزد، کرمان و مناطقی از شرق استان هرمزگان، کرمان و در مناطق گسترده‌ای از استان سیستان و بلوچستان شدت بارش‌ها در سطح هشدار نارنجی برای امروز است.

این کارشناس هواشناسی درباره هشدار سطح زرد گفت: در خیلی از مناطق جنوبی این هشدار صادر شده است. این سامانه بارشی به طور کامل در نیمه جنوبی کشور فعال است و به ویژه شدت بارش در جنوب شرق و جنوب شرق کشور خواهد بود.

وی تصریح کرد: از فردا به تدریج این سامانه بارشی نیمه شرقی و جنوب شرقی کشور را ترک خواهد کرد. اما باز هم در این مناطق بارش در این مناطق با شدت کمتر ادامه خواهد شد.

احمدی خاطرنشان کرد: هشدار قرمز برای این مناطق امروز صادر شده است و از فردا از شدت بارش‌ها کاسته خواهد شد.

وی ادامه داد: با عبور این سامانه بارشی در پایان هفته تا حدی در نیمه جنوبی کشور آرامش برقرار می‌شود. در بخش‌های شمال و شمال غرب ورود سامانه بارشی خیلی ضعیف‌تر از نیمه جنوبی کشور خواهد بود.

۲۳۳۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896269

دیگر خبرها

  • هوا تا ۲ روز دیگر آرام است
  • ادعای مقام آمریکایی درباره اصابت موشک های اسرائیلی به ایران /سی ان ان: ۸ پرواز مسیر خود را تغییر دادند /رویترز: سامانه پدافندی فعال شد
  • تحریم جدید برای ایران؛ فیک یا واقعی؟
  • لغزندگی جاده‌های جنوبی خراسان رضوی به علت بارش باران
  • تحریم جدید، فیک یا واقعی؟/ کارشناسان: سقف تحریم ایران پُر شده
  • صدور هشدار قرمز برای این استان
  • کاهش محسوس دمای هوا در خراسان جنوبی
  • چرا سیلی ایران به اسرائیل خیره‌کننده است؟
  • آماده باش ۴۸ تیم راهداری خراسان جنوبی برای سیلاب
  • ۴۸ اکیپ راهداری خراسان جنوبی برای سیلاب آماده باش هستند