Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضاییه با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۳۸۵ زوج از همکاران و همسران آنان را به سفر مشهد مقدس اعزام کرده‌ایم گفت: یکی از فعالیت‌های بسیار مهمی که در دستگاه قضایی و معاونت فرهنگی صورت می‌گیرد مباحثی در رابطه با تحکیم بنیان خانواده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین معصومی‌لاری معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضاییه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان به اقدامات و فعالیت‌های این معاونت در رابطه با خانواده و تحکیم بنیان خانواده اشاره کرد و گفت: از جمله فعالیت‌های بسیار مهمی که در دستگاه قضایی و معاونت فرهنگی صورت می‌گیرد مباحثی در رابطه با تحکیم بنیان خانواده است؛ لذا فعالیت‌های مربوط به خانواده را به‌صورت یک طرح جامع دیده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام والمسلمین معصومی عنوان کرد: در مسئله خانواده، یک اداره خانواده داریم که مخاطب خود را می‌شناسد، نیازهایش را میداند و با تخصص لازم فعالیت‌ها را برنامه ریزی و اجرا می‌کند و البته یکی از ادارات موفق این معاونت نیز به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: در راستای توجه به امر خانواده و در جهت تحکیم بنیان خانواده‌ها در دستگاه قضایی یک طرح جامع تهیه شده است. در این طرح مخاطبین به ۵ گروه تقسیم شده اند. بخش اول مجردین هستند. گروه دوم کسانی هستند که ازدواج کرده و در پنج سال اول ازدواجشان هستند. چون ۵ سال اول ازدواج دوران مهمی است و بخش زیادی از مشکلات در خانواده در این ۵ سال ریشه دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: گروه سوم کسانی هستند که بیش از ۵ سال از زندگی مشترکشان می‌گذرد. گروه چهارم هم کسانی هستند که زندگی‌شان در معرض آسیب است، حالا یا می‌خواهند طلاق بگیرند یا مشکلات این چنینی پیدا کرده‌اند. در هر صورت آسیب دیده‌اند. یک گروه دیگر هم داریم که گروه پنجم ما هستند در واقع فرزندان خانواده‌ها هستند.

معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضاییه تصریح کرد: برای گروه اول یعنی مجردین، دوره آموزشی را در نظر گرفته و طراحی کرده ایم و در حال مذاکره هستیم که آن را به‌عنوان آموزش‌های ضمن خدمت به کار ببریم.

وی گفت: این دوره سرفصل‌های مناسب خودش را دارد، سرفصل‌هایی مربوط به مباحث ازدواج، ترغیب به ازدواج، موانع ازدواج، چگونگی شناخت همسر برتر، احکام انتخاب همسر، نحوه تحقیق درباره همسر، احکام ازدواج، احکام عقد و عروسی، احکام مجالس و ...

این مقام مسئول افزود: برای تهیه و تدوین این دوره‌های آموزشی هم کار‌های پژوهشی خوبی انجام و با استاندارد‌های مشخصی این دوره‌ها شکل گرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین معصومی لاری عنوان کرد: برای مزدوجین ۵ ساله ابتدایی، پنج دوره آموزشی در نظر گرفته ایم. برای این افراد هر سال یک دوره آموزشی را برگزار می‌کنیم که اولین دوره آموزشی با اردوی مشهد آغاز می‌شود.

معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضاییه خاطرنشان کرد:  سال بعد هم یک دوره آموزشی برای آین افراد ارائه می‌دهیم و تا سال پنجم این روند ادامه دارد. در این دوره‌ها مباحث آموزشی و برنامه‌های مشاوره‌ای داریم. برنامه‌های فرهنگی برایشان می‌گذاریم. مثلاً محصولات فرهنگی و کتاب برای ان‌ها ارسال میکینم. کتاب برایشان می‌فرستیم، تا ۵ سال این‌ها را مدیریت می‌کنیم.

وی ادامه داد: در این رابطه در سال 96 بیش از ۳۸۵ زوج یعنی ۷۷۰ نفر از همکاران و همسران آنان را سفر مشهد مقدس اعزام کرده ایم.

این مقام مسئول به یکی دیگر از موضوعاتی که در دستور کار معاونت فرهنگی است اشاره کرد و گفت: یکی از کار‌هایی که جزو اقدامات خود داریم بحث کتاب نهج البلاغه است. چون می‌خواستیم در بحث مباحث دینی عترت را هم قرار دهیم از کتاب نهج البلاغه شروع کردیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین معصومی اظهار کرد: در این رابطه تعداد ۸۵ نفر را در سال گذشته از سراسر کشور به مشهد اعزام كرده و آموزش دادیم و به عنوان مربی نهج البلاغه تربیت کردیم. این‌ها کسانی بودند که در یک مسابقه مربوط به نهج البلاغه شرکت کردند و نفرات برترشان را برای تربیت مدرس به مشهد دعوت کردیم.

معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضاییه تصریح کرد: این افراد پس از گذراندان دوره ۵ روزه آموزشی به استان‌های خود اعزام شده و مدرس کتاب نهج البلاغه می‌شوند. در این راستا تاکنون بیش از ۵۶ نفر از مخاطبان ما در طرح آموزشی نهج البلاغه شرکت کرده و استقبال خوبی در این خصوص داشته ایم.

وی ادامه داد: یک شاخه دیگر از برنامه‌های ما در ارتباط با نماز است. مسئله نماز هم بر می‌گردد به یک ستاد خارج از دستگاه، به اسم ستاد اقامه نماز کشور. این ستاد هم مانند ستاد امر به معروف و نهی از منکر یک شورای کشوری دارد و به تناسب آن در دستگاه قضایی هم شورای اقامه نماز ایجاد شده است و کار‌های مربوط به نماز در آن دنبال می‌شود.

این مقام مسئول بیان کرد: یکی دیگر از فعالیت‌هایی که در معاونت فرهنگی صورت می‌گیرد برنامه‌های مربوط به گسترش فرهنگی عفاف و حجاب است. برای انجام این فعالیت‌ها نیز شورای دیگری وجود دارد که انجام این فعالیت‌ها را در دستگاه قضایی برنامه ریزی و اجرا می‌کند.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: معاونت فرهنگی قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۷۴۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت شایسته سالاری در دستگاه تعلیم و تربیت و آموزش

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمدعلی آل هاشم ظهر چهارشنبه در مراسم بزرگداشت هفته عقیدتی و سیاسی در سپاه عاشورا با اشاره به اقدام ارزشمند سپاه استان در تجلیل از اساتید و مبلغان و مربیان روحانی گفت: از سپاه عزیز عاشورا و فرمانده و مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا برای برگزاری این مراسم قدردانی می‌کنم.

وی افزود: امروز روز گرامیداشت مقام و منزلت معلم و استاد است. شهید مطهری خدمات زیادی به جامعه ارائه داد. او فاصله حوزه و دانشگاه را کم کرد. از نگاه شهید مطهری معلمی از صفات خداوند و مظهر اسم هادی حق است.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: معلم باید احترام شود. نظام آموزشی ما چه در آموزش و پرورش چه در دانشگاه و چه در حوزه باید معلم و استاد تکریم و تعظیم شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر ضرورت شایسته سالاری در دستگاه تعلیم و تربیت و آموزشی گفت: آنچه که معلمان و اساتید را استوار نگاه داشته عشق و علاقه آنهاست.

آیت الله آل هاشم افزود: دستگاه آموزشی ما نباید از بیرون دانشگاه خط بگیرد. دانشگاه جای زد و بند سیاسی نیست. اساتید دلسرد می‌شوند. از طرفی دستگاه تعلیم و تربیت به معنی اتم کلمه باید آموزش علم و تعلیم اخلاق را فراموش نکند.

وی با اشاره به تحولات دانشگاه‌های آمریکا در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی گفت: نیروهای امنیتی و پلیس آمریکا بر خلاف ادعای خود مبنی بر آزادی بیان، اساتید و دانشجویان معترض را سرکوب کرد.

وی در پایان عملیات وعده صادق را عملیات هوشمندانه سپاه و نیروهای مسلح عنوان کرده و افزود: ضربه ایران به همه ثابت کرد، تحولات غرب آسیا با اراده جمهوری اسلامی شکل می‌گیرد. عملیات تنبیهی وعده صادق جایگاه ایران را در چشم ملت‌های منطقه ارتقا داد.

کد خبر 6094126

دیگر خبرها

  • صدور کارنامه رشدی تربیتی دانش‌آموزان؛ به زودی/ کاهش تنوع مدارس در دستور کار
  • نیمی از مدارس کشور مربی پرورشی ندارند
  • نیمی از مدارس کشور مربی پرورشی ندارند/ افزایش اردوهای دانش آموزی
  • نیمی از مدارس مربی پرورشی ندارند
  • افتتاح مرکز مشاورزه ازدواج و تحکیم خانواده شهرستان اسکو
  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد
  • برگزاری نخستین دوره آموزشی مدیریت بحران ویژه مدیران سازمان منطقه آزاد قشم
  • ضرورت شایسته سالاری در دستگاه تعلیم و تربیت و آموزش
  • اردو‌های تابستانی دانش‌آموزان یمنی 
  • دوره آموزشی «ماه»در استان ایلام برگزار می شود