Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-18@18:14:49 GMT

طرز تهيه سالاد پنير

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۷۲۹۵۳

طرز تهيه سالاد پنير

خبرگزاري آريا -

طرز تهيه سالاد پنير
مواد لازم براي سالاد پنير :
پنير فتا مکعبي خرد شده يک پيمانه کرفس خرد شده نصف پيمانه قارچ اسلايس و بخارپز شدهنصف پيمانه هويج بخارپز و نگيني خرد شده نصف پيمانهمغز گردونصف پيمانهکشمش¼ پيمانهماست چکيدهچهار قاشق غذاخوريروغن زيتون¼ پيمانهآبليمو¼ پيمانهپودر زيره، آويشن، سير و رزمارياز هر کدام نصف قاشق چايخوريفلفل سياه¼ قاشق چايخورينمکبه مقدار لازم
طرز تهيه سالاد پنير :
گردو را در آب گرم خيسانده و پوست آن را مي گيريم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشمش را نيز از نيم ساعت قبل در آب خيس مي کنيم تا کمي نرم شود.
همه مواد را با هم مخلوط کرده و حدود سه الي چهار ساعت در يخچال مي گذاريم تا مزه دار شوند.
منبع : loghmeh.ir


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۷۲۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوپ جو دوسر بهترین گزینه برای وعده های کم کالری

سوپ جو دوسر یکی از غداهای فوق العاده کم کالری برای لاغری است.جو دوسر یکی از پرکاربردترین غلات است که می‌توان از آن در غذاهای مختلف استفاده کرد.در این مطلب از پارس نیوز شما با طرز تهیه سوپ جو دوسر آشنا خواهید شد.

جو دوسر منبع عالی برای تامین انرژی و مواد مغذی در بدن است و به همین خاطر است که، بسیاری از افراد بهترین صبحانه‌ها با جو دوسر برای لاغری را برای اولین وعده روز در نظر می‌گیرند. می‌توان جو دوسر را به روش‌های مختلف و در غذاهای متنوع مانند فرنی، سالاد یا حتی سوپ استفاده کرد. اکثر این غذاها برای کاهش وزن بسیار مناسب هستند، زیرا جو دوسرِ موجود در این غذاها سرشار از فیبر محلول است که به کند کردن ترشح گلوکز در جریان خون کمک می‌کند.

یکی از پرکاربردترین موارد برای درست کردن غذا با جو دوسر، انواع سوپ است که اگر مواد داخل آن را به‌درستی انتخاب کنید، می‌تواند به کاهش وزن نیز کمک کند. این سوپی که در این مقاله دستورپخت آن را بیان خواهیم کرد، برای کاهش وزن مناسب است و شما به‌راحتی می‌توانید آن را در خانه درست کنید. با توجه به خاصیت سیرکنندگی جو دوسر و برخی سبزیجات موجود در این سوپ، می‌توان آن را بسیار سالم و سیرکننده دانست و این می‌تواند شما را از پرخوری دور نگه دارد. جو موجود در این سوپ تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن را برای داشتن یک روز پرانرژی تامین می‌کند. این بدان معنی است که شما برای مدت طولانی‌تری احساس سیری خواهید کرد و کمتر هوس میان وعده‌های شیرین خواهید کرد.

سوپ سبزیجات و جو دوسر ترکیبی از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی را دارد. فلفل دلمه‌ای موجود در آن، به هضم غذا کمک می‌کند و موسیر نیز دارای خواص ضد التهابی است. علاوه بر این مزایا، سوپ سبزیجات با جو دوسر حاوی سیر است که این ماده به بهبود گردش خون در بدن کمک می‌کند و فلفل سبز موجود در آن نیز خاصیت آنتی اکسیدانی دارد. فراتر از تمام این مزایا، ترکیب سبزیجات به این غذا طعم بسیار عالی‌ای می‌دهند در حالی که فلفل موجود در آن نیز، کمی این غذا را برای عاشقان غذاهای تند و اسپایسی لذت‌بخش می‌کند.

