Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - دامغان - ايرنا - نماينده مردم دامغان در مجلس شوراي اسلامي گفت: پسته دامغان به ثبت جهاني رسيده است ، با داير شدن نمايندگي گمرک در اين شهرستان صادرات آن نيز انجام خواهد شد.

ابوالفضل حسن بيگي پنجشنبه در گفت و گو با ايرنا، افزود: پسته دامغان به لحاظ کيفيت و نوع درموسسه هاي تحقيقاتي دنيا به خوبي شناخته شده و ثبت جهاني آن نيز گام بلندي براي بازاريابي است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماينده مردم دامغان در مجلس شوراي اسلامي با بيان اين که راه اندازي گمرک دامغان در مراحل نهايي است ، تصريح کرد: اين کار در چند ماه آينده به مرحله اجرا مي رسد و با توجه به روابط خوب کشور با کشورهاي شرق آسيا، انتظار مي رود بيشترين صادرات پسته و خشکبار از گمرک دامغان به اين نقطه انجام شود.
حسن بيگي به تاثير خشکسالي روي محصول پسته اشاره و تصريح کرد: بسياري از باغ هاي پسته شهرستان دچار سرما زدگي شدند ، دولت به باغداران داراي بيمه خسارت پرداخت مي کند و آن تعداد که داراي وام بانکي هستند، از استمهال برخوردار مي شوند.
وي با بيان اين که به خاطرقرار گرفتن دامغان در مسير محور تهران - مشهد بخش زيادي از محصول پسته به صورت تازه فروخته مي شود، افزود: قيمت فروش محصول پسته به ميزان عرضه و تقاضا و کيفيت محصول وابسته است و هيچ عامل ديگري در آن دخالت ندارد.
نماينده مردم دامغان در مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: پنجمين جشنواره پسته که از12 الي 16 شهريور برگزار مي شود، فرصت مناسبي براي باغداران و تاجران شهرستان است تا بتوانند با حضور خود در اين جشنواره، گام مثبتي در جهت افزايش توليد، کيفيت و صادرات محصول پسته بردارند.
شهرستان دامغان داراي 15 هزار و 900 هکتار باغ پسته است که 13 هزار هکتار آن را باغ‌هاي بارده و 2 هزار و 900 هکتار ديگر آن نيز به صورت نهال مي باشد.
9856/6167
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۷۶۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمی از ۱۴ هکتار باغ گوجه سبز سرخه سامانه آبیاری نوین دارد

غفوریان  با اشاره به اینکه در مجموع ۱۴ هکتار از اراضی سرخه زیر کشت گوجه سبز است، گفت: برداشت این محصول از اواخر فروردین آغاز شد و تا اواخر اردیبهشت ادامه دارد و میانگین عملکرد این محصول در شهرستان بیش از ۱۰ تن در هکتار است.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد باغ‌های گوجه سبز در این شهرستان مجهز به سامانه آبیاری نوین است، افزود: هفت هکتار از باغ‌های گوجه سبز غیربارور و بقیه بارور است که بیشترین ارقام آن اصلاح شده شامل برغانی و شهریار است.

رییس جهاد کشاورزی سرخه با تأکید بر اینکه این محصول شرایط و ویژگی منحصر به فردی در زمینه زودرس بودن محصول، زمان مناسب جهت برداشت و عرضه به بازار، نوبرانه بودن و طعم و مزه خاص با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه دارد، گفت: بر این اساس بیشترین سطح زیر کشت این محصول در روستای لاسجرد است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • اجرای طرح بیمه عشایر در شهرستان بدره
  • صادرات سیب لرستان به روسیه، ترکمنستان و حاشیۀ خلیج فارس
  • افتتاح ۱۰ ایستگاه هوشمند آب و هواشناسی در زرند
  • نیمی از ۱۴ هکتار باغ گوجه سبز سرخه سامانه آبیاری نوین دارد
  • افتتاح مدرسه خیرساز در خنداب
  • تویسرکان پیشتاز کشت کلزا در استان همدان
  • ارائه تکنولوژی‌های بومی در بخش کشاورزی/ رفع مشکل صادرات با آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفتکش زیست سازگار
  • رشد صادرات و ترانزیت آستارا؛ مرز مهم اقتصادی کشور