Web Analytics Made Easy - Statcounter

میرهاشم حسینی، حسین نوری و محمدعلی گرایی سه ورزشکار طلایی ایران در روز درخشان ورزش ایران در جاکارتا بودند. 

به گزارش تابناک ورزشی، ملی پوش ارزنده تکواندوی ایران برای رسیدن به فینال بعد از استراحت در دور نخست حریفانی از کشورهای فیلیپین،ازبکستان و کره جنوبی را از پیش رو برداشت تا در مسابقه نهایی برابر شاءو از کشور چین قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی در راند اول 5بر4 عقب افتاد ولی در راند دوم جبران کرد و 8بر6 از حریف جلو افتاد و در راند سوم هم 17بر11 برد تا طلا بگیرد.تشویق یکپارچه نماینده ایران از سوی تماشاگران اندونزی حاضر در سالن بسیار قابل توجه بود.

کشتی فرنگی دو طلا نرسید
وزن 77 کیلوگرم/ در دور نخست این وزن محمدعلی گرایی موفق شد 8 بر صفر یانگ بین از چین را شکست دهد. گرایی در کمتر از 2 دقیقه موفق شد حریفش را شکست دهد. گرایی در ادامه مقابل حریف چغر و پرتلاش هندی قرار گرفت و به سختی توانست وی را با نتیجه 8 بر 6 شکست دهد و گام در مرحله نیمه نهایی بگذارد. فرنگی کار پرانگیزه ایران در این مرحله نیز با نتیجه 8 بر یک حریف ژاپنی را شکست داد و فینالیست شد. گرایی در فینال مقابل «مخمودف» از قرقیزستان رفت و با نتیجه 7 بر 3 پیروز شد و با کسب عنوان قهرمانی، ششمین طلای کاروان ایران را به ارمغان آورد.

وزن 130 کیلوگرم/ بهنام مهدی‌زاده در مرحله یک هشتم نهایی کشتی فرنگی مقابل حریف قرقیزستانی‌ قرار گرفت و با نتیجه 10 بر‌ 3 وی را شکست داد و به یک چهارم نهایی رسید. حریف مهدی‌زاده در این رقابت 3 اخطاره شد. مهدی‌زاده در دور دوم موفق شد حریف چینی‌اش را ضربه‌ فنی کند اما در مرحله نیمه‌نهایی و مواجهه با کشتی‌گیر ازبکستانی با نتیجه 2 بر 2 متوقف شد و از راهیابی به فینال باز ماند. ناداوری در کشتی مهدی‌زاده با حریف ازبک مشهود بود طوری که وی موفق به گرفتن امتیاز فنی نشد و داور با 2 امتیاز به نماینده ازبکستان و یک اخطار به مهدی‌زاده سبب شد عبدالله‌اف فینالیست شود.

وزن 87 کیلوگرمحسین نوری با پیروزی قاطع 13 بر 4 مقابل حریف ترکمنستانی به برتری رسید و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. نوری در مرحله نیمه نهایی با پیروزی 8 بر صفر کشتی‌گیر یمنی را برد و راهی فینال شد تا مدال نقره‌اش را قطعی کند.
نوری در فینال به مصاف «رستم آساکالوف» از ازبکستان رفت و به راحتی با نتیجه 6 بر یک بر این حریف غلبه کرد و به مدال طلا دست یافت. نوری توانست هفتمین طلای کاروان ایران را به نام خود ثبت کند.

وزن 97 کیلوگرم / علی‌اکبر حیدری در گام نخست با نتیجه 8 بر صفر مقابل حریف اهل اندونزی به پیروزی رسید و صعود کرد. کشتی‌گیر کشورمان سپس در تقابل با حریفی از کره جنوبی با نتیجه 4 بر 3 شکست خورد. حیدری در گروه بازنده ها مقابل حریف قرقیز توان مقابله نداشت و در همان وقت نخست هفت امتیاز از دست داد.

تکواندو
وزن 63- کیلوگرم / میرهاشم حسینی در وزن 63- کیلوگرم مسابقات تکواندو در نخستین مبارزه خود مقابل حریفی از فیلیپین با نتیجه ٢٤ بر ٢ پیروز شد تا قبل از اتمام راند داور رای به برتری وی دهد. ملی‌پوش ایران در مبارزه دوم خود (مرحله یک‌ چهارم نهایی) مقابل حریفی از ازبکستان قرار گرفت و با نتیجه قاطع 29 بر 9 به برتری رسید و مدال برنزش را قطعی کرد. حسینی در این دیدار هم قبل از پایان راند و به دلیل اختلاف امتیاز توسط داور برنده اعلام شد. حسینی در نیمه نهایی مقابل چو گانگ مین از کره جنوبی قرار گرفت و در دیداری جذاب و مهیج با برتری 37 بر 30 به فینال راه پیدا کرد و در آخرین مبارزه خود مقابل «ژائو شوای» قهرمان جهان و المپیک از چین قرار گرفت تا در نهایت با پیروزی 17 بر 11 با صلابت به عنوان قهرمانی و مدال طلا دست یابد. طلای حسینی، پنجمین مدال زرین ایران در بازی‌های آسیایی 2018 بود.

وزن 80- کیلوگرم مهدی خدابخشی نماینده وزن 80- کیلو به قرعه لی هوژوان از کره جنوبی خورد. خدابخشی بعد از استراحت در دور نخست برابر نماینده کره جنوبی اگر چه در همان ثانیه های نخست 2 امتیاز گرفت ولی حریف کره ای وی با ضربه سر پیش افتاد تا در نهایت راند اول 9 بر 5 به نفع حریف تمام شود. در راند دوم خدابخشی برای جبران آمده بود 2 امتیاز دیگر گرفت تا فاصله کمتر شود اما در نهایت این راند با نتیجه 17 بر 10 تمام شد. در راند سوم اما دو حریف جدال پایاپایی را به نمایش گذاشتند و مهدی به فکر جبران امتیازات عقب افتاد ولی در نهایت 24 بر 23 نتیجه را واگذار کرد و از دور رقابت‌ها حذف شد.

برد کبدی مردان با اختلاف نجومی
مردان کبدی ایران در ادامه بازی‌های آسیایی و در چهارمین دیدار خود با اقتدار و با نتیجه 75 بر 21 نپال را مغلوب کرد. شاگردان غلامرضا مازندرانی سرمربی تیم ملی کبدی در نیمه نخست با اختلاف زیاد و با نتیجه ٣٨ بر ٦ به نفع خود پایان دادند. بازیکنان در ادامه و پس از استراحت کوتاه با نتیجه ٣٧ بر ١٥ نیمه دوم را پایان دادند. تیم ملی کبدی ایران عصر امروز هم در پنجمین آخرین بازی از مرحله گروهی بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا به مصاف میزبان مسابقات اندونزی رفت و با نتیجه 65 بر 24 حریف خود را پشت سر گذاشت. ایران فردا به مصاف هند می‌رود.

هندبال برد و به بازی مرگ و زندگی با کره جنوبی رسید
تیم ملی هندبال ایران در دومین بازی خود در مرحله دوم بازی‌های آسیایی به مصاف تیم هنگ‌کنگ رفت و در پایان موفق شد با نتیجه 46 بر 20 به پیروزی برسد. احسان ابویی در نیمه دوم این بازی مصدوم و از زمین مسابقه خارج شد. در دقایق پایانی نیمه دوم هم دو بازیکن ایران از زمین اخراج شدند و تیم کشورمان برای دقایقی با بازیکنان کمتری به بازی ادامه داد.
ایران در اولین دیدار خود در این مرحله مقابل بحرین تن به شکست داده بود و تنها در صورت برتری مقابل تیم کره جنوبی به مرحله نیمه نهایی صعود خواهد کرد. دیدار ایران و کره جنوبی از ساعت 18 روز جمعه در سالن پاپکی جاکارتا برگزار می‌شود.

