Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-23@15:56:21 GMT

اختلالات جنسی ناشی از مشکلات آناتومیک

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۷۲۱۱۱

اختلالات جنسی ناشی از مشکلات آناتومیک

 
اختلالات جنسی ناشی از مشکلات آناتومیک در مردان نسبتا شایع است. مشکلات آناتومیک می‌تواند هم باعث اختلالات جنسی روحی ـ. روانی و هم اختلالات جنسی جسمی شوند. از خصوصیات اختلالات جنسی آناتومیک، قابلیت اصلاح‌پذیری آنهاست و می‌توان مشکل بیمار را برای همیشه حل کرد. البته بسیاری از این بیماران با انواع و اقسام دارو‌ها بین مطب‌ها و کلینیک‌ها سرگردان هستند؛ غافل از این که آن‌ها نیازی به دارو ندارند و مشکلشان با دارو حل نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اختلالات جنسی ناشی از مشکلات آناتومیک

در این میان باید بدانید اختلالات آناتومیک یعنی یک اختلال در ساختار عضو. مثلا اگر فردی شش انگشت در دست داشته باشد می‌گویند دچار اختلال آناتومیک است. از نظر علم پزشکی آلت تناسلی در مردان می‌تواند اختلالات آناتومیک بسیار زیادی داشته باشد و بعضی از آن‌ها می‌توانند منشا اختلالات جنسی باشند که شدت آن‌ها از خفیف تا شدید متفاوت است. البته اختلالات جنسی هم در زن و هم در مرد به دو دسته بزرگ:

روحی ـ. روانی

طبقه‌بندی می‌شود و اختلالات جنسی ناشی از مشکلات آناتومیک جزو اختلالات جنسی جسمی به حساب می‌آید، اما گاهی استرس روانی ناشی از داشتن یک مشکل آناتومیک بیشتر از مشکلات جسمی است. پس مساله مهم، تشخیص و درمان صحیح است. در هر حال بیماران به چهار دسته تقسیم می‌شوند:


ـ. تعداد قابل ملاحظه‌ای به علت خجالت به پزشک مراجعه نمی‌کنند و تا آخر عمر با مشکلشان زندگی می‌کنند.
ـ. تعداد زیادی واقف به مشکل خود هستند، ولی به آن اهمیت نمی‌دهند، اما پس از ازدواج مشکل ساز شده و گاه نیز کار به طلاق می‌انجامد.
ـ. یک تعداد دیگر به پزشک مراجعه می‌کنند، ولی مشکل واقعی خود را به پزشک نمی‌گویند.
ـ. تعدادی نیز به مشکل خود واقف هستند و عاقلانه به پزشک متخصص مراجعه و مشکل خود را برطرف می‌کنند.


شایع‌ترین مشکلات آناتومیک در مردان که سبب اختلالات جنسی شده و با جراحی قابل اصلاح هستند:
۱ ـ. هیپوسپادیاس:
هیپوسپادیاس به معنی باز شدن سوراخ مجرای ادرار پایین‌تر از محل طبیعی خود روی آلت تناسلی است و از موارد خفیف تا بسیار شدید متفاوت است. هر قدر سوراخ مجرای ادرار پایین‌تر از محل طبیعی خود قرار گیرد، مشکل شدیدتر است. البته این مشکل معمولا سبب اختلالات جنسی نمی‌شود، ولی هر قدر سوراخ مجرای ادرار پایین‌تر از محل طبیعی خود باز شود، کجی آلت تناسلی به طرف پایین بیشتر خواهد بود. باید بدانید در مواردی که سوراخ مجرای ادرار پایین‌تر از محل طبیعی خود در محل اتصال آلت تناسلی به کیسه بیضه قرار می‌گیرد، به علت این که هنگام رابطه زناشویی مایع منی بیرون می‌ریزد، مشکل باروری ایجاد می‌شود. این در حالی است که در موارد شدید، گاهی استرس روانی بسیار زیادی به بیماران وارد می‌شود و این افراد از ازدواج خودداری می‌کنند. البته بیماری با جراحی قابل اصلاح است و تنها موارد شدید آن به اعمال جراحی متعدد و پیچیده نیاز دارد.


۲ ـ. کجی آلت تناسلی:
کجی آلت تناسلی یک بیماری نسبتا شایع است و ده درصد مردان درجاتی از آن را دارند. این بیماری نیز از نوع بسیار خفیف (کجی ۵ درجه) تا بسیار شدید (کجی حدود ۹۰ درجه) متفاوت است. حالا اگر کجی آلت تناسلی بیش از ۳۰ درجه باشد، سبب مشکل در برقراری رابطه زناشویی می‌شود، اما در تمام موارد، کجی آلت تناسلی به جراحی نیاز ندارد؛ هر چند برخی اوقات بیمار حتی با درجات خفیف کجی آلت تناسلی استرس زیادی دارد که با جراحی، شکل آلت قابل اصلاح است.

دکتر محمدرضا صفری‌نژاد
جراح و متخصص بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری   منبع: سیمرغ 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ناتوانی جنسی مردان بیماری جنسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۷۲۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افسردگی پس از زایمان و ضرورت‌های درمانی و حمایتی 

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر سمیرا عبدالهی گفت: اختلالات رفتاری جزو شایعترین اختلالات همراه با بارداری هستند که در بین این اختلالات افسردگی شیوع بیشتری داشته به طوری که ممکن است در ۱۰ تا ۲۰ درصد از بارداری‌ها اتفاق بیفتد. زنانی که پیش از بارداری مبتلا به افسردگی بوده‌اند، احتمال بروز و عود علائم در آنها بعد از زایمان بیشتر است.

