Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@10:12:39 GMT

اجرای ۶۶ ویژه‌برنامه دهه ولایت در استان سمنان

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۶۸۹۲۹

اجرای ۶۶ ویژه‌برنامه دهه ولایت در استان سمنان

مدیرکل ارشاد اسلامی استان سمنان از برگزاری ۶۶ ویژه‌برنامه فرهنگی، هنری در دهه ولایت و امامت در سراسر این استان خبر داد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، محمدرضا سوقندی در نشست خبری ضمن تشریح برنامه‌های دهه ولایت استان سمنان گفت: سی و یکمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان، جشنواره داستان‌نویسی، نهمین دوسالانه موسیقی در کنار نمایشگاه‌ها و برنامه‌های هنری در زمره اقدامات در دهه ولایت و امامت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی از میزبانی سمنان در اکران فیلم های جشنواره بین المللی کودک و نوجوان خبر داد وگفت: فیلم های این جشنواره همزمان با اصفهان از ٩ تا ١٢ شهریور در سمنان نیز اکران می شود.

 

سوقندی با بیان اینکه در این جشنواره ١٢ فیلم کودک و نوجوان اکران می شود گفت: از این تعداد پنج فیلم ایرانی و هفت فیلم خارجی است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه سینما یادمان برگزار کننده جشنواره فیلم کودک و نوجوان است اظهارداشت: در مدت برگزاری جشنواره فیلم های این جشنواره در چهار سانس برای دوستداران فیلم کودک و نوجوان به نمایش در می آید.

 

وی تصریح کرد: فیلم های جشنواره بین المللی کودک و نوجوان صبح ها از ساعت ٩ تا ١٢ و عصرها از ساعت ١٦ تا ٢٠ در سینما یادمان اکران خواهد شد.

 

به گفته سوقندی سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان از ٨ تا ١٤ شهریور ٩٧ در شهر اصفهان برگزار می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از برگزاری جشنواره ملی داستان‌نویسی رضوی  درسالجاری خبردادوگفت اظهار داشت: سمنان با 144 شرکت کننده در رتبه اول قرار دارد و خراسان رضوی با 124 شرکت کننده و تهران با 83 شرکت کننده در رده های دوم و سوم هستند.

 

وی گفت: سمنان از نظر تعداد با تعداد کمی اختلاف پس از خراسان رضوی در رده دوم قرار دارد.

 

سوقندی با اشاره به اینکه جشنواره امسال تنها در یک بخش داستان کوتاه برگزار می شود، شمار آثار ارسالی و شرکت کنندگان را خوب توصیف کرد و افزود: تعداد داستانهای کوتاه ارسالی به جشنواره چهاردهم نسبت به جشنواره سیزدهم 17 اثر افزایش دارد.

 

وی با بیان اینکه 719 اثر در جشنواره امسال را خانم ها ارائه داده اند متذکر شد: تعداد بانوان شرکت کننده نسبت به جشنواره قبلی نیز رشد دارد.

 

دبیر جشنواره داستانهای رضوی (کبوتر حرم) با اشاره به اینکه در بین داستانهای ارسالی به جشنواره امسال 227 داستان کوتاه کوتاه و هفت داستان بلند نیز وجود دارد متذکر شد: در جشنواره چهاردهم تنها آثار مربوط به بخش داستان کوتاه پذیرفته شده است.

 

وی با اشاره به وجود 152 اثر غیر داستانی در بین آثار ارسالی به جشنواره چهاردهم گفت: از استان سمنان 197 اثر به این جشنواره ارسال شده است که سمنان با 58 اثر و شهرستانهای دامغان و میامی با 46 اثر در رده های اول تا سوم قرار دارند. سوقندی بابیان اینکه نهمین جشنواره دوسالانه موسیقی به مدت سه روز در سمنان برگزار می‌شود، تأکید کرد: این برنامه نیز دارای اهمیت است چراکه گروه‌های موسیقی نوایی و محلی از جای‌جای ایران اسلامی به استان خواهند آمد.

 

سوقندی در این جشنواره که یکم تا سوم شهریورماه در شهرستانهای استان سمنان برگزار می‌شود 460 شرکت کننده با بیش از 400 اثر به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

 

 

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس عید قربان بازی های آسیایی ۲۰۱۸ عزت الله انتظامی شیراز دولت اردبیل حج دعای عرفه روز جهانی مسجد فیلم های جشنواره بین المللی کودک و نوجوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۶۸۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه هفتم توسعه نیازمند اهتمام ویژه

جعفر رحمانی معاون آمار و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد  در نشست تبیین مبانی و احکام برنامه هفتم توسعه کشور، با تاکید بر اینکه اجرای کامل این برنامه و به ویژه استقرار نظام درآمد-هزینه استانی می‌تواند جهش تولید با مشارکت مردم را تسریع کند، گفت: متاسفانه تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور حس می‌شود و بر همین اساس باید در اجرای برنامه هفتم توسعه اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم. 

وی با بیان اینکه برنامه ششم توسعه کشور از برنامه‌های توسعه‌ای ناموفق کشور بود و تنها فقط ۳۰ درصد از آن محقق شده است، افزود: اگر برنامه‌ای را به نحو احسن تدوین، اما درست اجرا نکنیم، نتیجه آن کاهش سرمایه‌های اجتماعی و عدم اعتماد مردم نسبت به برنامه‌ریزی میان مدت و بلند مدت در کشور خواهد شد.

