Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با تکمیل ظرفیت تولید فاز سوم توسعه پتروشیمی پردیس، این مجتمع پتروشیمیایی به بزرگترین تولیدکننده متمرکز اوره و آمونیاک خاورمیانه و حتی جهان تبدیل شد. پتروشیمی پردیس فاز سوم بزرگترین مجتمع تولید کننده اوره و آمونیاک خاورمیانه به ظرفیت کامل تولید خود براساس برنامه پیش بینی ‏شده دست یافت.‏ رئیس خدمات فنی پتروشیمی پردیس درباره آخرین وضعیت تکمیل ظرفیت تولید فاز سوم توسعه این پتروشیمی گفت: واحد آمونیاک فاز سوم پتروشیمی ‏پردیس از زمان بهره برداری در آبان ماه سال گذشته تاکنون موفق به تولید ۳۲۷,۴۰۲ تن آمونیاک شده که این میزان معادل ‌‏۶۹ درصد برنامه پیش بینی شده تا پایان شهریورماه سال جاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رضا جعفری افزود: پیشبینی می‌شود تا پایان شهریورماه امسال ۴۰۸ هزار تن ‏آمونیاک معادل ۸۵ درصد برنامه تولید شود.‏این مقام مسئول با اعلام اینکه در این مدت واحد اوره فاز سوم، ۴۰۱,۶۶۶ تن اوره تولید کرده است که پیش بینی می شود این ‏میزان تا پایان شهریورماه به ۵۲۲,۰۰۰ تن افزایش یابد، اظهار داشت: بر این اساس تا پایان شهریورماه جاری واحد اوره فاز سوم پتروشیمی ‏پردیس به ۷۰ درصد برنامه پیش بینی شده خود دست خواهد یافت.‏ گفتنی است، شرکت پتروشیمی پردیس به عنوان بزرگترین مجتمع تولید کننده اوره و آمونیاک خاورمیانه، با تولید سالیانه ۲,۰۴۰,۰۰۰ تن ‏آمونیاک و ۳,۲۲۵,۰۰۰ تن‎ ‎اوره، ۶۰ درصد تولید اوره و آمونیاک ایران را در اختیار دارد و محصولات خود را به بیش از ۲۰ ‏کشور جهان صادر می کند.‏ احداث فاز سوم این مجتمع در سال ۱۳۸۹ در حالی آغاز شد که محدودیت های جهانی بسیاری به منظور مختل نمودن فعالیت ‏پروژه های نفت، گاز و پتروشیمی کشور در جریان بود؛ اما بار دیگر با اعتماد به تخصص و اتکا به دانش و مهارت نیروهای ‏توانمند داخلی و همچنین با برنامه ریزی و مدیریت کارآمد و نیز شناسایی راه حل های میان بر، تاثیر محدودیت ها به حداقل ‏رسید و این پروژه در آبان ماه سال ۱۳۹۶ به بهره برداری رسید.‏ هزینه اجرای این پروژه ۵۰۲ میلیون یورو بوده که از محل درآمد فازهای اول و دوم مجتمع پتروشیمی پردیس تأمین شده ‏است. این هزینه شامل احداث واحدهای جانبی یوتیلیتی از جمله دو بویلر هر کدام به ظرفیت ۱۵۰ تن در ساعت؛ طرح توسعه ‏آبگیر و احداث واحد تولید آب ‏DM‏ به ظرفیت ۳۰۰ مترمکعب در ساعت است.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۶۸۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس افزایش می‌یابد

حمیدرضا نامداری در گفت وگو با خبرنگار مهر از آغاز عملیات لوله گذاری داکتیل قطر ۵۰۰ میلیمتر در خروجی مخزن جهان نما جهت اتصال به زون p فردیس خبر داد و گفت: تحقق این مهم به صورت مستقیم در بهبود آبرسانی به شهروندان فردیس به ویژه در محدوده شهرک وحدت، منظریه، انبار نفت و رزکان نو با افزایش ظرفیت تولید آب در تابستان سال جاری اثربخش خواهد بود.

وی بیان کرد: اجرای خط انتقال آب از مخزن منطقه جهان نما به فردیس به طول ۵۴۰ متر و با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال تا خرداد سال جاری به اتمام می‌رسد.

مدیرعامل آب و فاضلاب البرز ادامه داد: اصلاح، توسعه و بهبود زیرساخت‌های فنی و مهندسی به منظور مدیریت منابع آب و دفع بهداشتی فاضلاب در اولویت اقدامات مجموعه در راستای گذر هرچه بهتر از تابستان و ایجاد شرایط مطلوب برای شهروندان قرار گرفته است.

کد خبر 6094832

دیگر خبرها

  • دشت هراز بزرگترین تولیدکننده برنج مازندران است
  • افزایش ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس
  • ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس افزایش می‌یابد
  • گام بلند پتروشیمی پردیس در تامین امنیت غذایی جهان و حفظ محیط زیست
  • رشد ۶۰ درصدی تولید نفت در کشور
  • رشد ۱۰۴ درصدی تولیدات پتروشیمی شیراز
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی
  • وزیر نفت: تولید بنزین از طریق متانول کلید خورد
  • تولید بنزین از طریق متانول کلید خورد