وی درباره علائم افسردگی گفت: احتمال عود افسردگی بعد از زایمان زیاد بوده و به خصوص در ۱۲ ماه بعد از زایمان ممکن است که اوج علائم افسردگی را داشته باشیم. شایعترین علامت‌های آن، اختلالات روحی و خلقی، کاهش اشتها، کاهش انگیزه و امید و اختلالات خواب است. در برخی مواقع ممکن است علائم شدید و به صورت افکار خودکشی و یا دگرکشی ظاهر شود.

وی در ادامه افزود: چنانچه هر کدام از این علائم به صورت طولانی مدت و مزمن در زنان باردار و شیرده وجود داشته باشد به عنوان اختلالات رفتاری یا مود شناخته شده و باید تحت نظر روانپزشک درمان شود.

دکتر عبدالهی در مورد عوارض داروها برای جنین اظهار کرد: برخی از این داروها ممکن است در بارداری برای جنین مشکلاتی ایجاد کند که با نظر پزشک متخصص تغییر داده می‌شوند، اما اغلب داروهایی که برای درمان اختلالات افسردگی تجویز می‌شود، برای جنین عارضه‌ای ندارند، اما باید از نظر تنظیم دوز تحت نظر پزشک تجویز شود.

این متخصص زنان و زایمان بیان کرد: داروهایی که در درمان این اختلال در زنان استفاده می‌شوند داروهای مهار کننده بازجذب سروتونین هستند که وضعیت روحی و روانی را بهتر می‌کنند. در این بین دارویی به نام پاروکستین وجود دارد که ممکن است برای جنین عارضه ایجاد کرده و باعث اختلالات صرعی شود. بنابراین اگر زنان باردار تحت درمان با این دارو و نیز داروی لیتیوم هستند حتما باید تحت نظر روانپزشک دارو تغییر کند.

دکتر عبدالهی در ادامه بیان کرد: بعد از تشخیص و شروع ‌درمان، در طول بارداری مادر باید به صورت مرتب تحت نظر روانپزشک ویزیت شود و هر زمان که مادران باردار افکار خودکشی یا دگر کشی داشته باشند، باید به صورت اورژانسی بستری شده و تحت درمان‌های بیشتر قرار گیرد. حتی ممکن است لازم باشد که برای بیماران شوک هم در نظر گرفته شود.

اندوه بارداری با افسردگی متفاوت است

وی در خصوص اندوه بارداری گفت: موضوع مورد توجه در مورد اختلالات بارداری اندوه بارداری است که ممکن است در تشخیص افتراقی با افسردگی قرار گیرد. اندوه بارداری در روزهای ابتدایی بعد از زایمان تقریبا هفته اول زایمان بروز می‌کند و به دنبال آن مادر احساس غمگینی و عدم توانایی در نگهداری از فرزندش را دارد که در واقع با اختلالات جسمی همراه نیست و درمان آن هم اقدام حمایتی از طرف همسر و اطرافیان مادر است.

وی افزود: در حالی که شیوع افسردگی بعد از بارداری و تقریبا علائم آن از روز دهم یا دو هفته بعد از زایمان ظاهر می‌شود، نکته مهم این است که همراه علائم افسردگی ممکن است علائم توهم و یکسری اختلالات هذیان گویی وجود داشته باشد که نوع دیگری از اختلالات بارداری و رفتاری است و ممکن است بسیار خطرناک‌تر از علائم افسردگی بوده و به درمان بیشتری تحت نظر پزشک نیاز دارد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی در ادامه تاکید کرد: نکته مهم همراهان و خانواده بیمار هستند که حتما باید حمایت لازم را برای مادر داشته باشند و به علائم بیمار توجه کنند، اگر علائم خطرناک بروز کند، حتما اورژانسی به پزشک مراجعه کنند و مصرف داروها، مشاوره‌های روانی و کاردرمانی به موقع انجام شود تا بیماری کنترل شود.

دیگر خبرها

  • ماجرای رابطه جنسی یک مرد انگلیسی با اجساد
  • ببینید | پاسخ به یک سوال جنجالی؛ زگیل تناسلی یا ایدز واقعاً از طریق کاشت و ترمیم ناخن منتقل می‌شوند؟
  • کودکان پسر ۴ برابر بیشتر از دختران به اختلال طیف اوتیسم مبتلا می‌شوند
  • اجرای ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور، راهگشای تولید در منطقه آزاد ماکو
  • افسردگی پس از زایمان و ضرورت‌های درمانی و حمایتی 
  • ببینید | تصاویر ضبط شده از تله مرگبار پلیس آمریکا برای یک بیمار جنسی
  • طولانی شدن زمان تخصیص ارز مشکل عمده پرونده‌های میز گمرک است
  • مهم ترین عوامل کاهش موالید/ از سبک زندگی تا مشکلات ژنتیکی
  • چند راه حل برای یخچال فیلور
  • سالن باستانی شهر نقنه دچار نقص فنی شد