همچنین در پارس نیوز بخوانید : طرز تهیه سوپ جو برای سرماخوردگی

فواید خوردن سوپ سبزیجات با جو دوسر برای سلامتی

سوپ سبزیجات با جو دوسر، غذایی مغذی و خوشمزه است که می‌توانید با قرار دادن آن در برنامه غذایی خود از دریافت روزانه‌ی انواع ویتامین، مواد معدنی و سایر مواد مغذی ضروری مطمئن باشید. درست کردن این غذا، یک راه عالی برای به‌دست آوردن مزایای سلامتی جو دوسر است و در عین حال از طعم و بافت این سوپ گرم و لذیذ نیز لذت خواهید برد. جو دوسر سرشار از فیبر، پروتئین، منیزیم، روی، آهن، پتاسیم و سایر ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری است. خوردن سوپ سبزیجات با جو دوسر مطمئنا فواید سلامتی متعددی مانند بهبود هضم، کاهش سطح کلسترول، بهبود سلامت قلب، کاهش وزن و غیره را برای شما به ارمغان خواهد آورد. علاوه بر این، ارزش غذایی این سوپ نیز بالا است که آن را برای کسانی که می‌خواهند رژیم غذایی سالمی داشته باشند، به انتخابی عالی‌ای تبدیل کرده است.

مواد لازم برای تهیه سوپ جو دوسر و سبزیجات

درست کردن سوپ سبزیجات و جو دوسر روشی ساده و موثر برای دریافت مقدار توصیه شده روزانه سبزیجات است. اگر مراحلی که در ادامه آنها را بیان خواهیم کرد را به ترتیب انجام دهید، یک کاسه سوپِ خوش طعم و مقوی آماده خواهید داشت که مهم‌ترین ماده آن جو دوسر است. اما قبل از پرداختن به مراحل تهیه سوپ جو دوسر برای لاغری، لازم است که این مواد را تهیه کنید.

جو دوسر: ۲/۱ فنجان آب: ۳ فنجان سبزیجات مخلوط: ۱ فنجان فلفل دلمه‌ای: ۴/۱ فنجان روغن : ۲ قاشق چای‌خوری موسیر: ۲ قاشق چای‌خوری سیر: ۱ قاشق چای‌خوری فلفل سبز: ۲ عدد نمک: به مقدار لازم گیاهان معطر: ۴/۱ قاشق چای‌خوری برگ گشنیز: به مقدار لازم فلفل قرمز له‌شده: یک عدد طرز تهیه سوپ جو دوسر

زمان آن رسیده که با توجه به مراحل زیر، سوپ سبزیجات با جو دوسر را آماده کنید تا بتوانید از مزایای سبزیجات و جو، به‌صورت همزمان بهره‌مند شوید!

ابتدا ۲ قاشق غذاخوری روغن، ۱ قاشق غذاخوری سیر ریز شده، ۲ قاشق چای‌خوری موسیر و ۲ عدد فلفل سبز را در قابلمه‌ای روی حرارت متوسط به مدت ۱ دقیقه تفت دهید، سپس ۲/۱ فنجان جو را به آن اضافه کنید و به مدت ۳ دقیقه تفت دهید. پس از قهوه‌ای روشن شدن رنگ جو، ۴/۱ فنجان فلفل دلمه‌ای و ۱ فنجان سبزیجات مخلوط را اضافه کرده و ۲ دقیقه دیگر مواد را تفت دهید و بعد، ۳ لیوان آب به مواد اضافه کنید و آنها را خوب هم بزنید. نمک، فلفل قرمز له‌شده و ۴/۱ قاشق چای‌خوری سبزی معطر را نیز مواد داخل قابلمه اضافه کنید و آنها را خوب هم بزنید. درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید تا سبزیجات همراه با جو و دیگر مواد به مدت ۵ دقیقه بپزند. بعد از ۵ دقیقه درب قابلمه را باز کنید و برگ گشنیز را اضافه کرده و مواد را خوب مخلوط کنید. در نهایت، سوپ سبزیجات با جو دوسر را به ظرف سرو بریزید و با برگ گشنیز و تکه‌های فلفل چیلی تزیین کنید. سوپ سبزیجات با جو دوسر آماده سرو است. حتما آن را گرم سرو کنید و از مزه‌ی آن لذت ببرید.

یکی از خوبی‌های این سوپ این است که شما می‌توانید نوع سبزیجات داخل آن را طبق سلیقه خود انتخاب کنید و حتی میزان تندی و غلیظ و رقیق بودن آن را نیز مطابق خواست خود در نظر بگیرید.

