Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- یک استارتاپ چینی دستبندی تولید کرده که با تشخیص میزان استرس و ضربان قلب کاربرش، به ارزیابی احساسات فرد می پردازد.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،  یک استارتاپ هنگ‌کنگی دستبندی ساخته است که موسم به " Upmood"است.

این دستبند قادر است احساسات روزانه کاربران خود را تشخیص داده و ضربان قلب و سطح استرس او را بررسی و سطح سلامتی فرد را ارزیابی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استفاده از این دستبند به کاربران کمک می‌کند تا استرس خود را کنترل کنند و شب‌ها آسوده‌تر بخوابند.

دستبند " Upmood" از طریق سنسور" تغییرحجم‌سنجی نوری" (photoplethysmography) اطلاعات سلامتی کاربر را دریافت می‌کند که این اطلاعات میزان ضربان قلب و انقباضات آن را اندازه‌گیری می‌کند.

یک" تغییرحجم‌سنج نوری" روشی است که می‌تواند حجم یک عضو بدن را اندازه‌گیری کند.

این دستبند میزان استرس و ضربان قلب را در هر دقیقه می‌سنجد.

اطلاعاتی که از نبض کاربر به دست می‌آید، از طریق بلوتوث به یک اپلیکیشن وارد می‌شود تا کاربر میزان استرس، ضربان قلب، سطح انرژی و احساسات خود را بفهمد.

احساسات فرد درنهایت در یک گزارش روزانه برایش قابل رؤیت است.

همچنین کاربران می‌توانند از طریق این اپلیکیشن با دوستان خود ارتباط برقرار کنند و اطلاعات سلامتی خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

این دستبند که از جنس "پلی‌استر" است، در رنگ‌های سیاه، سبز و زرد روشن تولید شده است.

اولین کانسپت این دستگاه در سال ۲۰۱۶ میلادی منتشر شد.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ضربان قلب استرس دستبند احساس فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۷۲۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی‌خوابی؛ علل و درمان آن

آفتاب‌‌نیوز :

بی‌خوابی یک اختلال خواب گسترده است که اشکال و علل مختلفی دارد است. استرس، شرایط پزشکی و سبک زندگی همگی می‌توانند در بروز اختلال در الگوی خواب ما نقش داشته باشند. شناسایی علل زمینه‌ای و مصرف برخی داروها تحت نظر پزشک می‌تواند در رفع و درمان بی‌خوابی مؤثر باشد.

در این مطلب به بررسی انواع بی‌خوابی، علل زمینه‌ای و روش‌های مؤثر برای برطرف کردن آن می‌پردازیم:

انواع بی‌خوابی

بی‌خوابی برای همه افراد کاملاً یکسان نیست و در اشکال گوناگونی ظاهر می‌شود:

بی‌خوابی حاد: این نوع بی‌خوابی اغلب کوتاه‌مدت است و در پی رویدادهای استرس‌زا مانند امتحانات، فشار کاری یا بحران‌های شخصی رخ می‌دهد. زمانی که وضعیت محرک حل شود و اوضاع سامان پیدا کند، این بی‌خوابی معمولاً به خودی خود برطرف می‌شود.

بی‌خوابی مزمن: بی‌خوابی مزمن حداقل سه شب در هفته به مدت سه ماه یا بیشتر ادامه می یابد. این حالت می‌تواند ناشی از عوامل مختلفی از جمله شرایط پزشکی زمینه‌ای، مصرف برخی داروها یا سبک زندگی باشد.

ناتوانی در به خواب رفتن: همانطور که از نامش پیداست، به معنای دشواری در به خواب رفتن است. مشکل در خوابیدن ممکن است در نتیجه مصرف کافئین، اختلال در سلامت روان یا سایر محرک‌های رایج بی‌خوابی رخ دهد.

ناتوانی در تکمیل مدت خواب: این نوع بیخوابی به مشکل باقی ماندن در خواب یا بیدار شدن خیلی زود اشاره دارد. در این حالت می‌توانید به خواب بروید، اما خواب ماندن در طول شب برای شما دشوار است و ممکن است چندین بار از خواب بیدار ‌شوید.

علل بی‌خوابی

۱. استرس و اضطراب

یکی از شایع‌ترین علل بی‌خوابی، استرس و اضطراب است. وقتی ذهن درگیر افکار نگران‌کننده می‌شود، آرامش ذهنی و به خواب رفتن می‌تواند چالش برانگیز باشد. از نظر علمی، سطوح بالای هورمون‌های استرس مانند کورتیزول می‌تواند چرخه خواب را مختل کند.

۲. شرایط پزشکی

برخی از شرایط پزشکی مانند درد مزمن، آسم و اختلالات گوارشی می‌توانند خواب را دشوار کنند. این شرایط اغلب منجر به ناراحتی در به خواب رفتن می‌شوند و فرد را در طول شب بیدار نگه می‌دارند.

۳. مصرف برخی داروها

برخی از داروها، از جمله داروهای ضد افسردگی خاص، داروهای ضد فشار خون و کورتیکواستروئیدها، می‌توانند عوارض جانبی داشته باشند که خواب را مختل می‌کند. اگر از این داروها مصرف می‌کنید، مهم است که در خصوص اختلالات احتمالی خواب با پزشک خود صحبت کنید.

۴. سبک زندگی

انتخاب‌های ناسالم سبک زندگی، مانند مصرف بیش از حد کافئین یا الکل، برنامه خواب نامنظم و کمبود فعالیت بدنی می‌توانند منجر به بی‌خوابی شوند و چرخه طبیعی خواب و بیداری بدن را مختل کنند.

درمان بی‌خوابی

۱. رعایت بهداشت خواب

بهبود بهداشت خواب می‌تواند به طور قابل توجهی بر توانایی شما برای خوب خوابیدن تأثیر بگذارد. این بهداشت شامل ایجاد یک برنامه خواب منظم، ایجاد یک محیط راحت برای خواب و اجتناب از فعالیت‌های محرک قبل از خواب است.

۲. درمان شناختی رفتاری (CBT)

CBT یک رویکرد درمانی ساختاریافته است که در درمان بی‌خوابی بسیار مؤثر شناخته می‌شود. این روش به افراد کمک می‌کند تا الگوهای فکری و رفتارهای منفی‌ای که منجر به بی‌خوابی می‌شوند را شناسایی کند و تغییر دهند.

۳. دارو درمانی

در برخی موارد، پزشک متخصص ممکن است داروهایی را برای کمک به مدیریت بی‌خوابی تجویز کند. البته استفاده از دارو باید به عنوان یک راه حل کوتاه‌مدت استفاده شود.

۴. تکنیک‌های آرامش‌بخش

تمرین تکنیک‌های تمدد اعصاب مانند تنفس عمیق، مدیتیشن یا آرام‌سازی عضلانی می‌تواند ذهن و بدن را آرام کند و شرایط را برای یک خواب راحت فراهم سازد.

منبع: خبرآنلاین

دیگر خبرها

  • عکس| جنگنده پنهان‌کار چین به پرواز درآمد
  • شفق‌های پرتوایکس در سیاره عطارد شکل گرفت
  • ۱۲ راز جهانی که حقیقت آن‌ها پنهان است!
  • بی‌خوابی؛ علل و درمان آن
  • هوش مصنوعی نسبت به لهجه‌ها سوگیری دارد
  • (عکس) جنگنده پنهان‌کار چین به پرواز درآمد
  • آاس رم 1-0 ساسولو؛ سه امتیاز شیرین اما با استرس
  • هوش باور نکردنی این کلاغ در پیدا کردن اشیاء پنهان شده (فیلم)
  • هویت سازنده بیت‌کوین همچنان پنهان ماند
  • جریمه ۴۹۰ میلیون دلاری اپل برای پنهان کردن کاهش فروش آیفون