Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-28@17:04:28 GMT

موسیقی تحولی معنوی و الهی در روح انسان ایجاد می‌کند

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۶۸۹۰۷

موسیقی تحولی معنوی و الهی در روح انسان ایجاد می‌کند

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام مهدی فرزی، مشاور عالی و رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان امروز، 31 مردادماه در آیین افتتاحیه هشتمین جشنواره بین‌المللی «دف‌نوای رحمت» که در پردیس سینما بهمن سنندج برگزار شد، اظهار کرد: موسیقی هنری است که می‌تواند انسان را از فرش به عرش برساند.
وی با اشاره به اثرات معنوی و روانی موسیقی در انسان عنوان کرد: موسیقی تحولی معنوی و الهی در روح انسان ایجاد می‌کند و یک فرد را به درجه معنوی متعالی خواهد رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مشاور عالی و رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به اینکه باب جدیدی در موسیقی کهن باز شده که می‌توان موسیقی و نت‌های جدید را در جهت تعالی بشریت ایجاد کرد و افزود: موسیقی ایرانی و کُردی، یک موسیقی مبتنی بر تعالیم اسلامی است و تمام توان خود را در مسیر تعالی انسان گذاشته است.
وی عنوان کرد: موسیقی همچنان که می‌تواند موجب رشد و تعالی انسان باشد، می‌تواند موجب رشد و رونق اقتصادی و زمینه‌ساز بروز یک فرهنگ اجتماعی عظیم و یک نگاه سیاسی مثبت هم شود.
حجت‌الاسلام فرزی ادامه داد: انقلاب اسلامی می‌تواند موسیقی مبتنی بر تعالیم طریقت و شریعت را منتشر کند و آثار ممتاز و درجه یکی تولید کند که در موسیقی جهان تاثیرگذار باشد.
وی با اشاره به اینکه امسال هشتیمن دوره جشنواره دف نوای رحمت را در استان کردستان برگزار می‌کنیم، ذکر کرد: در این جشنواره به سماع پرداخته می‌شود و نام مقدس الله و پیامبر و اولیای خدا ذکر می‌شود که از اضمحلال جلوگیری می‌کند.
مشاور عالی و رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان یادآور شد: خوشبختانه استان کردستان توانسته است که نوای دف را به سایر نقاط جهان ارسال کند و به عنوان پایتخت دف شناخته شود.
یادآور می‌شود؛ در ادامه این مراسم اجرای گروهی دف‌نوازان به سرپرستی شهرام منصوری و تجلیل از داوران مقدماتی هشتمین جشنواره دف نوای رحمت انجام شد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کردستان فرهنگی جشنواره دف نوای رحمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۶۸۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود

ایسنا/کرمان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از آمادگی گروه‌های موسیقی این منطقه برای شرکت در جشنواره‌های بین المللی خبر داد و گفت: تعداد سه گروه موسیقی به منظور معرفی خرده فرهنگ‌های جنوب کرمان به جشنواره‌های بین‌المللی اعزام خواهند شد.

حجت الاسلام سیداحمد حسینی در گفت و گو با ایسنا از اعزام سه گروه موسیقی جنوب کرمان به جشنواره‌های بین‌المللی خبر داد و گفت: از این سه گروه موسیقی، یک گروه موسیقی سنتی و دو گروه موسیقی مقامی به جشنواره‌های هنری بین المللی اعزام خواهند شد.

وی تنوع در موسیقی منطقه را برگرفته از استعدادهای هنرمندان دانست‌ و افزود: گروه موسیقی آوای منوجان به سرپرستی فرامرز زارعی یکی از این گروه‌های موسیقی است که به جشنواره هنری کشور قزاقستان اعزام خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: گروه موسیقی سنتی لیکوی جنوب به سرپرستی علی یونس زاده از جیرفت نیز قرار است به جشنواره هنری کشور تونس اعزام شود.

وی اظهار کرد: گروه موسیقی مقامی کمنزیل به سرپرستی هوشنگ کردستانی یکی دیگر از این سه گروه موسیقی است که برای شرکت در جشنواره هنری به کشور ازبکستان شهر ضامین اعزام خواهد شد.

حسینی افزود: انتخاب این سه گروه موسیقی از جنوب کرمان برای شرکت در جشنواره‌های هنری بین المللی با توجه به مولفه‌های اعلامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان هدف از اعزام گروه‌های موسیقی سنتی و مقامی به این جشنواره‌های هنری را، معرفی خرده فرهنگ‌های بومی و سنتی جنوب کرمان در سطح بین‌المللی دانست که باید بیش از این مورد توجه و حمایت قرار بگیرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • معلمی سنگین‌ترین مسوولیت عالم است
  • گروه موسیقی آهوی دشت شهربابک در بندر عباس به روی صحنه رفت
  • ملایر میزبان نخستین جشنواره موسیقی تاک
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • اعلام برنامه های روز ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • تحول در بودجه تولید با شاخص‌های کیفی
  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر 
  • بارش رحمت الهی در صحن و سرای پربرکت رضوی