طرز تهیه سوپ جو دوسر با مرغ مواد لازم آب : 2 لیتر  سینه مرغ : ۳۰۰ گرم  هویج : ۱ عدد  پیاز : 1 عدد  سیب زمینی : 5 عدد  جو دوسر : 100 گرم  فلفل دلمه ای قرمز : ۱/۲ عدد  سیر : ۲_۳ حبه  روغن مایع : ۵۰ میلی لیتر  پاپریکا : ۱/۲ قاشق مرباخوری  فلفل سیاه نسابیده : 3 عدد  برگ بو : 2 عدد  ادویه گرجستانی : ۱/۲ قاشق مرباخوری  نمک : به مقدار لازم  شوید تازه : به مقدار لازم  جعفری تازه : به مقدار لازم

مراحل آماده سازی سوپ جو دوسر با مرغ مرحله 1 300 گرم سینه مرغ رو بشویید و چربی و پوست اون رو جدا کنید. یک قابلمه بردارید و 2 لیتر آب در آن بریزید و مرغ رو به قابلمه اضافه کنید. قابلمه رو بر روی حرارت بذارید و درب اون رو بذارید تا آب بجوش بیاید. کف های روی سطح آب رو با یک قاشق دور بریزید. حدودا 30 دقیقه طول می کشد تا سینه مرغ بپزد. بعد از پخت سینه مرغ رو از قابلمه خارج کنید.  مرحله 2 5 عدد سیب زمینی رو بشویید، پوست بگیرید و خرد کنید. سپس به قابلمه حاوی آب مرغ اضافه کنید.   مرحله 3 1 عدد پیاز رو خرد کنید. یک تابه بردارید و مقداری روغن درون آن بریزید و بر روی حرارت بذارید تا داغ شود. پیاز ها رو به تابه اضافه کنید تا کمی تفت بخورد و رنگش قهوه ای روشن شود. مرحله 4 1 عدد هویج رو پوست بگیرید و رنده کنید. بعد از اینکه پیاز ها به رنگ قهوه ای روشن در اومدند هویج رو به تابه اضافه کنید. مرحله 5 وقتی سیب زمینی ها نیم پز شدند سبزیجات درون تابه رو به قابلمه اضافه کنید مرحله 6 100 گرم جو دو سر پرک رو اضافه کنید. مرحله 7 بذارید سوپ روی حرارت کم به مدت 5 تا 7 دقیقه بجوشد فقط چند دقیقه قبل از اینکه زمان تمام شود 1/2 فلفل دلمه ای قرمز خرد شده، مقداری نمک، شوید و جعفری تازه که از قبل خرد کردید رو به همراه ۱/۲ قاشق مرباخوری پاپریکا، 3 عدد فلفل سیاه نسابیده، 2 عدد برگ بو و ۱/۲ قاشق مرباخوری ادویه گرجستانی بریزید و هم بزنید. مرحله 8 بعد از پخت و غلیظ شدن سوپ برگ بو را از آن خارج کنید و سوپ رو درون ظرف هایی که میخواهید غذا رو در آن سرو کنید بریزید. سینه مرغ رو برش بزنید و یا ریش ریش کنید و به آن اضافه کنید. همچنین میتونید نان های تست سوخاری هم کنار ظرف تون بذارید و نوش جان بفرمایید.

دیگر خبرها

  • طرز تهیه حلوا ارده خانگی به سبک عربی (فیلم)
  • پروتئین بار خانگی و روش های درست کردن آن در خانه
  • طرز تهیه کوکی زنجبیلی، ترد و خوشمزه (فیلم)
  • رادیو صبا با برنامه‌ها و تغییرات جدید
  • «بگو بخند» در رادیو صبا
  • طرز تهیه کباب لاهماجون ، خوشمزه‌ترین کباب ترکی
  • سوپ جو دوسر بهترین گزینه برای وعده های کم کالری
  • طرز تهیه کباب لاهماجون، خوشمزه‌ترین کباب ترکی
  • (ویدئو) جاسازی محموله گران‌قیمت مواد مخدر داخل قطعات پنیر
  • سالاد فیله مرغ سوخاری با سس رنچ، جذاب‌ترین سالادی که تابه‌حال خورده‌اید