Web Analytics Made Easy - Statcounter

در بحث اعزام گروه‌های جهادی، دانشجویان متقاضی زیادی برای اعزام به روستا‌های محروم وجود دارد؛ اما متاسفانه به دلیل کمبود اعتبارات نمی‌توانیم همه متقاضیان را اعزام کنیم‪.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو-کیانوش رضایی؛ فصل تابستان برای دانشجویان، فصل استراحت و تفریح و پرداختن به اموراتی غیر از مباحث درسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
برخی وقت خود را در سفر می گذرانند؛ برخی اوقات خود را با ورزش پر می‌کنند و بعضی دانشجویان با تفریحاتی دیگر؛ اما دانشجویان دیگری هستند؛ باوجود اینکه می‌توانند مانند سایر همنوعان خود به امورات شخصی بپردازند؛ اما ترجیح می‌دهند از تعطیلات تابستان استفاده کرده و در راستای بشر دوستی و آبادانی کشور در قامت یک جهادگر و در یک تیم جهادی به روستا‌های اطراف محل تحصیل و یا محل سکونت خود رفته و باری از دوش روستائیان بردارند.   اکنون برای اطلاع از وضعیت اردو‌های جهادی با ابوذر صلاحی، مسئول بسیج دانشجویی استان خراسان جنوبی به گفتگو نشستیم تا از کم و کیف این اردو‌ها در این استان برایمان بگوید.   دانشجو: اردوهای جهادی استان خراسان جنوبی با چه استعدادی برگزار می‌شود؟ در ایام تابستان امسال ۶۰۰ دانشجو در قالب ۳۰ گروه به مدت ۱۰ روز عازم اردو‌های جهادی در سطح روستاهای استان خراسان جنوبی خواهند بود که این دانشجویان در عرصه‌های مختلف در بحث‌های آموزش، کار آفرینی و اشتغال، علمی، فرهنگی و هنری و... در راستای محرومیت زدایی تلاش می‌کنند و این اردوها‬ تا نیمه شهریورماه ادامه خواهد داشت. ‬در تابستان سال گذشته نیز، تعداد ۵۹۰ نفر اعزام به گروه‌های جهادی دانشجویی داشته‌ایم‪.     دانشجو: آیا گروه‌ها به صورت تفکیک شده برگزار می‌شود؟ تعداد ۱۶ گروه خواهر و ۱۴ گروه برادران هستند و عمده کار و فعالیت بسیج دانشجویی مربوط به فصل تابستان است.   دانشجو: هدف شما برای اجرای اردوهای جهادی چه مناطقی است؟
در همه شهرستان‌های استان خراسان جنوبی اعزام گروه‌های جهادی را خواهیم داشت؛ اما بیشترین اعزام در این خصوص به ترتیب مربوط به شهرستان‌های نهبندان و روستا‌های قائن خواهد بود و همچنین بیشترین اعزام گروه‌های جهادی دانشجویی از شهرستان‌های بیرجند، قائن و طبس است.   گروه جهادی که هم اکنون در روستا‌های بخش مرکز‌ی شهرستان درمیان حضور دارد، گروه جهادی حضرت فاطمه زهرا (س) از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند است که علاوه بر خدمات پزشکی در زمینه عمرانی، علمی آموزشی، فرهنگی، اشتغال و... در حال فعالیت هستند. همچنین برای شهرستان درمیان دو گروه جهادی دیگر طی روز‌های های آینده اعزام خواهند شد.     دانشجو: آیا سایر مناطق درخواست اعزام کمتری دارند؟
دلیل اینکه بیشتر گروه‌های جهادی دانشجویی از بیرجند هستند، به جهت تجمع دانشگاه‌ها در این شهرستان است. در بحث اعزام گروه‌های جهادی، دانشجویان متقاضی زیادی برای اعزام به روستاهای محروم وجود دارد؛ اما متاسفانه به دلیل کمبود اعتبارات نمی‌توانیم همه متقاضیان را اعزام کنیم‪. ‬   از بین ۶۰۰ دانشجویی که برای شرکت در اردو‌های جهادی تابستان امسال ثبت نام کرده‌اند، تا کنون در بسیاری از شهرستان‌های خراسان جنوبی گروه‌های جهادی حضور پیدا کرده و کار‌های خود را انجام داده‌اند و در سایر شهرستان‌هایی که باقی مانده، پیش بینی شده که گروه‌های جهادی تا پایان تابستان حضور پیدا کنند.   دانشجو: فعالیت‌های جهادی گروه‌ها در روستاها چیست؟
تعمیر مساجد و کمک به نیازمندان و همچنین در حوزه سلامت و درمان نیز کلاس‌های طب اسلامی، سبک زندگی، توزیع بسته‌های بهداشتی و غیره از جمله فعالیت‌های دانشجویان در روستاهای هدف است.   همچنین در عرصه کارآفرینی و اشتغال نیز بحث تسهیل گری برای مردم روستا و کارآفرینی، برگزاری کلاس‌هایی مانند صنایع دستی و جمع آوری گیاهان دارویی در برنامه وجود دارد. ‬  
دانشجو: فعالیت هر گروهی تفکیک شده و مشخص است؟
۱۳ گروه از دانشجویان جهادگر در حوزه عمرانی و ۲۶ گروه کار فرهنگی می‌کنند و همچنین تعداد ۳ گروه تخصصی بهداشت و درمان داریم که در این حوزه فعالیت دارند.   دانشجو: چه ارگان‌هایی با شما همکاری داشتند؟
سال گذشته کمک‌های بسیار خوبی از سوی بنیاد برکت در بحث اردو‌های جهادی صورت گرفته است. امسال نیز استاندار خراسان جنوبی قول‌هایی در بحث حمایت از گروه‌های جهادی داده که امیدواریم با کمک مجموعه استانداری خراسان جنوبی، بتوانیم گام‌های خوبی در این خصوص برداریم‪..   امسال اولین سال اجرای طرح «اعتلای اردوی جهادی» است که با توجه به بازخورد دانشجویان سال های قبل، شناسنامه محیطی روستا ایجاد می‌شود.   دانشجو: برنامه‌ای برای حضور مستمر در روستاها خواهید داشت؟
در شناسنامه محیطی روستا نقاط ضعف و قوت شناسایی می‌شود و طی یک برنامه ۳ تا ۵ ساله با برگزاری اردو‌های مختلف جهادی در همان روستا، تلاش می‌شود تا مشکلات آن مکان حل شود. این گروه‌ها با مردم روستا و در راستای نقطه هدف تعیین شده در طول سال نیز ارتباط برقرار خواهند کرد و مشکلات را پیگیری می‌کنند تا این ارتباط مستمر شود.   بیشتر گروه‌های جهادی در روستا‌های شهرستان نهبندان مستقر می‌شوند و شهرستان‌های قاین، فردوس، سربیشه و درمیان در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

