Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - قم- ايرنا- مديرکل امور مالياتي قم گفت: طرح بخشودگي صد درصدي جرايم مالياتي به شرط پرداخت اصل ماليات و جرايم غيرقابل بخشش، دوم تا هشتم شهريورماه در استان اجرايي مي شود.

سهراب امدادي فرد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، افزود: بخشودگي جرايم مالياتي از سوي سازمان مالياتي کشور به استان ها تفويض شده است و اين اداره اختيار تام براي بخشودگي جرايم مالياتي قابل بخشش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اين که طرح بخشش جرايم مالياتي هديه دولت به مردم است، اضافه کرد: اين طرح با هدف حمايت از همه بخش هاي اقتصادي از جمله توليدي، صادراتي، مشاغل، کسبه و مستغلات اجرا مي شود.
وي با تاکيد بر اين که موديان مالياتي بايد اصل ماليات و جرايم غيرقابل بخشش خود را پرداخت نمايند، ادامه داد: موديان مالياتي که جريمه قابل بخشش دارند، فقط در هفته دولت مي توانند براي بخشودگي اين جرايم به اداره امور مالياتي مراجعه نمايند.
امدادي فرد گفت: جرايم ناشي از عدم تسليم اظهارنامه اشخاص حقوقي، کتمان درآمد، عدم تسليم اظهارنامه، ترازنامه و حساب سود و زيان به مدت سه سال و فرار مالياتي از جمله جرايم غيرقابل بخشش است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: از ابتداي تيرماه تاکنون حدود 300 پرونده جديد مالياتي که فقط فرار مالياتي بوده، با کمک مردم و دستگاه هاي نظارتي در استان قم کشف شده است.
وي افزود: اين پرونده ها در مرحله رسيدگي است و با وصول آن ها، قسمتي از پيش بيني درآمد استان از اين محل، وصول خواهد شد.
مديرکل امور مالياتي قم با اشاره به اين که اين استان در زمينه کشف پرونده هاي فرار مالياتي پيشتاز است، اضافه کرد: تمام مبالغ اصل و جرايم مالياتي مودياني که فرار مالياتي داشته اند وصول خواهد شد و هيچ گذشتي در اين زمينه نداريم و در کنار اين اقدام ها، براي رونق واحدهاي توليدي ضعيف به وسيله اعمال معافيت هاي مختلف، تسهيلات مالياتي قائل خواهيم شد.
وي از همشهريان درخواست کرد: فرارهاي مالياتي را به اداره کل امور مالياتي اطلاع دهند تا جلوي سوءاستفاده برخي افراد گرفته شود و حق مودياني که ماليات خود را به موقع پرداخت مي کنند، حفظ گردد.
امدادي فرد با تاکيد بر اين که ماليات حق دولت و مردم است، گفت: با توجه اين که ماليات جايگزين ساير منابع درآمدي کشور از جمله نفت شده است، اميدواريم با اطلاع رساني و فرهنگ سازي و همچنين آگاهي مردم درآمد دولت از محل ماليات به طور کامل وصول و براي عمران و آباداني استان و کشور هزينه شود.
سال گذشته 10 هزار پرونده مالياتي جديد در سطح استان تشکيل که برخي از سوي کارشناسان مالياتي شناسايي و برخي نيز از طريق دستگاه هاي ذيربط معرفي شد.
بر اساس قانون بودجه، براي امسال پنج هزار و 730 ميليارد ريال ماليات پيش بيني شده است و در صورتي که فرارهاي مالياتي شناسايي شده وصول گردد، اين مبلغ به صورت صد درصد محقق خواهد شد.
در استان قم بيش از 50 هزار مودي ماليات شامل 42 هزار مودي مالياتي در بخش مشاغل و کسبه، پنج هزار و 92 مودي مالياتي در بخش املاک و سه هزار و 700 مودي نيز در بخش شرکت ها پرونده مالياتي دارند.
/2085/ 1175
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۷۳۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد

فیروز شکوری مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: سال گذشته بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و روستاهای فاقد دهیاری استان واریز شد.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ نیز ۱۶ هزار میلیارد ریال از سوی امور مالیاتی به شهرداری ها و دهیاری های استان پرداخت و چهار هزار میلیارد ریال نیز بابت یک درصد بهداشت به خزانه واریز شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان درآمد مالیاتی را منبعی پایدار و سالم برای تامین هزینه ها عنوان کرد و افزود: علاوه بر این موارد، مالیات، کارکرد تنظیم‌گری در بازار را نیز دارد.

شکوری با بیان اینکه یکی از سیاست های دولت سیزدهم تمرکز جدی بر مالیات است،‌گفت: در این راستا تلاش دولت ایجاد یک نظام مالیاتی موفق و عادلانه است تا این مهم در رفاه عمومی و عمران و آبادانی کشور تاثیرگذار باشد.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان به لزوم نهادینه کردن فرهنگ مالیاتی تاکید کرد و افزود: وقتی پرداخت مالیات در جامعه نهادینه شود، پاسخگویی نهادهای اجرایی نیز در خصوص هزینه کرد منابع افزایش می یابد.

شکوری اظهار کرد: هزینه کرد مالیات در عمران و آبادانی شهرها و روستاها موجب فرهنگ سازی و تشویق و ترغیب مردم به پرداخت به موقع مالیات می شود.

وی گفت: بیش از ۹۵ درصد از درآمدهای استان از طریق مالیات تامین می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت
  • مشکلات مالیاتی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی آذربایجان‌شرقی
  • تامین ۹۸ درصد درآمدهای استان سمنان از درآمدهای مالیاتی
  • روش جدید پرداخت مالیات بر ارث از سپرده متوفیان نزد بانک‌ها
  • پرداخت مالیات بر ارث، الکترونیکی شد
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات از ابربدهکاران
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در سال گذشته
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • پیش بینی رشد ۴۴ درصدی درآمد‌های مالیاتی
  • سال گذشته یک هزار میلیارد تومان مالیات بر درآمد در گلستان وصول شد