Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ حوزه نوشت: حجت الاسلام و المسلمین حمید مهدی زاده با بیان این که مساله تربیت فرزند، از دیرباز جزو مباحث بسیار مهم و کلیدی در دین و مکتب ما بوده است، اظهار داشت: در دنیای کنونی با وجود توسعه و رشد عجیب تکنولوژی همچنان بحث تربیت فرزند به خصوص از نگاه دینی یک مساله بسیار مورد توجه و اهتمام است به طوری که بسیاری از اندیشمندان غربی نیز بر آن تاکید می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اساساً مقوله تربیت، ناظر به مجموعه روش ها و راهکارهایی است که از ابتدای زندگی انسان، به کار گرفته می شود تا او را در مسیر صحیح رشد و ترقی قرار بدهد و به وسیله همین آموزش ها، فرد بتواند خود را از انحراف نجات داده و راه سعادت و کمال را در پیش بگیرد.

این مشاور و کارشناس امور خانواده همچنین با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) مبنی بر این که فرزند صالح گلی از بوستان بهشت است، گفت: طبعاً چنانچه در تربیت فرزند با این همه تاکیدی که آموزه های دینی و بزرگان ما به آن داشته اند ، تعادل لازم و منطقی وجود نداشته باشد به این معنا که گاهی سخت گیری شده و گاهی سهل گیری، این مساله خود باعث بروز مشکلاتی می شود که چه در کوتاه مدت و چه در بلند مدت ، کاهش محبت و نگرانی و آسیب های روحی و روانی از جمله آن هاست.

وی با بیان این که زندگی های تجملاتی و مشغله های بسیار والدین و نرسیدن به بچه ها ، از جمله عوامل فقر یا کاهش محبت در کانون خانواده است، اضافه کرد: یکی از پدیده های امروز مسایل اقتصادی است که ناشی از تجمل گرایی و رسیدن به آسایش به هر بهانه است که همین امر آرامش را تا حدود زیادی از خانواده ها گرفته و حال آن که با ساده زیستی و پرهیز از تشریفات بهتر می توان به آسایش رسید و در عین حال در تربیت فرزندان نیز بر اساس سبک زندگی دینی ، وقت بیشتری گذاشت و موفق تر بود.

 

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۷۰۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراکز تفریحی و گردشگری لرستان برای خانواده‌های دارای سه فرزند رایگان شد

 فریبا ولیپور عالم در جلسه جوانی جمعیت لرستان بیان کرد: در شناسنامه مادرانی که فرزند سوم آنها پس از قانون جمعیت متولد شده، شناسه‌ای تعریف می‌شود که با مراجعه به هر یک از مراکز تفریحی مربوط شهرداری و میراث فرهنگی از تخفیف برخوردار می‌شوند.

وی اظهار داشت: شناسه‌دار شدن مادران دارای سه فرزند از جمله مواردی است که در سال جدید روند مطلوبی به خود گرفته است.

مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان با اشاره به بیمه رایگان بازنشستگی زنان روستایی ادامه داد: هزینه‌های درمان ناباروری به شکل مطلوبی رو به کاهش است و خانواده‌هایی که دارای سه فرزند زیر ۲۰ سال و یا چهار فرزند زیر ۲۰ سال هستند، می‌توانند از تخفیف ۵۰ و ۷۵ درصدی انشعابات آب و برق و گاز استفاده کنند.

ولی پور عالم با اشاره به افزایش سطح تسهیلات فرزندآوری عنوان کرد: پرداخت سریع‌تر این تسهیلات به متقاضیان طی سال جاری در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: امکان جذب در آزمون‌های استخدامی از دیگر شرایطی است که دولت برای افراد متاهل و دارای فرزند در حال فراهم‌سازی است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • والدین با استقلال‌طلبی نوجوانان مواجهه منفی نداشته باشند
  • موفقیت به لطف حجاب و ۳ فرزند
  • روایتی از طلبه جهادگر و مادر ۵ فرزند/ بچه ها برکت آوردند
  • لزوم فرهنگ‌سازی جهت افزایش جوانی جمعیت
  • مراکز تفریحی و گردشگری لرستان برای خانواده‌های دارای سه فرزند رایگان شد
  • رئیسی: تعلیم‌وتربیت اساسی برای ارتقا یک نسل است (فیلم)
  • آموزش و پرورش برای ما «مساله اول کشور» است
  • اصلاح شیوه آبیاری نخیلات آب‌پخش نیازمند اجماع استانی است
  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • واکنش همتی به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران/ دنبال اصلاح شیوه حکمرانی باشید