Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اجرای طرح چین تا سال ۲۰۳۰ میلادی یک خط ریلی زیردریایی بین چین و تایوان کشیده خواهد شد.این خط ریلی زیر دریایی ۱۳۵ کیلومتر طول خواهد داشت و ترن‌های آن می‌توانند تا ۲۵۰ کیلومتر در ساعت سرعت داشته باشند.

بزرگترین معضل چین در این زمینه در کنار پیشرفت‌های فنی طرح، چالش‌های سیاسی بین این کشور با تایوان است که دولتمردان آن، خود را بخشی از چین نمی‌دانند و تمایلی به اجرای چنین طرح‌هایی ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه می‌نویسد هنوز معلوم نیست مهندسان چینی توان اجرای این طرح را داشته باشند معضلات سیاسی نیز موانع سختی برای آن‌ها به حساب می‌آید، اما اگر چین بتواند مشکلات فنی را حل کند ممکن است به طور یکجانبه این طرح را اجرایی کند.

بیشتر بخوانید:پیشنهاد سرمایه‌گذاران چینی برای ساخت تونلی زیردریایی میان روسیه و کریمه 

طرح تونل ریلی زیردریایی چین به تایوان را آکادمی علوم چین و شماری از نهاد‌های دیگر تدوین کرده و در اختیار دولت مرکزی قرار داده اند تا پس از کسب مجوز دولت، آن را اجرا کنند.

از این طرح به عنوان یکی از سخت‌ترین اقدامات فنی و مهندسی قرن ۲۱ یاد می‌شود که اجرای آن کاری بسیار دشوار برای چین خواهد بود.

این تونل سه و نیم برابر تونل ۳۷ کیلومتری بریتانیا - فرانسه است که ساخت آن شش سال به طول کشید و ۱۳ میلیارد و ۹۹۰ میلیون دلاری هزینه داشت.

منبع:عصر ایران

انتهای پیام/

ساخت طولانی‌ترین تونل دنیا بین چین و تایوان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی خواندنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۷۵۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت ستاد فرماندهی آتش نشانی ۱۲۵ در بندرعباس

 مهدی نوبانی شهردار بندرعباس در این مراسم گفت: این ساختمان در زمینی به مساحت ۴۰۰ متر مربع در دو طبقه ساخته می‌شود.

 نوبانی افزود: کنترل ایستگاه‌های آتش نشانی در حوزه‌های مختلف شهری به ویژه در محدوده بولوار امام حسین (ع)، آزادگان و شهرک سجادیه از اهداف ساخت این ساختمان است.

محمد امین لیاقت رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس هم گفت: هزینه ساخت این ساختمان ۷ میلیارد تومان است و در مدت ۱۴ ماه ساخته می‌شود.

 لیاقت افزود: برای تجهیز ساختمان فرماندهی آتش نشانی ۱۲۵، ده میلیارد تومان نیاز است

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت ستاد فرماندهی آتش نشانی ۱۲۵ در بندرعباس
  • کدام کشورها بیشترین حاجی را دارند؟
  • کدام کشورهای جهان از سال ۲۰۱۰ غمگین تر شده‌اند؟ (+ اینفوگرافی)
  • کدام کشورها در رویداد اقتصاد دریامحور ایران شرکت می‌کنند؟
  • کدام کتاب «سروش صحت» باعث صف طولانی در اصفهان شد؟
  • طولانی ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می شود
  • کدام کشورها تیک‌تاک را ممنوع کرده‌اند؟
  •  ساخت ۳۰ هزار مسکن در حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی «منطقه ۱۷ تهران»