Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-16@04:21:04 GMT

خواص بی‌نظیر تخمه هندوانه

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۶۸۸۶۴

خواص بی‌نظیر تخمه هندوانه

هندوانه یکی از میوه های آبدار است که خواص درمانی بی نظیری دارد. تخمه هندوانه هم دارای خواص زیادی می باشد که منبع پروتئین، ویتامین B و مواد معدنی است. در این مقاله از دکتر سلام به فواید تخمه هندوانه بر سلامتی بدن پرداخته ایم. توصیه ما این است که این بخش را از دست ندهید.

به گزارش صدای ایران از نمناک، هنگامی که به خواص هندوانه برای سلامتی فکر می کنید، احتمالا به فکر تخمه یا دانه هایش نیستید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احتمالا در مورد شیرینی و آبدار بودن هندوانه فکر می کنید و از دنیای خواص تخمه هندوانه برای سلامتی تان بی خبرید، پس بخوانید:

مواد مغذی موجود در تخمه هندوانه
واقعیت این است که تخمه هندوانه هنگامی که خشک شده و بو داده شود، یک میان وعده غنی است. وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا the United States Department of Agriculture، لیستی از مواد مغذی موجود در تخمه هندوانه تهیه کرده است:

پروتئین موجود در تخمه هندوانه
تخمه های هندوانه غنی از پروتئین هستند، 1 لیوان تخمه خشک شده حاوی 30.6 گرم پروتئین است که 61 درصد نیاز روزانه ما را تامین می کند. پروتئین موجود در تخمه های هندوانه حاوی چندین اسید آمینه است که یکی از آن ها آرژنین arginine است. با این که بدن مقداری آرژنین تولید می کند، مرکز تحقیقاتی Medline Plus می گوید که ولی وجود آرژنین اضافه می تواند به بسیاری از فرایندها در بدن کمک کند و حل برخی از مشکلات جسمی را تسهیل نماید. برخی از خواص درمانی آرژنین شامل:تنظیم فشار خون و درمان بیماری عروق کرونر قلب است.


دیگر اسید آمینه های تشکیل دهنده پروتئین تخمه هندوانه:
تریپتوفان tryptophan
گلوتامیک اسید glutamic acid
لیزین lysine
ویتامین B
تخمه هندوانه همچنین سرشار از ویتامین های گروه B هستند. انجمن سرطان آمریکا The American Cancer Society گزارش می دهد که ویتامین B برای تبدیل مواد غذایی به انرژی و دیگر عملکردهای مهم بدن لازم است. بیشترین ویتامین B موجود در تخمه هندوانه نیاسین niacin است،1 فنجان تخمه خشک شده هندوانه حاوی 3.8 میلی گرم نیاسین است که 19 درصد نیاز روزانه را تامین می کند. نیاسین برای حفظ سیستم عصبی، سیستم گوارشی و سلامت پوست مهم است.
دیگر ویتامین های گروه B تخمه های هندوانه:
فولات folate
تیامین thiamin
ریبوفلاوین riboflavin
ویتامین B6
اسید پانتوتنیک pantothenic acid

مواد معدنی
مواد معدنی موجود در تخمه هندوانه فراوانند. منیزیم فراوان ترین ماده معدنی موجود در تخمه هندوانه است. مقدار 556 میلی گرم یا 139 درصد نیاز روزانه آن هم فقط در 1 فنجان تخمه خشک شده هندوانه. بر اساس گزارش موسسه ملی بهداشت the National Institutes of Health، منیزیم به تنظیم فشار خون و سوخت و ساز کربوهیدرات ها کمک کرده و تاثیر مثبت بر قند خون دارد.

دیگر مواد معدنی موجود در تخمه های هندوانه:
فسفر
آهن
پتاسیم
سدیم
مس
منگنز
روی
چربی ها
شگفت انگیز ترین نکته در مورد دانه هندوانه مقدار چربی موجود در آن است. در یک فنجان تخمه خشک شده هندوانه ، 51 گرم چربی است که 11 قسمت آن چربی اشباع است و سایر چربی ها تک غیر اشباع ، چند غیراشباع و اسیدهای چرب امگا 6 می باشد. انجمن قلب آمریکا The American Heart Association گزارش می دهد که چربی های تک و چند غیر اشباع کلسترول خون را کاهش می دهند و اسیدهای چرب امگا6 می توانند در کاهش فشار خون موثر باشند.

تنها اشکال مصرف تخمه هندوانه در مقدار کالری موجود در 1 لیوان آن است – با مصرف یک لیوان تخمه هندوانه بیش از 600 کالری دریافت خواهید کرد.

