Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع عراقی از افزایش آمار تلفات حمله انتحاری امروز در شمال استان صلاح‌الدین و کشف ۱۰ بمب به جا مانده از دوران سیطره داعشی‌ها در الحویجه خبر دادند. ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۶ بین الملل آسیای غربی نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های عراقی پیشتر از یک حمله تروریستی انتحاری به نیروهای حشد شعبی در شمال استان صلاح الدین خبر داده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خلیل الصحن فرمانده پلیس الشرقاط در این باره به رویترز گفت یک تروریست انتحاری با بستن کمربند انفجاری به منزل عدنان الغنام نماینده سابق پارلمان در روستای اسدیره در شهرستان الشرقاط در شمال تکریت حمله کرد که این حمله به کشته شدن 6 نفر و زخمی شدن هفت نفر دیگر از نیروهای حشد عشایری در تیپ 51 منجر شد.

نیروهای امنیتی و حشد شعبی شهرستان الشراقط را در سال 2016 از لوث تروریست‌های داعشی پاکسازی کرده بودند.

احمد الجبوری استاندار صلاح‌الدین هم با محکوم کردن این جنایت تروریستی تاکید کرد این اقدام بزدلانه بقایای داعش دلیل روشنی بر کینه و نفرت آنها از انسانیت پس از شکست فضاحت‌بارشان در برابر قهرمانان عراق است که سبب شده است بقایای این گروه تروریستی که در صحراها و مناطق دوردست پنهان شده‌اند هر از چندگاهی مرتکب جنایت علیه ملت عراق شوند.

وی بر ضرورت حفظ ثمره پیروزی بزرگ بر گروه تروریستی داعش و گرفتن فرصت از دشمن تاکید کرد.

موفقیت طرح امنیتی روز عرفه

خبر دیگر اینکه فرماندهی پلیس کربلای معلی در بیانیه‌ای اعلام کرد طرح امنیتی ویژه زیارت روز عرفه با موفقیت اجرا شد و نیروهای  امنیتی توانستند امنیت میلیون‌ها زائر را از ابتدا تا پایان مراسم روز عرفه تامین کنند.

کشف و خنثی‌سازی 10 بمب به جا مانده از باند تروریستی داعش

پلیس فدرال عراق از موفقیت نیروهای امنیتی در کشف و خنثی‌سازی 10 بمب به جا مانده از دوران سیطره تروریست‌های داعشی در روستای مزیریره در شهرستان الحویجه خبر داد. نیروهای امنیتی همچنین سه تونلی را که تروریست‌های داعشی به عنوان مقر خود استفاده می‌کردند، منهدم کردند.

انتهای پیام/

R36355/P36355/S8,90/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۶۹۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلیم شدن ۱۰۰ تروریست الشباب سومالی


 به گزارش تابناک، دولت فدرال سومالی اعلام کرد: طی چند هفته اخیر ۱۰۰ تن از تروریست‌های وابسته به گروه الشباب در مناطق مختلف کشور خود را تسلیم مقامات دولتی کردند.

در بیانیه دولت موگادیشو آمده است: ده‌ها تن تروریست وابسته به الشباب در ایالت‌های گلمدگ، هیرشبیلی، جوبالند، موگادیشو و مناطق جنوب غربی کشور خود را تسلیم مقامات دولتی کردند.

به نوشته روزنامه سومالی جدید چاپ موگادیشو، در این بیانیه با اشاره به عفو عمومی رئیس جمهور سومالی تصریح شده است: این عفو بستری را فراهم می‌آورد تا افراد مسلح با کنار گذاشتن اقدامات خشونت آمیز به جامعه بازگردند و زندگی مسالمت آمیزی داشته باشند.

دولت سومالی با استقبال از جدا شدن افراد مسلح از گروه‌های تروریستی تاکید کرد: مبارزه با افراط گرایی و تروریست ادامه خواهد داشت تا ثبات و امنیت بر کشور حاکم شود.

الشباب یک گروه ترویستی وابسته به القاعده است که فعالیت خود را در سومالی از سال ۲۰۰۴ شروع کرده و با انجام عملیات تروریستی ثبات و امنیت این کشور و شاخ آفریقا را برهم زده است.

با انتخاب «حسن شیخ محمود» به عنوان رئیس جمهور سومالی، مبارزه با گروه تروریستی الشباب با قدرت و توان بیشتری ادامه یافت و ارتش این کشور با کمک مردان مسلح قبایل سومالی توانست مناطق زیادی از این کشور را از سیطره عناصر الشباب آزاد کند.

دیگر خبرها

  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه | ویدئو
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • تسلیم شدن ۱۰۰ تروریست الشباب سومالی
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • جزئیات جدید از انسداد مرزها برای افزایش امنیت کشور
  • روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا