Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@20:33:48 GMT

ارز گران، مبل اصفهان را گران‌تر کرد

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۷۶۰۸۴

ارز گران، مبل اصفهان را گران‌تر کرد

کاهش توان خرید مردم، گرانی ارز و تاثیر بازارها هر روز شدت بیشتری می‌گیرد، یکی از این بازارها، بازار مبل اصفهان است به طوری که فعالان این عرصه ظرفیت تولیدات خود را به کمترین حد ممکن رسانیده‌اند.

حجت الله پورحقانی رئیس اتحادیه صنایع مبلمان استان اصفهان دراین باره به ایمنا می‌گوید: در چند هفته ابتدایی افزایش نرخ‌ها عده‌ای به دلیل نگرانی از افزایش بیشتر قیمت‌ها وارد بازار شدند و خریدهایی انجام دادند ولی پس از آن تا کنون بازار در رکود کامل بسر می‌برد و با ایجاد چنین شرایطی در بازار مبل عده‌ای اقدام به تعطیلی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این فعال نه تنها بازار داخلی دچار رکود شده است بلکه صادراتی هم انجام نمی‌گیرد و بازارهای خارجی را هم از دست داده‌ایم.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد از چوب کشور وارداتی است، می‌گوید: واضح است با افزایش نرخ دلار، بر قیمت این اجناس وارداتی نیز افزوده شده است.

این فعال ادامه می‌دهد: مصالح دیگر مانند قیمت پارچه نیز تقریباً دو برابر شده است، نرخ پارچه ایرانی مانند قبل است ولی پارچه‌های ترک وچین گران‌تر شده‌اند. همچنین مواد اولیه مصالحی دیگر مانند ابر، فوم با عرضه کمتر از سوی پتروشیمی و گرانی روبرو شده است ودرنهایت اینکه رنگ هم ۳۰ درصد افزایش قیمت داشته که همگی باعث افزایش ۳۰ تا ۵۰ درصدی قیمت مبل شده است.

وی ادامه می‌دهد: اما آنچه دراین میان مهم‌تر از همه موارد است و باعث ضربه به این بازار شده است ازبین رفتن اعتماد است، پیش از این شخص تولید کننده به طور اقساطی و با چک مصالح اولیه خود را خریداری می‌کرد ولی درشرایط کنونی به دلیل نبود اعتماد تمام مصالح باید نقدی خریداری شود که این خود مانعی بر سر راه فعالیت تولید کنندگان مبل شده است.

پورحقانی تصریح می‌کند: در حال حاضر مهم‌ترین نیاز اتحادیه مبل فروشان حمایت دولت در زمینه افزایش صادرات این محصول است.

وی خاطر نشان کرد: کاهش واردات مبل دلایل متعددی دارد که یکی از آن‌ها ارتقای کیفیت محصولات تولید داخل و آگاهی مردم از این کیفیت است، از این رو مصرف‌کنندگان تمایل بیشتری برای خرید محصولات داخلی پیدا کرده‌اند.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: صادرات غیرنفتی مبل نرخ ارز اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۷۶۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت نقره و فلزات گران‌بها امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

نقره جزو فلزات گرانبها و صنعتی در جهان محسوب می‌شود کاربرد صنعتی این فلز از تمام فلزات دیگر بیشتر است دلیل اصلی صنعتی شدن نقره ویژگی رسانایی بالای آن است. گفتنی است بیشترین تقاضا و خرید برای نقره از طرف صنایع مهم مانند صنایع مرتبط با پنل‌های خورشیدی، پزشکی، سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی و… انجام می‌گیرد.

تفاوت قیمت نقره ۹۹۹ با ۹۲۵

به طور کلی آلیاژ نقره ۹۲۵ به این معنا است که ۹۲٫۵ درصد آن فلز خالص و ۷٫۵ درصد مابقی آن فلزات دیگر می‌باشد، این ناخالصی برای استحکام و جلوگیری از باقی ماندن لکه بر روی نقره جات بکار می‌رود. ۷٫۵ درصد ناخالص را فلزاتی مانند مس، ژرمانیوم، روی، پلاتین، سیلیکون و بور تشکیل می‌دهند.

قیمت اونس نقره

قیمت لحظه‌ای: ۲۷.۳۴۶۵ دلار

بیشترین: ۲۷.۴۸۵۵ دلار

کمترین: ۲۷.۱۶۰۵ دلار

تغییر روزانه: ۰.۰۹۴ دلار

تغییر هفتگی: ۳.۲۸ درصد کاهش

تغییر ماهانه: ۱۰.۸۶ درصد کاهش

تغییر سه ماهه: ۱۹.۵۱ درصد کاهش

تغییر شش ماهه: ۱۹.۶۸ درصد کاهش

تغییر یکساله: ۱۰.۲۶ درصد کاهش

قیمت اونس پلاتین

قیمت لحظه‌ای: ۹۲۴.۵۵ دلار

بیشترین: ۹۲۵.۸۵ دلار

کمترین: ۹۱۹.۱ دلار

تغییر روزانه: ۱۱ دلار

تغییر هفتگی: ۳.۰۳ درصد کاهش

تغییر ماهانه: ۰.۹۲ درصد کاهش

تغییر سه ماهه: ۲.۹۹ درصد کاهش

تغییر شش ماهه: ۱.۲۶ درصد کاهش

تغییر یکساله: ۱۶. درصد کاهش

قیمت اونس پالادیوم

قیمت لحظه‌ای: ۱,۰۳۶.۷۸ دلار

بیشترین: ۱,۰۳۷.۰۳ دلار

کمترین: ۱,۰۲۳.۷۷ دلار

تغییر روزانه: ۱۰.۲۵ دلار

تغییر هفتگی: ۰.۰۲ درصد افزایش

تغییر ماهانه: ۲.۳۴ درصد افزایش

تغییر سه ماهه: ۹.۶۷ درصد افزایش

تغییر شش ماهه: ۸.۴۱ درصد افزایش

تغییر یکساله: ۲۹.۹۸ درصد افزایش

منبع: سیلوا

tags # قیمت طلا سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • قیمت نقره و فلزات گران‌بها امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • لوازم خانگی گران خواهد شد؟
  • فشار دلالان برای حفظ سود چند صد میلیونی از پارس/ چرا زیان خودروساز و سهامداران دیده نمی‌شود؟
  • برای حج تمتع هیچ نماینده‌ای از مجلس اعزام نمی‌شود/ افزایش قیمت ارز نرخ حج را گران کرده است
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • فیلم/ بهادری جهرمی: افزایش قیمت بدون مبنا گران فروشی است
  • پیش‌بینی اکثر تحلیل‌گران از قیمت طلا و سکه کاهشی است