Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که قرارداد مودت و مذاکرات الجزایر دست حقوقدانان ایرانی در لاهه را برای دفاع از شکایت کشورمان باز می‌گذارد، گفت: ترامپ با خروج از برجام تیشه به ریشه آمریکا زد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا از خانه ملت، علی ابراهیمی در خصوص چگونگی مواجه دادگاه بین‌المللی دادگستری (لاهه) با شکایت ایران علیه تحریم‌های واشنگتن، گفت: باید اذعان کرد طرح شکایت ایران علیه آمریکا در شرایط کنونی اقدامی رو به‌جلو بود و بر این اساس می‌توان مشاهده کرد که دولتمردان این کشور در موضع ضعف قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیمی با اشاره به این‌که تیم حقوقی ایران باید از مفاد برجام برای تشدید فشار و همچنین قوی‌تر کردن استدلال‌های کشورمان بهره ببرد، گفت: در این بین قراردادهایی مانند مودت، مذاکرات الجزایر و غیره نیز می‌تواند دست حقوقدانان ایرانی را باز بگذارد تا آمریکا به چالش کشیده شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین نباید فراموش کرد هم‌اکنون تیم دیپلماسی ایران نیز باید در کنار حقوقدانان کشورمان قرار بگیرد و از ظرفیت دیپلماسی و رایزنی با کشورهای موثر در جامعه بین‌المللی نیز بهره ببرد تا به نتیجه مطلوب دست یابیم.

دیوان بین‌المللی دادگستری (لاهه) روز ۲۶ تیر در بیانیه‌ای صحبت‌های وزیر امور خارجه کشورمان مبنی‌ بر اقامه دعوی ایران علیه آمریکا بنا بر بازگرداندن غیرقانونی تحریم‌های ایران را در دادگاه لاهه تایید کرد.

بر این اساس دادگاه لاهه اعلام کرده است که شکایت ایران از آمریکا را در روزهای ۲۷ تا سی‌ام اوت (۵ تا ۸ شهریورماه) بررسی خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۷۲۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: آمریکا مذاکرات را به بن‌بست کشانده است

به گزارش جماران از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، یکی از رهبران جنبش حماس در گفتگو با الجزیره تاکید کرد که عقب‌نشینی پی در پی آمریکا از طرح‌های پیشنهادی خود، جانبداری از رژیم اشغالگر است و مذاکرات مبادله اسرا را با مشکل مواجه کرده است.

منبع مذکور اشاره کرد: ما رویکرد و نگرش خود را در مورد توافق مبادله اسرا با استناد به طرح پیشنهادی واسطه‌ها از جمله واشنگتن در پاریس با تکیه بر چارچوب پیشنهادی دوم پاریس ارائه دادیم.

این رهبر حماس بیان کرد که همزمان با مخالفت رژیم صهیونیستی با این طرح، آمریکا هم از آن عقب نشست و طرحی را ارائه داد که کاملا همسو با خواسته‌ها و موضع طرف صهیونیستی بود.

وی اظهار داشت که مواضع و رفتارهای آمریکا نه تنها منجر به رسیدن به توافق نخواهد شد بلکه تنش و درگیری‌ها و خونریزی‌ها را هم شدت خواهد بخشید.

 

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان با وزیران خارجه برزیل و الجزایر
  • وزرای خارجه ایران و الجزایر درباره تحولات منطقه گفتگو کردند
  • وزرای خارجه ایران و الجزایر درباره تحولات منطقه‌ گفت‌وگو کردند
  • آمادگی ایران برای ارتقای روابط با الجزایر
  • عملیات وعده صادق مانور اثرمعکوس تحریم‌ها
  • خبر‌های خوب به اردوی پرسپولیس رسید/ ستاره‌ها در تهران می‌مانند
  • لو رفتن اشتباه محاسباتی اسرائیل درباره حمله ایران | فکر می کردند ایران حداکثر ... | ماجرای شکایت آمریکا از اسرائیل درباره حمله به سفارت ایران در دمشق
  • شکایت مربی مشهور بعد از اخراج از تیم ملی!
  • حماس به تعلیق مذاکرات آتش‌ بس تهدید کرد
  • حماس: آمریکا مذاکرات را به بن‌بست کشانده است