والیبال 
تیم ملی والیبال در نخستین دیدار خود با ترکیب اصلی به مصاف تیم پاکستان رفت و در 3 ست متوالی با نتایج 25 بر 16، 25 بر 18 و 33 بر 31 بر حریفش غلبه کرد.  سرمربی پاکستان حمید موحدی از ایران است. پاکستانی‌ها که مقابل بازیکنان ایران انگیزه زیادی داشتند برخلاف انتظار حریف آسانی نبودند و به ویژه در ست سوم تا امتیازهای بالا پایاپای ایران پیش رفتند. حدود 40 نفر از ایرانیان حاضر در اندونزی برای تشویق والیبال ایران در سالن بودند. همچنین در ترکیب اولیه تیم ملی ایران سعید معروف، سید محمد موسوی، امیر غفور، میلاد عبادی‌پور، امیر شریفی و مهدی مرندی به میدان رفتند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۷۰۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئال مادرید کامبک بایرن مونیخ را نافرجام گذاشت

باواریایی‌ها با قبول تساوی خانگی مقابل حریف اسپانیایی‌شان کار خود را برای صعود به فینال لیگ قهرمانان اروپا سخت کردند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در آغاز مرحله نیمه نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا، شب گذشته (سه‌شنبه) از ساعت 22:30 به وقت تهران در ورزشگاه آلیانتس آره‌نا تیم‌های فوتبال بایرن مونیخ و رئال مادرید به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی با تساوی 2-2 خاتمه یافت.

گل نخست بازی در دقیقه 24 روی پاس دقیق و تماشایی تونی کروس برای وینیسیوس جونیور و توسط وینگر برزیلی رئال مادرید به ثبت رسید و همین گل پیروزی میهمان اسپانیایی در پایان نیمه نخست را به همراه داشت. در نیمه دوم اما بایرن مونیخ شروعی امیدوارکننده و بهتر داشت و در عرض چهار دقیقه نه تنها گل خورده را جبران کرد، بلکه گل دوم را هم زد و از حریفش پیش افتاد.

گل نخست به شیوه‌ای زیبا توسط لروی سانه در دقیقه 53 به ثمر رسید، زمانی که بال آلمان در حرکتی از سمت راست به سبک آرین روبن ستاره سابق باواریایی‌ها به سمت چپ رفت و با ضربه‌ای زیبا دروازه آندری لونین را باز کرد. پس از او جمال موسیالا پیشروی خطرناکی به محوطه جریمه حریف داشت که با خطا لوکاس واسکز و اعلام یک پنالتی به سود بایرن مونیخ همراه شد، پنالتی که هری کین آن را به گل دوم تیمش تبدیل کرد. بایرن مونیخ اما قدر برتری‌‌اش را ندانست و با تقدیم یک پنالتی به حریف که حاصل خطای کیم مین جائه روی رودریگو بود، سبب شد که وینیسیوس جونیور در دقیقه 83 دبل کند.

تورپین داور دیدار بایرن مونیخ - رئال مادرید شد

 

تساوی در خانه کار بایرن مونیخ را برای صعود سخت کرد، چرا که اکنون این تیم تنها با کسب پیروزی در بازی برگشت در مادرید (چه در وقت‌های عادی، اضافه یا ضربات پنالتی) می‌تواند به مرحله بعدی برود.

در دومین بازی دور رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، امشب از ساعت 22:30 دیگر نماینده آلمان، بوروسیا دورتموند میزبان پاری‌سن‌ژرمن خواهد بود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • برد شیرین عالمیان مقابل حریف عنوان‌دار اروپایی
  • حسینی مثل پرسپولیس: نیمه مربیان برای من(عکس)
  • انریکه: برای بازی برگشت روی کمک هواداران‌مان حساب می‌‌کنیم
  • هوملس: مقابل پی‌اس‌جی پخته بازی کردیم
  • صعود رئال مادرید به فینال لیگ قهرمانان اروپا در شب تساوی 2-2 مقابل بایرن مونیخ (2018/5/1) / فیلم
  • نکونام به دنبال چهارمین برد پیاپی مقابل تراکتور
  • رئال مادرید کامبک بایرن مونیخ را نافرجام گذاشت
  • الهلال با شکست الاتحاد راهی فینال جام حذفی عربستان شد
  • آنچلوتی: هدف رئال فینال است نه نیمه‌نهایی
  • پیروزی بارسلونا مقابل والنسیا با هت‌تریک لواندوفسکی