 

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: تخمه هندوانه خواص ویتامین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۶۸۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگ این درخت در بهار فقط کار می کند

برگ انبه خوراکی است و در برخی کشورها از آن در غذاهای خود استفاده می کنند و از مزایا و فواید آن استفاده می کنند.البته برخی افراد ممکن است به برگ یا میوه انبه حساسیت داشته باشند و این افراد نباید از برگ انبه استفاده کنند. همچنین از برگ انبه برای درمان شوره سر نیز استفاده می شود.

خواص برگ انبه

به گزارش سرگرمی روز، انبه دارای خواص زیادی برای بدن انسان می باشد که می تواند آن را به عنوان یک داروی شگفت انگیز گیاهی شناخت.

در ادامه در این بخش از صد آنلاین با برخی از خواص برگ انبه آشنا شوید.

برگ انبه دارای خواص زیادی برای مدیریت دیابت دارند.

برای افرادی که از سنگ کلیه و صفرا رنج می برند، عصاره برگ انبه بهترین داروی طبیعی است.

سکسکه و برخی مشکلات گلو را رفع می کند.

پودر برگ انبه خشک شده برای مشکلات روده بسیار مفید است و سموم مختلف بدن را بیرون می کشد.

ارزش غذایی برگ انبه

برگ انبه سرشار از ویتامین های A، C، و ویتامین های گروه B می باشد که با توجه به ارگانیک بودن یا نبودن آن مقدار این ویتامین ها تغییر می کند. برگ انبه حاوی ترکیبات مهم دیگری مانند استروئیدها، آلکالوئیدها، ریبوفلاوین، گلیکوزید، تیامین، فنولیک، بتاکاروتن می باشد.فنولیک موجود در برگ انبه دارای خواص ضد باکتریایی می باشد.

برگ انبه دارای خواص ضد التهابی، فشار خون، ضد ویروس، آنتی اکسیدان و ضد دیابتی می باشد و این باعث افزایش تعداد فواید سلامتی آن برای افراد می شود.

خواص برگ انبه برای موی سیاه

اگر از رنگ کردن موهای خود با رنگ های شمیایی خسته شدید و موهای شما شدیدا آسیب دیده است می تواند از راه طبیعی برای رنگ کردن مو با برگ انبه استفاده کنید. فلانوئیدهای موجود در برگ انبه توانایی رنگ کردن موهای سیاه به صورت طبیعی و بدون افزودن هر نوع ماده شیمیایی را دارند.

نحوه مصرف برگ انبه

چند برگ انبه پودر کرده و به آن آب اضافه کنید تا خمیری شود، سچس خمیر را روی موهای خود بمالید و بعد از گذشت 15 دقیقه آن را با آب بشویید.

خواص برگ انبه برای رشد مو

برگ انبه برای رشد مو یکی از تکنیک های طبیعی از زمان گذشته می باشد که باعث کمک به رشد مو می شود،برگ های انبه سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین C و A می باشد و باعث تولید کلاژن برای موهای سالم می شود.

این روش همچنین برای موهای خسته و شکننده نیز مفید است زیرا باعث درخشش مو و ترمیم آن می شود. همچنین از برگ انبه برای درمان شوره سر نیز استفاده می شود.

این روش همچنین برای موهای کسل کننده مفید است زیرا باعث درخشش موها می شود. همچنین با تغذیه آن ، شوره و پوست سر شما را درمان می کند.

برای بهرمند شدن از خواص برگ انبه برای مو می توانید مقداری پودر برگ انبه درست کنید و همچنین می توانید پودر آملا، پودر آریتا نیز به آن اضافه کنید. مقداری آب به این پودرها اضافه کرده تا خمیری تشکیل دهد. خمیر را روی موهای خود بمالید و بگذارید حدود 10 دقیقه روی موهای شما باشد و سپس با آب بشویید.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سیب پخته مفیدتر است یا خام؟
  • در مورد خواص سلامت انواع تخمه ها
  • برای افزایش قد این ویتامین را بخورید
  • کدام مواد غذایی برای سلامت مو مفیدند؟
  • مواد غذایی که برای سلامت مو مفیدند
  • برگ این درخت در بهار فقط کار می کند
  • خواص شگفت انگیز کنجد سیاه
  • تضمین سلامت قلب با این ویتامین
  • این افراد لب به جگر نزنند
  • سلامت قلبتان را با این ویتامین تضمین کنید