Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-01@19:09:53 GMT

ماهی طول عمر را افزایش می دهد

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۷۶۰۷۸

ماهی طول عمر را افزایش می دهد

  محققان در مطالعه‌ای که ۱۶ سال به طول انجامید و با بررسی اطلاعات ۵۰۰ هزار زن و مرد مشاهده کردند رژیم غذایی سرشار از ماهی می‌تواند موجب افزایش طول عمر شود.

مصرف ماهی به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی مقوی و مطلوب توصیه می‌شود. ماهی که سرشار از پروتئین‌ها، ویتامین‌ها و روغن‌های سالم است گزینه غذایی مفیدی به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



روغن ماهی سرشار از امگا ۳ است و در سال‌های اخیر محققان و تولید کنندگان مکمل‌های دارویی توصیه ویژه‌ای به مصرف این روغن داشته‌اند.

به تازگی گروهی از متخصصان در پاسخ به این پرسش که "آیا مصرف ماهی بر خطر مرگ و میر تاثیر می‌گذارد؟ " به بررسی اطلاعات ۲۴۰ هزار و ۷۲۹ مرد و ۱۸۰ هزار و ۵۸۰ زن برای مدت ۱۶ سال پرداختند. همچنین این افراد اطلاعاتی را در مورد عادات غذایی در اختیار محققان قرار دادند و وضعیت سلامت آنان تحت کنترل قرار گرفت.

در مدت زمان انجام این مطالعه ۵۴ هزار و ۲۳۰ مرد و ۳۰ هزار و ۸۸۲ زن فوت کردند. نتایج این مطالعات اخیرا در مجله "طب داخلی" منتشر شده است. در نهایت یافته اصلی بدست آمده در این بررسی حاکی از ارتباط مصرف بیشتر ماهی و امگا ۳ در کاهش خطر مرگ و میر بوده است.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، همچنین بررسی‌های بیشتر نشان داد مردانی که بیشترین میزان مصرف ماهی را دارند ۹ درصد کمتر از مردانی که حداقل مصرف را دارند در معرض مرگ و میر زودرس هستند. علاوه بر این مصرف میزان بیشتری از ماهی در زنان با کاهش هشت درصدی خطر مرگ در آنان همراه است.

منبع: سلامت نیوز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: طول عمر ماهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۷۶۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ ماده غذایی ضروری برای مردان

به گزارش خبرآنلاین، مردان در مقایسه با زنان در معرض خطر بالاتری برای ابتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی، سرطان پروستات و سکته مغزی قرار دارند؛ که این موارد از علل اصلی مرگ و میر در میان مردان به شمار می‌آید. مصرف چهار ماده غذایی زیر برای مردان بسیار مفید است؛ این موارد حاوی مواد مغذی خاصی هستند که به پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های رایج برای آقایان، مانند برخی سرطان‌های مردانه، کمک می‌کنند.

۱) کلم بروکلی

این گیاه سبزرنگ سرشار از مواد مغذی ضروری مانند ویتامین‌های C، K و A و فیبر است و محتوای بالای سولفورافان در کلم بروکلی، پتانسیل مبارزه با سرطان را دارد و مصرف آن در مردان بسیار حائز اهمیت است.

۲) گوجه فرنگی

لیکوپن، یکی از آنتی اکسیدان‎های موجود در گوجه فرنگی، با محافظت در برابر سرطان پروستات و بیماری‌های قلبی عروقی، به سلامت مردان کمک می‌کند.

۳) ماست

بر اساس مطالعه‌ای که در مجله تغذیه بریتانیا منتشر شد، مردانی که به طور مداوم محصولات لبنی تخمیرشده (مثلاً ماست و پنیر) مصرف می‌کردند، در معرض خطر کمتری برای بیماری عروق کرونر قرار دارند.

۴) آجیل

مصرف آجیل به سلامت قلب و کاهش عوارض ناشی از افزایش سن در مردان کمک می‌کند. آجیل‌ها مملو از پروتئین، فیبر و چربی‌های ضروری هستند که همین ویژگی آنها را به یک میان‌وعده بسیار مغذی تبدیل می‌کند.

بیشتر بخوانید:

مردان بالای ۴۰ سال این خوراکی‌ها را نخورند

منبع: eatthis

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900511

دیگر خبرها

  • اگر می خواهید راحت تر نفس بکشید این مواد غذایی را مصرف کنید
  • بیش از یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران نابود شد
  • ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • این مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند
  • استفاده از پایاب های کشاورزی در حوزه آبزی پروری
  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است
  • هشدار مرکز پژوهش‌های مجلس درباره سبد غذایی خانوار
  • سه منبع گیاهی و فوق‌العاده امگا۳
  • ۴ ماده غذایی ضروری برای مردان
  • ۵ ویتامین ضروری و مکمل مفید برای سلامت مردان