Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-05@13:10:36 GMT

فاجعه ملی در هند/یک میلیون نفر بی خانمان شدند

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۶۹۲۰۶

فاجعه ملی در هند/یک میلیون نفر بی خانمان شدند

ویرانی‌های حاصل از سیل در هند رفته رفته آشکار می‌شود. حدود یک میلیون نفر در پی بارش باران‌های موسمی در جنوب این کشور بی‌سرپناه هستند. مقامات این کشور اعلام کرده‌اند که سیل، هند را با "فاجعه ملی" روبه‌‌رو کرده است.به گفته‌ پینارایی ویجایان، رئیس دولت ایالاتی کرالا در جنوب هند اعلام کرده است که این شدیدترین و بدترین سیلی است که این ایالت طی یک قرن گذشته شاهد آن بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک میلیون نفر از شهروندان این ایالت بی‌سرپناه شده‌اند. دولت مرکزی هند اعلام کرده که سیل اخیر این کشور را به "فاجعه ملی" روبه‌‌رو کرده است. رسانه‌های هند گزارش داده‌اند که نجات سیل‌زدگان همچنان با جدیت ادامه دارد. شمار شهروندانی که در ۵۰۰۰ سرپناه فوری تهیه شده توسط دولت زندگی می‌کنند به حدود ۹۰۰ هزار نفر رسیده است. نجات سیل‌زدگان در بعضی مناطق در پی رانش زمین و گل‌ولای ایجاد شده، بسیار دشوار است. بارش باران در بسیاری از مناطق ایالت کرالا کاهش یافته و همین امر سبب شده که بخش بزرگی از سیل‌زدگان بتوانند به مناطق امن منتقل شوند. چندین قطار بار دیگر امکان تردد در بعضی مناطق سیل‌زده را پیدا کرده‌اند. فرودگاه کوچی اما قرار است تا ۲۶ اوت همچنان بسته بماند. به رغم کاهش باران در بسیاری از مناطق کرالا شماری دیگر از ایالت‌های هند از جمله کارناتاکا (واقع در شمال کرالا) و تامیل گرفتار سیل شده‌اند و نگرانی مسئولان را برانگیخته‌اند. ترس از اپیدمی ترس از بیماری‌های واگیر بخصوص در سرپناه‌های اضطرای ایجاد شده برای سیل‌زدگان به شدت افزایش یافته است. مسئولان نگران فراگیر شدن بیماری‌هایی چون مالاریا هستند که توسط پشه منتقل می‌شود. تامین آب آشامیدنی برای سیل زدگان نیز معضل دیگر مقامات دولتی هند شده است. از روز ۹ اوت سال جاری میلادی (۲۰۱۸) تاکنون در ایالت کرالا بیش از ۲۰۰ نفر در جریان سیل کشته شده‌اند. شمار کشتگان این ایالت طی سال جاری میلادی حدود ۴۰۰ نفر اعلام شده است.  ایالت کرالا در هند که به خاطر سواحل رویایی و مزارع دل‌انگیز چای، نزد گردشگران محبوبیت بسیاری دارد، در باران‌های موسمی امسال آسیب شدیدی دیده است. پینارایی ویجایان، رئیس دولت ایالاتی کرالا در جنوب هند خواستار بازگشت هرچه زودتر وضعیت عادی به این ایالت شده است. در جریان بارانهای موسمی در سراسر هند در سال جاری میلادی که از ماه ژوئن آغاز شده تاکنون هزار نفر در سیل کشته شده‌اند. 

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۶۹۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمار کشته‌شدگان سیل در برزیل به ۵۷ نفر رسید

به گزارش قدس آنلاین، آژانس حفاظت مدنی ایالت «ریو گرانده دو سول» برزیل گفت که حدود دوسوم از ۴۹۷ شهر این ایالت تحت تاثیر سیل قرار گرفته و بیش از ۳۲ هزار تن آواره شده‌اند.

طوفان و بارش شدید باران باعث رانش زمین شده و جاده‌ها و پل‌های بسیاری را از بین برده است. همچنین دو سد نیز تخریب شده‌اند.

علاوه بر این، فرودگاه «پورتو آلگره» نیز تمام پروازهایش را تعلیق کرده است.

انتظار می‌رود که در ساعت‌های آینده بارش باران در مناطقه شمالی و شمال شرقی این ایالت شدت پیدا کند. همچنین «ادواردو لیته» فرماندار ریو گرانده دو سول گفت: سطح آب رودخانه‌ها در روزهای آینده همچنان بالا خواهد ماند.

به گزارش آسوشیتدپرس، وضعیت آب‌وهوایی آمریکای جنوبی متأثر از پدیده طبیعی «ال‌نینو» است که به‌طور دوره‌ای سطح آب‌ها را گرم کرده و باعث خشکسالی در شمال و بارندگی شدید در جنوب می‌شود.

امسال این پدیده در کنار سیل‌های مکرر در جنوب، باعث خشکسالی بی‌سابقه‌ در آمازون شده است. دانشمندان معتقدند این شرایط ناشی از تغییرات آب‌وهوایی با عوامل انسانی است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • سیل شدید در برزیل؛ بیش از ۷۰ نفر مفقود شده‌اند + فیلم
  • شوک باورنکردنی؛ خداحافظی دیوید تیلور از کشتی؟
  • ژیرونا چهاردهمین تیم متفاوت اسپانیایی در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا
  • شمار کشته‌شدگان سیل در برزیل به ۵۷ نفر رسید
  • حمله به یک سیاستمدار حزب سوسیال دموکرات آلمان
  • تصاویر وقوع یک فاجعه در شفت
  • شمار قربانیان سیل بزریل به ۵۷ نفر افزایش یافت + تصاویر
  • (ویدئو) سیل و فروریختن یک سد در جنوب برزیل
  • یک بام و دو هوای آزادی بیان در غرب
  • سیل در برزیل جان ۲۹ نفر را گرفت