Web Analytics Made Easy - Statcounter

  به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان؛ علی بلاک بخشدار بندزرک شهرستان میناب در گفتگو با میناب جنوب با تشریح برنامه های اجرایی هفته دولت در بخش بندزرک گفت: هفته دولت به فرموده حضرت امام خمینی و مقام معظم رهبری بهترین موقعیت و زمان برای ارائه دستاوردهای دولت و نظام است تا دروغ بودن تبلیغات دشمنان مبنی بر ناکارامدی و ناتوانی نظام اسلامی آشکارتر گردد و وظیفه همه خدمتگزاران این دولت و نظام است که اقدامات و برنامه های خود برای خدمت به مردم بازگو کنند و بیان کنند که نظام مقدس جمهوری اسلامی بعد از ۴۰ سال دشمنی جهان با آن چه دستاوردهای داشته که دشمنان هم توان انکار آن را ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده عالی دولت در بخش بندزرک اظهار داشت : بخش بندزرک با جمعیتی بالغ بر ۵۰ هزار نفر و ۴۶ روستا یکی از بزرگترین و پرجمعیت ترین بخش های استان می باشد و دارای ظرفیت های بسیاری می باشد که توانسته در مسیر توسعه و پیشرفت بر اساس برنامه ریزی های انجام شده قرار گیرد.

بلاک در رابطه با ظرفیت های بخش بندزرک گفت: بخش بندزرک با دارا بودن نیروی انسانی متخصص و همچنین منابع خدادادی چون وجود سواحل و اراضی مستعد دارای ظرفیتهایی بوده که با برنامه ریزی توانسته ایم بخشی از این ظرفیتها را برای توسعه بخش بکار بگیریم که در این خصوص می توان به واگذاری بیش از ۲۲۰۰ هکتار از اراضی ساحلی برای احداث مزارع پرورش میگو با محوریت تولید و ایجاد اشتغال با اولویت اهالی خود بخش که اشتغال مستقیم بیش از ۱۵۰۰ نفر را به همراه خواهد داشت و همچنین استفاده از ظرفیت سواحل و دریا انشالله تا قبل از سال و طی چند ماه آینده بازارچه ملوانی کرگان نیز با هدف ایجاد اشتغال و رونق صادارات و واردات راه اندازی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به وجود معادن شن و ماسه در بخش بندزرک استفاده از این منابع در دستور کار بوده که مجوزهای لازم برای بهره برداری از این منابع و ایجاد ارزش افزوده با استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی در دستور کار می باشد .

بخشدار بندزرک در پاسخ به سوال پروژه های عمرانی و خدماتی قابل افتتاح هفته دولت اظهار داشت: در هفته دولت سالجاری بخش بندزرک از لحاظ بهره برداری از پروژه های عمرانی و خدماتی بیش از ۳۵ پروژه با اعتباری بالغ بر ۸۱ میلیارد ریال در بخش های آموزشی و احداث مدارس ، اجرای شبکه های اب شرب روستایی، بهداشت و درمان و عمران روستایی و ورزشی به بهره برداری خواهد رسید.

علی بلاک با تشریح اقدامات انجام شده در حوزه آموزشی و نوسازی مدارس عنوان کرد : از زمان توفیق خدمت به مردم بخش بندزرک وضعیت نامناسب ساختمان مدارس برخی از مدارس بعنوان یک دغدغه عمومی بخش مطرح بود و به نوعی یک سوم روستاهای بخش با موضوع مدارس تخریبی درگیر بودند که با همت مسئولان استان و شهرستان یک اقدام بی سابقه ای در نوسازی مدارس بخش بندزرک شروع شد که در طی دوسال با توجه ویژه دولت و مشارکت خیرین محترم ۱۳ مدرسه تکمیل و به بهره برداری رسید یا اکنون در حال ساخت می باشد که از مجموع ۱۳ مدرسه ۴ مدرسه در سال ۹۶ به بهره برداری رسید و انشالله تا ابتدای مهر نیز ۵ مدرسه دیگر به بهره برداری خواهد رسید و انشالله با نوسازی ۶ مدرسه دیگر در روستاهای بخش موضوع مدارس تخریبی بخش به اتمام خواهد رسید.

بخشدار بندزرک همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه آب شرب روستایی خاطر نشان ساخت : با توجه به مشکلات متعدد تامین آب شرب که شهرستان و استان با آن درگیر هستند خوشبختانه با برنامه ریزی های مجموعه ابفار و مدیریت استاندار محترم اولین آبشیرین کن شهرستان با ظرفیت تولید ۳ هزار مترمکعبی در فاز اول و قابل توسعه تا ۱۰ هزار مترمکعب در ساحل کرگان با هدف تامین اب شرب پایدار روستاهای بخش بندزرک و کاهش برداشت از منابع آبی دشت میناب با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال در حال اجرا می باشد و انشالله تا پایان سالجاری به بهره برداری خواهد رسید و در حوزه توسعه و اصلاح شبکه های داخلی و خط انتقال نیز بالغ بر ۶۰ کیلومتر اصلاح شبکه در سطح روستاهای بخش انجام شده و یا در حال انجام می باشد.

بلاک با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت و درمان عنوان داشت: بخش بهداشت و درمان بعنوان یکی از اولویت های مدنظر دولت در سطح کشور می باشد و بخش بندزرک نیز از این حوزه بهره لازم را برده است و انشالله در هفته دولت مجموعه مرکز درمانی سولقان برای استفاده ۶ روستا با جمعیت بهره بردار بالغ بر ۵ هزار نفر، دندانپزشکی گرگان و خانه بهداشت روستای کلوت و همچنین دو مجموعه مسکونی پزشک در بندزرک و کرگان جهت استقرارو حضور پزشک در محل به بهره برداری خواهد رسید و انشالله تا پایان سالجاری نیز ساختمان مجهز مرکز درمانی سرمست نیز به بهره برداری خواهد رسید.

وی در ادامه با عنوان اینکه توجه به ورزش و برنامه های فرهنگی یکی از شاخص هایی است که بایستی به آن توجه ویژه داشته باشیم گفت : در همین راستا طی هفته دولت دو مجموعه زمین چمن مصنوعی در روستای گورزانگ که توسط دهیاری احداث گردیده و روستای کرگان که با مشارکت اداره ورزش و جوانان و دهیاری کرگان می باشد به بهره برداری خواهد رسید و تا پایان سال نیز دو سالن ورزشی روستاهای طیبی شاهی و کرگان و همچنین مجموعه چمن مصنوعی رضاعیچی و کنار ترش افتتاح خواهد شد.

بخشدار جوان بندزرک در پاسخ به سوال اقدامات انجام شده در حوزه خدمات و توسعه روستاها گفت: با پیگیری های استاندار محترم و نماینده گرامی در خصوص افزایش سرانه ارزش افزوده اختصاص یافته به دهیاریها از سال گذشته اقدامات خوبی توسط دهیاریها در زمینه احداث بوستان های روستایی، احداث زمین های چمن مصنوعی ، احداث ساختمان دهیاری، احداث خانه عالم، احداث غسالخانه، اسفالت کوچه و معابر روستاها و روشنایی معابر انجام شده و یا در حال انجام می باشد.

وی عنوان خوشبختانه با همت و همراهی مسئولان محترم بویژه استاندار پرتلاش هرمزگان و نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار محترم شهرستان بخش بندزرک روند توسعه روبرو رشدی را طی می کند وبا برنامه ریزی های انجام شده انشالله کمبودها و مشکلات بخش مرتفع و خدمات مناسب و درخور شان مردم بخش ارائه شود.

بخشدار بندزرک در خصوص مشکلات و کمبودهای بخش عنوان داشت: با توجه محدودیت های موجود در حوزه تخصیص اعتبارات دولتی اقدمات خوبی انجام شده اما بخش بندزرک نیازمند توجه ویژه مسئولان مربوط به حوزه راه شامل ادارات کل راه و شهرسازی و همجنین راهداری و حمل و نقل جاده در زمینه اجرای عملیات پخش اسفالت بیش از ۳۰ کیلومتر راه زیرسازی شده و اماده آسفالت روستاهای بخش و همچنین بهسازی و روکش اسفالت راههای روستایی بویژه راه دهستان کرگان و احداث و توسعه راه دسترسی به مرکز بخش می باشد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۷۴۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند تکمیل می‌شود

سیدمسعود عظیمی در بازدید میدانی از زیرساخت‌های شهرک صنعتی فراشبند گفت: این طرح که عملیات اجرایی آن سال ۱۳۹۴ آغاز، اما به علت برخی مشکلات نظیر تملک اراضی مسیر و تداخل حریم با شبکه متوسط، ۹ سال به طول انجامیده، با اجرای طرح رفع مشکل حریم، آماده بهره‌برداری می‌شود.

او با بیان اینکه طرح رفع نواقص مشکل خط اختصاصی برق با پیش‌بینی افزون بر ۲.۵ میلیارد تومان در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد، افزود: با بهره‌برداری از خط اختصاصی ۲۰ کیلو ولت شهرک صنعتی فراشبند شاهد تأمین برق پایدار در این شهرک صنعتی خواهیم بود.

عظیمی تصریح کرد: تاکنون ۲۶ قرارداد سرمایه‌گذاری تکمیل پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند در این شهرک صنعتی منعقد که ۳ واحد با اشتغال ۲۰ نفر در مرحله فعالیت و بهره‌برداری و ۲ واحد تولیدی نیز در آستانه بهره‌برداری قرار دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین از برنامه این شرکت برای اجرای طرح تکمیل زیرسازی و آسفالت برخی از خیابان‌های این شهرک صنعتی در سال جاری خبر داد و گفت: این طرح در مرحله برآورد قرار دارد.

او از سرمایه‌گذاران خواست با توجه به ظرفیت‌های موجود در شهرستان فراشبند در تولید خرما و برخی محصولات زراعی و باغی برای ایجاد و راه‌اندازی صنایع تبدیلی و مواد غذایی اقدام کنند.

عظیمی با بیان اینکه این ناحیه صنعتی دارای ۹۸ هکتار مساحت است که از این میزان، ۶۳ هکتار آن را اراضی صنعتی تشکیل می‌دهد، اضافه کرد: مجموعه سردخانه و سورتینگ میوه، تولید سبد مستقر در این شهرک صنعتی نیز به بهره‌برداری رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ۱۴ همت پروژه اقتصادی و عمرانی گیلان در سفر رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد
  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس
  • ‌پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند تکمیل می‌شود
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح عمرانی آبرسانی شهر میبد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد
  • پروژه های عمرانی گیلان سرعت می گیرد/ زباله سوز رشت نیازمند اعتبار ۲۰۰۰ میلیاردی
  • تلاش شبانه روزی برای ساخت و بهره برداری از طرح‌های عمرانی کلانشهر شیراز
  • بهره برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان
  • بهره‌برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان تهران
  • بهره‌برداری از ۲ طرح راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان