Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@18:46:05 GMT

مستند درباره خانه خدا روایت اولین سفر دو جهانگرد ایرانی + فیلم

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۷۲۹۹۴

مستند درباره خانه خدا روایت اولین سفر دو جهانگرد ایرانی + فیلم

‍‍‍‍‍‍

مستند «درباره خانه خدا» روایت اولین سفر دو جهانگرد ایرانی به سرزمین وحی و تهیه تصاویر رنگی از کعبه است. ۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۶ فرهنگی تلویزیون ، سینما و تئاتر دین ، قرآن و اندیشه نظرات

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا مستند «درباره خانه خدا» روایت اولین سفر دو جهانگرد ایرانی به سرزمین وحی و تهیه تصاویر رنگی از کعبه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 برادران امیدوار از ابتدای پاییز سال 1333 سفر پژوهشی خود به دور دنیا را با دو دستگاه موتورسیکلت از تهران به‌ سوی مرز شرقی ایران با افغانستان شروع کردد؛ مرحله نخست سفر آنها هفت سال طول کشید و در این مرحله، آنها پس از گذر از کشورهای افغانستان، پاکستان و هند، به ‌سوی تبت و سپس آسیای جنوب شرقی و استرالیا روانه شدند.

همچنین با گذر از اقیانوس آرام، به آلاسکا، آمریکای شمالی، و آمریکای جنوبی سفر کردند و سرانجام، با گذر از اقیانوس اطلس، وارد اروپا شدند؛ این دو برادر در اقامت کوتاه خود در اروپا، از محل انتشار مقالات پژوهشیِ مربوط به سفرهایشان و مصاحبه با رسانه ‎های گوناگون اروپایی، منابع مالی مورد نیاز برای مرحله دوم سفر یعنی آفریقا را تامین کردند.

برادران امیدوار در سال 1340 برای اقامتی سه ماهه از اروپا وارد ایران شدند و مرحله دوم سفرهای جهانگردی خود را با خودروی ون دو سیلندر دریافتی از یک شرکت اروپایی، از مرز جنوبی ایران با کویت آغاز کردند؛ آنها با گذر از عربستان سعودی و زیارت کعبه وارد آفریقا شدند.«درباره خانه خدا» مروری است. 

عبدالله و عیسی امیدوار نخستین ایرانی‌هایی هستند که موفق شده‌اند از خانه خدا فیلم رنگی تهیه کنند؛ در این مستند آنها از خاطرات و سختی های کار مستندسازی و جهانگردی در دهه 40 می‌گویند؛ آنها همچنین عنوان می‌کنند کتاب «خسی در میقات» جلال آل احمد مرجع تصویربرداری از مناسک حج توسط آنها بوده است. 

احمد ابراهیمی کارگردان مستند «درباره خانه خدا» است که توسط موسسه فرهنگی هنری مشعر تهیه شده است. این فیلم را در ادامه می‌بینید. 

انتهای‌پیام/ 

R1392/P1011199/S4,34,37/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۷۲۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ روایت عجیب از آدم‌ربایی ۱۰ میلیاردی | دختر ۱۶ ساله می گوید ۳ روز در اتاقی زندانی بود و شکنجه می شد اما دوست اینستاگرامی او می گوید...

همشهری آنلاین - حوادث: چند روز قبل مردی قدم در کلانتری هفت چنار در پایتخت گذاشت و گفت دختر ۱۶ ساله اش را ربوده اند.

وی به ماموران: دخترم ندا آخرین بار برای رفتن به کلاس از خانه بیرون رفت اما دیگر برنگشت. درحالیکه نگران وضعیت او بودیم، فردی با موبایل دخترم به من زنگ زد و گفت او را گروگان گرفته است. او برای آزادی ندا درخواست ۱۰ میلیارد تومان پول کرد و گفت چنانچه این پول را ظرف ۴۸ ساعت تهیه نکنم، جان دخترم را می‌گیرد و جسدش را می سوزاند. فرد آدم ربا تهدیدم کرد که اگر پای پلیس را به ماجرا باز کنم، دیگر هرگز دخترم را نخواهم دید. من ابتدا ترسیدم پلیس را در جریان قرار بدهم و در تکاپوی تهیه پول بودم اما مبلغ درخواستی آدم ربا بالا بود. در تماس های بعدی به او التماس کردم تا تخفیف بدهد و مبلغ را کمتر کند. در نهایت به ۳ میلیارد تومان راضی شد و من باز ترسیدم مبادا پول را تهیه کنم و آدم ربا جان دخترم را بگیرد. به همین دلیل تصمیم گرفتم پلیس را در جریان قرار بدهم.

روایت اول

با این شکایت، پرونده به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران فرستاده شد و بازپرس محمد مهدی براعه دستورات لازم در پرونده را صادر کرد. ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی موفق شدند مخفیگاه آدم ربا را شناسایی کنند. با این سرنخ، ماموران راهی منطقه ای در جنوب تهران شدند و پس از دستگیری آدم ربا، دختر نوجوان را که در اتاقی زندانی بود نجات دادند. از سوی دیگر پسر جوان نیز به اتهام آدم ربایی دستگیر شد. در ادامه ماموران به تحقیق از دخترنوجوان پرداختند. او گفت: در اینستاگرام با جوانی به نام حامد آشنا شدم و با هم قرار گذاشتیم. در قرار اول، حامد مرا سوار ماشینش کرد و با تهدید به خانه اش برد. در این ۳ روز مرا مورد آزار و اذیت قرار داد و قصد اخاذی از خانواده ام را داشت اما موفق نشد.

روایت دوم

پسر جوان که به اتهام گروگانگیری دستگیر شده است، روایت دیگری را مطرح کرد و گفت: ۵ ماهی از آشنایی من با ندا می گذشت. او می گفت سن کمی دارد و به همین دلیل خانواده اش محال است با ازدواج ما موافقت کنند. او از من خواست تا سناریوی آدم ربایی طراحی کنیم و دست به اخاذی از خانواده اش بزنیم تا پولی برای شروع زندگی داشته باشیم. من هم او را در اتاقی زندانی کردم تا از خانواده اش اخاذی کنم اما پای پلیس به ماجرا باز شد و دستگیر شدم.

حالا به دستور بازپرس جنایی، تحقیقات در این پرونده برای مشخص شدن ابعاد بیشتر ادامه دارد.

کد خبر 846309 برچسب‌ها آدم‌ربايى گروگانگیری حوادث ایران

دیگر خبرها

  • مستند ستاره دنباله دار؛ روایت حضور جهادگران اصفهانی در بزنوید لرستان +فیلم
  • روایت عشق و فلسفه؛ پرتره نادیا مفتونی استاد فلسفه دانشگاه تهران
  • روایت رشادت های شهیدچمران در مستند رادیویی قهرمان ایرانی
  • ۲ روایت عجیب از آدم‌ربایی ۱۰ میلیاردی | دختر ۱۶ ساله می گوید ۳ روز در اتاقی زندانی بود و شکنجه می شد اما دوست اینستاگرامی او می گوید...
  • عرضه رمان ایرانی «باغ کَج» در بازار نشر
  • صدای اردیبهشت رادیو در ۸۴ سالگی
  • دشواری ساخت مستند‌های رادیویی | ضرورت آموزش و مهارت در تولید مستند‌های رادیویی
  • روایت مفاخر ایران زمین در مجموعه مستند «تازه نفس»
  • پژواک سوم به گوش می‌رسد
  • چگونه می‌توانیم در خانه‌های خلاق ایرانی یک ایده را به محصول تبدیل کنیم؟