Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-03-19@09:19:17 GMT

گرانترین صابون جهان در این روستا تولید می شود

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۷۴۱۱۳

گرانترین صابون جهان در این روستا تولید می شود

رکنا: روستای لبنانی «بدر حسون» در شمال لبنان که به ساخت صابون و لوازم آرایشی طبیعی معروف است، گرانترین صابون جهان را تولید می کند.

در صابون های ساخت این روستا از ترکیبی از مواد مانند روغن زیتون، روغن عود کامبوجی، عسل طبیعی، روغن های کمیاب و گیاهان طبی و معطر استفاده می شود. استفاده از این صابون موجب باز شدن رنگ چهره و کاهش خستگی چشم ها می شود و بسیاری از عناصر طبیعی مورد نیاز پوست را تامین می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از هتل های لوکس در کشورهای لبنان، بحرین و امارات با کارگاه ساخت این نوع صابون قرارداد امضا کرده اند تا از این صابون ها در اتاق های لوکس خود استفاده کنند.

در روستای «بدر حسون» 68 نفر از اعضای خانواده حسون زندگی می کنند که با دهها کارگر دیگر در زمینه کاشت گیاهان لازم برای تولید این نوع صابون گران قیمت فعالیت دارند. محصولات این روستا در بازار Store لبنان و کشورهای عربی و دیگر کشورها فروخته می شود.

سابقه خانواده حسون در تولید صابون به حدود 600 سال پیش باز می گردد و از اجدادشان به آنها ارث رسیده است. صابون هایی که در روستای حسون تولید می شود فاقد هرگونه ماده شیمیایی یا صنعتی و در انواع و اقسام مختلف است به طوری که قیمت آنها از 10 تا 2800 دلار متفاوت است. نوعی صابون ساخت این روستا که در آن از طلای خالص و پودر الماس استفاده می شود به عنوان گرانترین صابون در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است. عطر طبیعی این صابون ها تا 24 ساعت پس از مصرف روی بدن می ماند. بسیاری از شخصیت های سیاسی و ثروتمندان عرب از مشتریان ثابت این صابون ها هستند.

در روستای حسون علاوه بر انواع صابون، انواع کرم و لوازم آرایشی و بهداشتی دیگر نیز زیر نظر دانشگاه ها و مراکز کنترل کیفیت تولید می شود.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

حمید با دسیسه شوم مهشید را سرنماز غافلگیر کرد!

ترور یک مامور پلیس راه در روانسر / قاتلان دستگیر شدند

سرنوشت شوم دختربچه ایرانی در حجله آقا داماد !

این مردان مخوف تهران توبه کردند! + گفتگو

خانواده همدانی با یک گرگ زندگی می کردند

اقدام جنجالی یک مرد در لباس زنانه + تصاویر

بی حیایی با خواهر جلوی چشمان عروس خانواده!+عکس

گردن زدن 5 زن عربستانی با شمشیر ! + عکس

شکم برآمده آرزو در روز عقد چه رازی داشت!؟

این سوسمار در بسته بهداشتی یک زن مُرده بود! +تصویر

این مُرده در ایرانشهر بعد دقایقی زنده شد!عکس

دختر نوجوان و مرد شیطان صفت! / جنازه پیدا شد! + جزییات

خودکشی دختردانش آموز که دیر به خانه رفت!

این دختر ١٨ساله 3 بار خودکشی کرد! / نقش پسر همسایه چه بود؟!

این آدمکش ها زنده و مُرده را تکه‌تکه می‌کردند !

راز شوم خانم بازیگر رسواکننده کارگردان منحرف! + جزییات

این موجود وحشتناک در بسته بهداشتی زنانه بود! +تصویر

بی غیرتی یک مرد زنش را بی آبرو کرد!

پشت پرده قتل گردشگر عراقی در خوزستان!

ازدواج همزمان پسر عاشق پیشه با دخترعمو و دختر عمه + عکس

فیلم لحظه ازدوادج سمانه پاکدل با هادی کاظمی+ عکس

 

 

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه بازار Store سیاسی جهان لبنان تولید روستا لوازم آرایشی صابون عکس مرد زن زنان دختر قتل حوادث شوم مادر عجیب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۷۴۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال بیش از ۲۵۰ میلیون اصله نهال تولید شد

به گزارش خبرنگار مهر، عباسعلی نوبخت، رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری و معاون وزیر جهاد کشاورزی در نشست خبری این سازمان با اشاره به کاشت یک میلیارد درخت گفت: طی مذاکراتی که ابتدای سال با نمایندگان مجلس شورای اسلامی انجام شد در بودجه ۱۴۰۲ ردیفی برای این طرح لحاظ شد.

وی افزود: این طرح ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبار برای ۴ سال نیاز دارد؛ یعنی سالی ۴۵۰۰ میلیارد تومان بودجه می‌خواهد که نهایت در بودجه ۲۳۷ میلیارد تومانی در نظر گرفته شد، البته هنوز تخصیص داده نشده است.

وی با بیان اینکه بر اساس مذاکرات ۴۶ میلیارد تومان در نظر گرفته شده و احتمالاً تا پایان سال واریز شود، اظهار کرد: قرار بود برای امسال سالی ۲۵۰ میلیون اصله نهال تولید شود که امسال بیش از ۲۵۰ میلیون اصله نهال تولید شد.

به گفته معاون وزیر جهاد کشاورزی ۱۲۱ میلیون اصله نهال در بخش خصوصی و ۱۱۶ اصله نهال در بخش دولتی تولید شده و بخشی نیز ذیل معاونت باغبانی تولید شده است.

راهکار برای جلوگیری از خسارات سیلاب

نوبخت در ادامه به اقدامات انجام شده برای مقابله با سیل در سیستان و بلوچستان و منطقه دشتیاری اشاره کرد و گفت: اقدامات انجام شده در منطقه دشتیاری باعث شد که سیل اخیر خسارت چندانی به مزارع و باغات وارد نکند.

به گفته وی ۳۲ هزار هکتار مطالعات پیرامون فعالیت آبخیزداری در مناطق بحرانی سیستان و بلوچستان پایان یافته و قابلیت اجرا دارد و می‌توان با اعتبار ۲,۲۰۰ میلیارد تومان مشکلات منطقه را در این بخش رفع کرد.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور افزود: اقدامات اجرایی آبخیزداری ۹۰ میلیون هکتار از ۱۲۵ میلیون هکتار اراضی که در قلمرو فرسایش آبی است به پایان نرسیده است. اگر ۹۰ میلیون هکتار آبخیزداری در کشور انجام دهیم، می‌توانیم سالانه ۵۰ میلیارد مترمکعب آب به آبخوان‌ها اضافه کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه‌های سازمان منابع طبیعی تمرکز در دشت سیستان است که ۸۰۰ هزار هکتار می‌شود. در غرب دشت سیستان ۲ میلیون هکتار عرصه وجود دارد که اگر فعالیت‌های آبخیزداری انجام شود بخش قابل توجهی از مشکلات آب منطقه حل خواهد شد.

به گفته وی اگر پروژه‌های آبخیزداری را به طور کامل انجام گردد در سال‌های بعد ۶۰ میلیون مترمکعب آب به آبخوان‌ها افزوده خواهد شد.

نوبخت در پایان با بیان اینکه برای احیای ۵۰ میلیون هکتار مرتع در کشور برای مدت ۵ سال برنامه‌ریزی انجام شده است، گفت: نظام نامه فعالیت مردمی سازی فعالیت‌های منابع طبیعی آماده شده ضمن اینکه کارگروه مبارزه با زمین خواری نیز برای مقابله با دانه درشت‌ها تشکیل شده که برخورد قاطع انجام می‌شود. ‌

کد خبر 6057110 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • همزیستی طبیعت و انسان با ترکیب فضاهای طبیعی در روستای افین
  • (ویدئو) در تولید محصولات غذایی تفاوتی بین مردم شهر و روستا قائل نشوید
  • تولید مخازن زمستیک دستاورد دانش بنیان ها
  • کاشت بذر گیاهان مرتعی در راور
  • عکس| گرانترین غذای جهان؛ یک وعده ۳۰ میلیارد تومان!
  • امسال بیش از ۲۵۰ میلیون اصله نهال تولید شد
  • (عکس) گرانترین غذای جهان؛ یک وعده ۳۰ میلیارد تومان!
  • گرانترین غذای جهان؛ یک وعده، ۳۰ میلیارد تومان!
  • سطح جنگل‌های کشور ۱۴‌.۳ میلیون هکتار است
  • کاشت درخت در صدا و سیمای استان