دانشجو: روستاییان با چه مشکل عمده‌ای مواجه هستند؟
مهمترین مشکلات مطرح در سطح روستا‌ها که گروه‌های جهادی با آن مواجه هستند، بحث آب و اشتغال است‪ ‬





منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: خراسان جنوبی اردو جهادی بسیج دانشجویی روستاهای محروم جهادگران تیم جهادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۷۳۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردو‌های جهادی، گام‌هایی استوار در مسیر محرومیت‌زدایی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان، مهدی رمضانی معاون سیاسی امنیتی استانداری کردستان ضمن قدردانی از زحمات این گروه جهادی مسوولیت پذیری دانشجویان، غنی سازی اوقات فراغت آنان، محرومیت زدایی از مناطق محروم و کمک به سازندگی و عمران کشور را از جمله اهداف این اردو برشمرد.
در ادامه دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا و همچنین غرس هزار نهال از دیگر برنامه‌های معاون سیاسی امنیتی استانداری کردستان در سفر به شهرستان سروآباد بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تولید ۱۳۶۲ مترمربع فرش توسط مددجویان امداد خراسان جنوبی
  • اعزام ۶۰ گروه جهادی به مناطق محروم استان بوشهر
  • تاسیس ۳۱ دانشگاه فرهنگیان مجزا با چه تدبیری انجام می‌شود!
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط امکان‌پذیر است
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذیربط امکان‌پذیر است
  • روستایی که سهم لک لک ها شد | لک لک هایی که روستاییان را مجبور به خانه سازی کردند
  • تاکید بر انجام اقدامات جهش زا توسط اعضای شوراها
  • اردو‌های جهادی، گام‌هایی استوار در مسیر محرومیت‌زدایی
  • تجلیل از شورا‌های برتر شهر و روستا در قم 
  • سرمایه‌های خُرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی ساماندهی می‌شود