Web Analytics Made Easy - Statcounter

صمد رضایی، یکی از فرماندهان گردان فاطمیون افغانستان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی تصریح کرد: در افغانستان متولد شدم اما از دو سالگی در ایران حضور داشتم.
وی گفت: در سال‌های اخیر چندین مرتبه به افغانستان سفر داشتم که در آنجا با چند نفر آشنا شدیم و هر چند هفته همدیگر را می‌دیدیم.
این فرمانده گردان فاطمیون افغانستان افزود: هدف ما این بود که مردم شیعه افغانستان یک لشکر قوی داشته باشند اما هیچکس حمایت نمی‌کرد تا اینکه جنگ سوریه به وجود آمد و تکلیف شد تا یک لشکر قوی ایجاد کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رضایی تصریح کرد: یک سال به طول انجامید و هیچ امیدی به موفقیت در سوریه نبود تا اینکه موافقت شد که جوانان افغانستان گروهی را ایجاد کنند.
وی ادامه داد: تنها گروهی که ابتدا در سوریه به خوبی جنگید و هیچ گونه شهید و زخمی نداد و بسیاری از خط‌ها را آزاد کرد، گروه فاطمیون بودند.
این فرمانده گردان فاطمیون افغانستان خاطرنشان کرد: این موفقیت سبب شد که سپاه از تیپ فاطمیون حمایت کند و روی این گردان حساب باز شود.
رضایی با بیان اینکه فاطمیون در پنج سال جنگ سوریه همواره خط شکن بودند، اظهار کرد: از سال ۹۱ با دوستانی در افغانستان آشنا شدم و با توجه به اینکه آن‌ها توجه خاصی به حضرت فاطمه زهرا(س) داشتند نام گردان را به نام فاطمیون نامگذاری کردند.
وی با بیان اینکه شیعه پاکستان گردان خود را به نام زینبیون و شیعه عراق نیز گردان خود را به نام حیدریون نامگذاری کردند، افزود: فاطمیون در شهری که حضور پیدا می‌کرد امکان نداشت به موفقیت نرسد.
این فرمانده گردان فاطمیون افغانستان بیان کرد: بیش از ۸۰ هزار نفر از نیروهای گردان فاطمیون به سوریه اعزام شدند که تاکنون بیش از ۲۸۰۰ شهید و شش هزار جانباز را تقدیم کرده است.
رضایی با بیان اینکه ۴۰ درصد نیروهای فاطمیون از ایران و ۶۰ درصد نیز از افغانستان هستند، تصریح کرد: فاطمیون آنقدر خوب کار کرده که شیعیان در افغانستان روی فاطمیون حساب ویژه‌ای باز کردند.
وی بیان کرد: این گردان وقتی احساس کرد ارزش‌های اسلامی و حریم اهل بیت(ع) در خطر است وارد میدان مبارزه شد و در جایی که اسلام در خطر باشد تیپ فاطمیون حضور خواهد داشت.
ایران؛ نقطه امید جهان
این فرمانده فاطمیون افغانستان، جمهوری اسلامی ایران را نقطه امید تمام شیعیان جهان دانست و گفت: این شیعیان برای حفظ جمهوری اسلامی جان خود را نیز می‌دهند.
رضایی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی یک شخصیت خوب، لایق، شجاع و با کارنامه درخشانی است، افزود: سردار سلیمانی جنگ‌ها را به خوبی مدیریت کرده و کارنامه درخشانی از خود به جا گذاشته است.
وی خاطرنشان کرد: 83 کشور برای داعش جنگیدند اما امروز داعش در سوریه محو شد و به افغانستان منتقل شده است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان جنوبی اجتماعی سردار سلیمانی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۷۴۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است

معاون ریاست عمومی اطلاعات حکومت طالبان اعلام کرد حضور گروه تروریستی داعش در افغانستان به کمترین حد و به صفر نزدیک شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «رحمت الله نجیب» معاون ریاست عمومی اطلاعات حکومت طالبان گفت گروه تروریستی داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است.

وی افزود حضور و فعالیت گروه تروریستی داعش به کمترین حد و به صفر نزدیک شده است.

نجیب تاکید کرد داعش در افغانستان حضور ندارد اما در برخی موارد مخفیانه کارهایی انجام می‌دهد ‌بنابراین باید مردم هوشیار باشند.

«ذبیح الله مجاهد»، سخنگوی حکومت طالبان نیز پیش از این اعلام کرده بود داعش در افغانستان در حال تقویت نیست و توانایی جذب نیرو را نیز ندارد.

مجاهد: از تهدید داعش در افغانستان بزرگنمایی می‌شود«وست»: حملات داعش در افغانستان کاهش یافته استاظهار نگرانی شورای امنیت از فعالیت داعش در افغانستان

وی با اشاره به برخی گزارش‌ و اظهارات مقامات آمریکایی گفته بود برخی کشورها و نهادها از نام داعش در جهت اهداف سیاسی خود استفاده می‌کنند.

مجاهد تاکید کرده بود این ادعاها با هدف بزرگنمایی گروه تروریستی داعش انجام می‌شود.

«ضمیر کابلوف» نماینده ویژه پوتین برای افغانستان نیز پیش از این تاکید کرده بود آمریکا و انگلیس به تقویت سنگرهای شاخه خوراسان داعش کمک می‌کنند و در عین حال سران طالبان را با تهدید هواپیماهای بدون سرنشین تهدید می‌کنند تا از روسیه و چین فاصله بگیرند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهره برداری از راه آهن افغان ترانس در ۲۰۲۷
  • بهره برداری افغان ترانس در ۲۰۲۷
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است
  • قطعه ای از بهشت در زمین + فیلم
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • میزبانی از دختران افغان در دومین روز نمایشگاه قرآن کابل
  • کشته و زخمی شدن ۱۵۴ نفر در حملات داعش در افغانستان
  • حملات داعش در افغانستان بیش از ۱۵۰ کشته و زخمی برجای گذاشته است
  • بیش از ۳۵ کشته در حملات داعش در افغانستان