Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-02@16:29:02 GMT

برگزاری طرح ملی نماز کلید بهشت در دهدشت

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۶۹۴۴۹

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کهکیلویه و بویر احمد؛ امام جمعه دهدشت در همایش "طرح ملی نماز کلید بهشت" در حوزه علمیه خواهران دهدشت گفت:مهمترین شاخص معرفت انسان نماز است واجرای طرح نماز کلید بهشت گامی برای تقویت فرهنگ اقامه این فریضه الهی است.
حجت الاسلام حسینی افزود: انسانها باید سرشار از معرفت قرآن و نماز باشند تا در مسیر سعادت قرار گیرند وبتوانند با ناهنجاریهای سخت زندگی روبرو شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: اجرای این طرح از سوی حوزه های اقامه نماز وسوادآموزی به دلیل اینکه آموزش عملی به بی سوادان است ارزشمند است.
معاون پرورشی وفرهنگی آموزش وپرورش استان هم گفت:طرح یاوران معروف برای نخستین سال ودر قالب ارائه ومعرفی معروفها توسط گروههای دانش آموزی یاور به دیگر دانش آموزان اجرا می شود.
سیدبهاءالدین ملک حسینی افزود:مدت 20دقیقه از اذان ظهر به وقت نماز جماعت در مدارس اختصاص یافته است که از سوی برخی روحانیون حاضر در مدرسه ومربیان اجرا می شود.
وی گفت: ایجاد مرکز آموزش عمومی قرآن در مدارس از مهمترین اولویت های ترویج فرهنگ قرآن،نماز وعترت است.
رئیس ستاد اقامه نماز استان هم برگزاری همایش های نماز کلید بهشت در استان را بسیار خوب توصیف کرد وگفت : این همایش چهارمین وآخرین همایش استانی طرح ملی آموزش عملی نماز به سوادآموزان است که در دهدشت برگزار شد.
سیدالیاس چراغزاده با بیان اینکه مربیان طرح از سوی ستاد اقامه نماز تأمین می شوند افزود:همایش ها وکارگاه های آموزشی به مدت8روز در4شهرستان ومنطقه برگزار شد.
وی گفت: این طرح برای دومین سال متوالی با مشارکت معاونت سوادآموزی آموزش وپرورش استان وستاد اقامه نماز برگزار می شود.
معاون سوادآموزی آموزش وپرورش استان هم گفت: این طرح سال گذشته در دنا با ظرفیت 175آموزش دهنده وحدود600سوادآموز و امسال در یاسوج،دهدشت،دوگنبدان ومارگون با ظرفیت 543آموزش دهنده با پیش از 2هزار و300سوادآموز اجرا شد.
سیدحمدالله خواهش نیک اضافه کرد: از برترین های اجرای طرح در2بخش آموزش دهنده وسوادآموز پس از ارزیابی عملی در اسفندماه تقدیر می شود.
وی گفت: در این طرح سوادآموزان در شروع کلاس10دقیقه آموزش عملی نماز را فرامی گیرند.
معاون سوادآموزی آموزش وپرورش استان ادامه داد: در این طرح نرم افزار(اپلیکیشن) ویژه صحیح خوانی نماز بر روی گوشیهای هوشمند آموزش دهندگان وسوادآموزان نصب می شود.
مدیرآموزش وپرورش دهدشت گفت: برای اجرای این طرح 160آموزش دهنده در قالب 3کارگاه آموزشهای لازم را فرا گرفتند.
علی پورکپور افزود: طرح نماز کلید بهشت برای ترویج فرهنگ اقامه وصحیح خوانی نماز یک فرصت است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد امام جمعه دهدشت حجت الاسلام حسینی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورشی قرآن عترت نماز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۶۹۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام ویژه‌برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق(ع )در حرم مطهرحضرت شاهچراغ(ع)

به‌ مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت رئیس مکتب تشیّع، مراسم سوگواری در سوّمین حرم اهل ‌بیت(ع) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، در آستانه فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) مراسم عزاداری و سوگواری در روزهای پنجشنبه و جمعه سیزدهم و چهاردهم اردیبهش، بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در حرم مطهر شاهچراغ (ع)، سومین حرم اهل بیت (ع) برگزار می‌شود.

در این مراسم حجت‌الاسلام سیدحسین آقامیری پیرامون فضائل و مناقب این امام همام به ایراد سخن خواهد پرداخت و حاج‌مهدی سروری، ضمن قرائت دعای کمیل، مرثیه‌سرایی خواهد کرد.

همچنین روز شنبه، پانزدهم اردیبهشت هم‌زمان با سالروز شهادت شیخ‌الائمه، امام جعفر صادق (ع)، ارادتمندان اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع)، از ساعت ۹ صبح در قالب دسته‌جات عزاداری به سمت این بارگاه منور، حرکت می‌کنند و از ساعت ۱۱ نیز در شبستان امام خمینی (قدس سره)، حجت‌الاسلام محمدحسین حدائق سخنرانی و سیدحسین فتح اللهی، مرثیه‌سرایی خواهد کرد.

به گزارش ایمنا، در ظهر شهادت و بعد از اقامه نماز ظهر و عصر، حاج علی اکبر افخمی و در شام شهادت بعد از اقامه نماز مغرب و عشا، سیدمحسن رسولی، مرثیه‌سرایی خواهند کرد.

کد خبر 749730

دیگر خبرها

  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت حجت الاسلام والمسلمین محمودی
  • گروه های مردمی اقامه نماز جماعت باید تقویت شوند
  • برگزاری آزمون استخدامی «معلم پرورشی» و «ورزش»؛ فردا جمعه/ ۱۹ هزار مربی اول مهر وارد مدارس می‌شوند
  • استاندار مازندران: به زیرساخت‌های مساجد بین‌راهی رسیدگی شود
  • اعلام ویژه‌برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق(ع )در حرم مطهرحضرت شاهچراغ(ع)
  • نماز جمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد اقامه می‌شود
  • برگزاری جشنواره خوشنویسی «کاتبان وحی» ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی
  • تنفس ۲۰ دقیقه‌ای جلسه صحن مجلس برای اقامه نماز
  • برگزاری دوره تخصصی نماز در شهرکرد