Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه سوریه بیانیه مشترک آمریکا، فرانسه و انگلیس درخصوص متهم کردن دمشق به استفاده از سلاح‌های شیمیایی را به شدت محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، یه نقل از سایت المیادین، وزارت خارجه سوریه ضمن محکوم کردن بیانیه مشترک آمریکا، فرانسه و انگلیس اعلام کرد، در  ادامه حمایت‌های این سه کشور از گروه‌های تروریستی  آن‌ها مجددا حملات تهدیدآمیز رسانه‌ای، نفاق و دورویی و گمراه سازی و عوام فریبی علیه دمشق را در پیش گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه مشترک این سه کشور نسبت به هرگونه حمله نظامی در ادلب و پیامدهای انسانی آن ابراز نگرانی شده است.

در این بیانیه ادعا شده است: ما نگران احتمال استفاده "مجدد" و "غیرقانونی" از سلاح شیمیایی بوده و مصمم هستیم در صورت استفاده "دوباره" نظام اسد از سلاح شیمیایی پاسخ کوبنده‌ای دهیم.

یک منبع مسئول در وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: سوریه بارها اعلام کرده که استفاده از تسلیحات شیمیایی امری غیراخلاقی است و استفاده از آن را در هر جا و تحت هر شرایطی محکوم می‌کند و دمشق هیچگونه سلاح شیمیایی در اختیار ندارد و این امر در چارچوب تعهدات دمشق با سازمان منع تسلیحات شیمیایی صورت گرفته است که به طرف‌های بین‌المللی اعلام کرده که سوریه به تعهداتش در این زمینه پایبند است.

این منبع در ادامه اعلام کرد: برای جهانیان روشن خواهد شد که سوریه حتی در سخت‌ترین درگیری‌هایش با گروه‌های تروریستی هرگز از تسلیحات شیمیایی استفاده نمی‌کند و  تنها طرفی که از این نوع تسلیحات استفاده می‌کند گروه‌های تروریستی هستند که به طور مستقیم مورد حمایت کشورهای غربی و کشورهای منطقه از جمله ترکیه، عربستان و قطر قرار دارند.

طبق بیانیه وزارت خارجه سوریه، تداوم حمایت کشورهای غربی از گروه‌های تروریستی و در اختیار گذاشتن تسلیحات شیمیایی بیشتر به آن‌ها و گسترش دامنه استفاده از این نوع سلاح‌ها در غوطه شرقی دمشق، خان العسل، استان‌های ادلب، حلب و مناطق دیگر این مساله را روشن می سازد که افکار عمومی جهان با این نوع بیانیه‌های سخیف و بی ارزش هرگز  گمراه نمی‌شود.

وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد که دمشق طی روزهای اخیر طرف‌های بین‌المللی مربوطه را از آمادگی گروه‌های تروریستی برای استفاده از گازهای سمی در مناطق مختلف سوریه آگاه کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام آمريكا انگليس سوريه فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۷۶۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه امروز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که سفیر فرانسه در مسکو را احضار کرده است.

در بیانیه صادره از سوی وزارت امور خارجه روسیه در این خصوص آمده است که احضار سفیر فرانسه در رابطه با اظهارات جنگ طلبانه پاریس و اطلاعاتی در مورد دخالت فزاینده این کشور در درگیری‌های مرتبط با اوکراین انجام شده است.

بیانیه مذکور اضافه کرد که مسکو به سفیر فرانسه درباره خط مخرب و تحریک آمیز پاریس هشدار داده و تأکید کرده است که این موضوع منجر به تشدید بیشتر درگیری‌ها خواهد شد.

این وزارتخانه در ادامه خاطرنشان کرد که تلاش‌های پاریس برای ایجاد نوعی «ابهام راهبردی» برای روسیه با اظهاراتی درباره اعزام احتمالی نیروها به اوکراین محکوم به شکست است.

از سوی دیگر، شبکه تلویزیونی یورو نیوز نیز گزارش داد که روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را به وزارت امور خارجه فراخوانده است.

به گزارش این شبکه تلویزیونی، سفیر بریتانیا و سفیر فرانسه در روسیه روز دوشنبه به طور جداگانه به وزارت امور خارجه روسیه فراخوانده شدند.

به نایجل کیسی، سفیر بریتانیا در روسیه هشدار داده شده که در صورت استفاده اوکراین از تسلیحات بریتانیایی برای حمله به داخل خاک روسیه، پاسخ مسکو می‌تواند هرگونه تأسیسات و تجهیزات نظامی لندن در داخل خاک اوکراین و فراتر از آن را شامل شود.

به گزارش خبرگزاری تاس، «پیر لوی» سفیر فرانسه در مسکو نیز به وزارت امور خارجه روسیه فراخوانده شد.

کد خبر 6098648

دیگر خبرها

  • رایزنی گروسی و اولیانوف درباره ایران
  • الجزایر حمله اسرائیل به رفح را محکوم کرد
  • الجزایر حمله رژیم صهیونیستی به رفح را محکوم کرد
  • بیانیه شدیداللحن قطر در واکنش به حمله اسرائیل به رفح
  • گرامیداشت اربعین شهادت شهدای کنسولگری ایران در دمشق برگزار شد
  • تاکید وزیران خارجه اردن و آمریکا بر آتش‌بس فوری در غزه
  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • پوتین دستور تمرینات نظامی جهت استفاده از سلاح هسته‌ای را صادر کرد
  • سوریه:آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد
  • ادعای ترکیه درباره شرط حماس برای کنارگذاشتن سلاح