رحمانی ناترازی‌های انرژی و مالی در کشور را جدی خواند و گفت: برنامه هفتم توسعه با تغییر نگرش و به صورت مساله محور و با تاکید بر رشد فراگیر تدوین شده و دو اصل اولویت‌بندی درست و سازوکار انگیزشی کارا و اثربخش در آن دیده شده است. 

وی با تاکید بر اینکه همه مدیران استانی و مقامات کشوری در مقابل نسل آینده کشور مسئولیت دارند تا در پنج سال آینده ایرانی آبادتر بسازند، گفت: برنامه هفتم توسعه کشور متفاوت‌تر از سایر برنامه‌های توسعه‌ای قبلی در کشور است چرا که ضمن ایجاد انگیزه در افراد می‌تواند تحول در نظام اداری ایجاد کند و به تبع آن بسیاری از مشکلات و گرفتاری‌های مردم در پایان اجرای این برنامه مرتفع خواهد شد.

معاون آمار و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با اشاره به شعار سال و تحقق آن، جهش تولید با مشارکت مردم را تنها از مسیر پایبندی به اصول برنامه هفتم توسعه کشور امکان پذیر دانست و بیان داشت: نیاز داریم برای نقش دادن به مردم در رسیدن به رشد اقتصاد و جهش تولید، بار دیگر اعتماد را به آنان بگردانیم که این امر مستلزم تلاش جدی همگان است و استقرار جدی نظام درآمد- هزینه استانی می‌تواند نقش موثرتری به استان‌ها در ۵ سال آینده بدهد. 

رحمانی با بیان اینکه رشد اقتصادی در کشور کیک اقتصاد را بزرگتر کرده و موجب آن می‌شود که مردم بیشتری از آن منفعت ببرند، اظهار داشت: خوشبختانه دولت سیزدهم در ابتدا با نگاه ویژه به برنامه محوری در صدد اداره کشور به صورت عقلانی است و پیشران‌ها، مسائل بحران‌ساز و بستر‌ها در برنامه هفتم توسعه به درستی دیده شده است. 

وی با یادآوری اینکه استان یزد در برنامه محوری در کشور پیشرو بوده و تاکنون برنامه‌های تحولی زیادی همچون یزدِنوین، یزدِ بهره‌ور و یزدِ نوآور را تدوین و به مرحله اجرا گذاشته است، تاکید کرد: راهی جزء اینکه طبق برنامه اصولی و عقلانی در کشور و به تبع آن در استان شروع کنیم به اصلاح ساختار‌ها و رفع ناترازی‌های موجود بپردازیم وجود ندارد. 

در ادامه این نشست افشین کسالائی معاون امور برنامه‌های توسعه امور برنامه‌ریزی سازمان برنامه و بودجه کشور به تجزیه و تحلیل نظام برنامه‌ریزی کشور و تبیین نقشه‌راه برنامه هفتم توسعه پرداخت و با بیان اینکه برای تحقق اهداف در استان‌ها باید به سمت برنامه‌محوری حرکت کرد، اظهار داشت: برنامه‌های عملیاتی ستون فقرات نظام برنامه‌ریزی است. 

به گفته معاون امور برنامه‌های توسعه امور برنامه‌ریزی سازمان برنامه و بودجه کشور، اجرایی شدن برنامه هفتم توسعه تنها بر منابع عمومی متکی نیست و خلق و تجهیز منابع جدید، باید توسط مدیران در نظر گرفته شود. 

کسلائیی با اشاره به اینکه برنامه هفتم توسعه علاوه بر ترسیم وضع موجود، آینده اقتصاد و توسعه کشور در سطوح متعدد را مورد توجه قرار داده است، بیان داشت: برنامه هفتم توسعه ناگزیر به برنامه محور بودن است و برای اولین بار این برنامه با پارادایم رشد فراگیر و مبتنی بر سه سطح اصلی‌ترین پیشران‌ها، رد مهمترین بحران‌ها و خلق مهمترین بستر‌های پیشرفت کشور ترسیم شده است. 

در پایان این نشست حاضرین به طرح سوالات و ابهامات خود در خصوص این برنامه پرداختند و نظرات و دیدگاه‌هایشان را نیز بیان کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • رضایتمندی مردم از اجرای طرح نور در سطح استان سمنان
  • خانواده محور بودن برنامه‌های دهه کرامت در آذربایجان شرقی
  • جشنواره فرهنگی گردشگری سی ترمی در شهرستان زهک
  • اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • اجرای ۴۰ ویژه برنامه دهه کرامت در گیلان
  • اجرای ۲۹ ویژه برنامه در منطقه ۸ ویژه هفته فرهنگی اصفهان
  • اجرای برنامه هفتم توسعه نیازمند اهتمام ویژه
  • اجرای بیش از ۲۰ ویژه برنامه درهفته عقیدتی سیاسی
  • زوج شاهنامه‌خوان بام ایران در شهر‌های ایران خوان خرد می‌گسترانند
  • اجرای ۱۲ عنوان برنامه ویژه هفته فرهنگی اصفهان در پایانه‌های مسافربری