Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ موسم حج از جمله سفرهای ماندگاری است که لحظات ناب آن را نمی توان با هر فیلم و عکسی ثبت کرد، از این رو گفتن حضور در سرزمین وحی برای کسانی که از این سفر الهی بازمانده اند کار آسانی نیست. سفری که  ثانیه به ثانیه آن پر از خاطرات نابی است که برای هر فرد گاهی یکبار بیشتر رقم نمی خورد، پس خوش به سعادت کسانی که از این حضور به نحو احسن استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما هم به سهم خودمان سعی می کنیم با حجاج کشورمان ارتباط برقرار کنیم و از حال و هوای این روزها در سرزمین وحی برای شما گزارش دهیم.

امروز در ایران مصادف با دهم ذی‌الحجه است و در عربستان حجاج روز یازدهم ذی‌الحجه را تجربه می کنند، زائران سرزمین وحی از هر رنگ و نژادی که باشند دیروز نفس خود را به قربانگاه بردند و امروز تولدی دیگر را تجربه می کنند و سوی رم جمرات حرکت کرده‌اند، تا با پرتاب کردن سنگ به شیطان، بیزاری خود را از شیطان درونی و بیرونی فریاد کنند.  

«رمی جمرات
سنگ زدن حجاج به شیطان در عربستان سعودی
اللهُ أکبر/ الموتُ لأمریکا/ الموت لإسرائیل/ اللعنة على الیهود/ النصر للإسلام/  #از_مسجد_الحرام/ #تا_مسجد_الاقصی»

      کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   راز و نیاز با معبود و شناخت وجودی خود مرحله ابتدایی بود که حجاج با خواندن دعای عرفه در صحرای عرفات خود را آماده قربانی کردن نفس و شهوات کردند و پس از آن به سمت صفا و مروه حرکت می کنند.         برخی از کاربران با انتشار فیلم و عکس هایی از حضور سپیدپوشان حج دلهای ما را هم در این روز بزرگ با خود همراه کردند و این عید را به مانیز تبریک گفتند.     همچنین در به نمایش گذاشتن زیبایی و از خود گذشتگی، فیلمی را منتشر کردند که به خوبی زیباترین همراهی را به نمایش گذاشته است.     کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   با اینکه روزها از مراسم عرفات می گذرد، اما یکی از کاربران با عنوان «خاطره بازی» از سفری نوشت که برای او چیزی جزء خاطره باقی نمانده است:

«خاطره بازی

عکس اول:محرم شده بودیم و عازم عرفات
عکس دوم:صبح روز عرفه بیرون چادرمون در عرفات
عکس سوم:روز‌های آخر سفر روبروی کعبه در مطاف. (یکی از نعمت‌هایی که در سفر نصیب آدم میشه همسفر خوبه. دوست خوبم خانم خدارحمی)»

با دیدن این عکس ها برای ما که از قافله حج جامانده ایم، چیزی جز حسرت باقی نمی ماند، حسرتی که سعی می کنیم با گذاشتن  هشتک التماس دعا به حجاج، آن را جبران کنیم و به زائران یادآوری کنیم که به یاد ما جاماندگان از حج نیز باشند.»   انتهای پیام/  

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مناسبت های مذهبی حج و زیارت ائمه اطهار احادیث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۶۸۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در تعطیلات نوروز به دیدن زیباترین خانه تهران بروید!

این خانه در روزگارانی نه چندان دور، متعلق به محسن مقدم از بنیانگذاران دانشکده هنر‌های زیبای دانشگاه تهران بوده. در این خانه مجموعه نفیسی از پارچه، مسکوکات، مُهر‌ها و اسناد تاریخی، چپق و وافور و قلیان، سفالینه، شیشه و تابلو‌های نقاشی به نمایش گذاشته شده است.

موقعیت: مرکز شهر

نشانی: خیابان امام‌خمینی، حدفاصل خیابان شیخ‌هادی و ولیعصر

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: حسن‌آباد

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: البرز

امکانات: امکانات رفاهی و تفریحی ندارد

بنای تاریخی: دارد

روز‌ها و ساعت فعالیت: همه‌روزه جز دوشنبه‌ها از ساعت ۹ تا ۱۷

بهای بلیت: ۳۰ هزار تومان

قدمت: دوره پهلوی

مدت بازدید: حدود ۲ ساعت

جذابیت‌ها:

- این خانه به خاطر طراحی زیبا و مجموعه نفیسی که در خود جای داده، لقب زیباترین و باارزش‌ترین خانه جهان را از دید بسیاری از نویسندگان و بازدیدکنندگان گرفته است.

- مجموعه نفیسی از پارچه، مسکوکات، مُهر‌ها و اسناد تاریخی، چپق و وافور و قلیان، سفالینه، شیشه، وتابلو‌ها نقاشی را در این خانه به نمایش گذاشته شده است.

چه جاذبه گردشگری اطرافش دارد؟

۱. خانه دکتر عدل: خانه‌ای تاریخی با معماری دیدنی متعلق به دکتر عدل پدر جراحی ایران است.

۲. میدان حسن‌آباد: بخشی از بافت تاریخی و سنتی تهران قاجاری و از نماد‌های تهران قدیم است.

منبع: روزنامه همشهری 

tags # عید نوروز سایر اخبار (تصاویر) لئوپون، پادشاهِ پادشاهان؛ حیوان عجیب و غول‌پیکری که حاصل جفت‌گیری پلنگ و شیر است! (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • دختر شایسته عربستان در مسابقات جهانی شرکت می‌کند!/عکس
  • (تصاویر) رومی القحطانی؛ زیباترین دختر عربستان و نماینده سعودی در مسابقه دختر شایسته جهان کیست؟
  • در تعطیلات نوروز به دیدن زیباترین خانه تهران بروید!
  • عربستان سعودی برای اولین‌بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند
  • دست تمامی مسئولان آمریکایی به خون فلسطینیان آلوده است
  • عربستان برای اولین بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند
  • هلال احمر واکسیناسیون حجاج زنجانی را آغاز کرد
  • (عکس) «گوی اژدها»؛ یک شهربازی عجیب در عربستان سعودی!
  • فراز و فرودهای مناسبات عراق و عربستان/ رویکرد اقتصادی همگرایانه
  • تساوی تاریخی تاجیکستان با عربستان در جشن نوروز