Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@23:32:34 GMT

حمایت 46 میلیارد دلاری ترکیه از صادر کنندگان

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۷۶۹۸۷

حمایت 46 میلیارد دلاری ترکیه از صادر کنندگان

"رخسار پکجان"، وزیر تجارت ترکیه اعلام کرد، صادرکنندگان این کشور در سال جاری از پشتیبانی 46 میلیارد دلاری "اگزیم بانک" ترکیه بهره مند می شوند.

ایران آنلاین / پکجان در مصاحبه با حبرنگاران اظهار کرد: اگزیم بانک در هفت ماه امسال به میزان 24.1 میلیارد دلار از صادرکنندگان حمایت مالی کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 9 درصد رشد داشته است و البته تا پایان سال در مجموع 46 میلیارد دلار حمایت مالی از صادرکنندگان خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگزیم بانک در سال گذشته میلادی با پشتیبانی مالی 39.3 میلیارد دلاری، در واقع 25 درصد بخش فاینانس صادرات کشور را انجام داد که در نظام بانکی کشور این میزان به 45 درصد طی سال جاری می رسد.
وی تاکید کرد: در حال حاضر نیز 69 درصد پشتیانی مالی اگزیم بانک از کسب و کارهای کوچک و متوسط انجام می شود و تلاش ما در برنامه اجرایی یکصد روزه وزارتخانه تجارت در راستای افزایش مشتری های اگزیم بانک به ویژه در میان این نوع از کسب و کارها و رساندن تعداد آن به 11 هزار صادرکننده تحت حمایت مالی این بانک است.
وی تصریح کرد: در راستای توسعه صادرات و پاسخ به درخواست های مکرر صادرکنندگان، مدت زمان بازپرداخت وامهای اعتباری به آنها به پنج سال افزایش یافت که این اقدام باعث می شود تا صادرکنندان نفس راحتی بکشند.
مقامات دولت ترکیه، افزایش صادرات به حجم 300 میلیارد دلاری و کاهش کسری تجارت خارجی را یکی از مهمترین راهکارهای لازم در راستای رسیدن به هدف مورد اشاره عنوان می کنند که در این مسیر وزارت بازرگانی این کشور وظیفه محوری و سنگینی بر دوش دارد.
اردوغان مسولیت وزارت بازرگانی را در دولت جدید به خانم رخسار پکجان سپرده است که بی تردید مسیر بسیار دشواری را در رسیدن به هدف سال 2023 در پیش رو دارد.
ماه گذشته میلادی شبکه خبر.7 با انتشار گزارشی تحت عنوان آغاز سفرها برای صادرات 300 میلیارد دلاری نوشت: رخسار پکجان وزیر بازرگانی ترکیه آستین های خود را در یک دستور کار یکصد روزه بالا زده و برای تحقق هدف صادرات 300 میلیاردی و ورود به بازهای جدید، سفرهای خود را آغاز می کند.
بر اساس گزارش این رسانه، به دنبال دستور اردوغان مبنی بر دستیابی به هدف صادرات 300 میلیارد دلاری در سال 2023، وزارت بازرگانی ترکیه برنامه یکصد روزه ای را آغاز کرده است.
به گفته کارشناسان سیاسی ـ اقتصادی ترک، افت ارزش پول ملی در برابر ارزهای خارجی نتیجه سیاست های غلط دولت از جمله عدم حمایت کافی از صادرکنندگان و تولیدکنندگان طی سالهای اخیر بوده است و به همین دلیل توسعه تولیدات داخلی و افزایش صادرات از جمله اقدامات زیر ساختی در اقتصاد کشور است که می تواند پول ملی و تجارت کشور را از فلاکت بیشتر نجات دهد./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۷۶۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان

همزمان با برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو که به معرفی توانمندی‌های صادراتی ایران می‌پردازد، بانک سامان به عنوان یک بانک پیشرو در ارائه خدمات به تجار کشور، حضوری فعال و پررنگ در این نمایشگاه دارد.

به نقل از سامان رسانه، هاله حسین‌زاده معاون بین‌‎الملل بانک سامان در گفتگویی، با بیان اینکه بانک سامان به منظور معرفی خدمات خود به صادرکنندگان کشور، حضوری پررنگ در نمایشگاه ایران اکسپو دارد، عنوان کرد: در حال حاضر با توجه به شرایط و محدودیت‌های بین المللی، یکی از بزرگترین دغدغه‌های صادرکنندگان ایرانی نحوه وصول عواید صادراتی است. از این‌رو بانک سامان با توجه به شبکه گسترده و قوی کارگزاری از یک‌سو و از سویی دیگر تیم حرفه‌ایی و توانمند خود، توانسته نقش موثر و بسزایی در راحتی، سرعت و امنیت صادرات و وصول درآمد‌های حاصله در حوزه‌های مختلف داشته باشد.

معاون بین‌الملل بانک سامان سپس ادامه داد: در همین حال باید گفت که با توجه به جایگاه بسیار خوب بانک سامان در شبکه بانکی کشور، که طی چندین سال گذشته همواره در میان سه بانک اول کشور از لحاظ حجم عملیات ارزی در حوزه واردات بوده، «بازار تقاضای» خوبی برای خرید ارز حاصل از صادرات در اختیار دارد که صادرکنندگان با اتکا بر توانمندی بانک سامان در این حوزه می‌توانند با سرعت و راحتی، تعهدات صادراتی خود را از طریق بانک سامان ایفا کنند.
حسین‌زاده در بخش دیگری از این گفتگو اظهار کرد: با توجه به سیاست بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سایر ارگان‌های متولی مبنی بر ایجاد ابزار‌های تشویقی و حمایتی در توسعه صادرات کشور و همچنین ایجاد بستری امن و راحت از طریق سیستم بانکی به منظور هدایت منابع ارزی واصله به سمت واردات مورد نیاز کشور، در آینده نزدیک نقش بانک‌ها به عنوان بازو‌های اجرایی بانک مرکزی در این فرایند پررنگ‌تر خواهد شد. از این رو، بانک سامان همانند گذشته، با تمام توان و قدرت آماده است تا در کنار فعالان اقتصادی کشور اعم از واردکنندگان و صادرکنندگان به عنوان حلقه واسط تسهیل‌گر حضور داشته باشد تا با شنیدن دغدغه‌ها و نیازهایشان به ارائه راه حل و راهکار‌های متناسب با آن‌ها بپردازد.

معاون بین‌الملل بانک سامان با اشاره به مزیت این بانک نسبت به سایر بانک‌های کشور در حوزه ارزی، عنوان کرد: همانطور که پیش‌تر اشاره کردم بانک سامان، طی چند سال گذشته همواره بین سه بانک نخست کشور از لحاظ حجم عملیات ارزی بوده که بی شک این مهم، نتیجه رضایت و خشنودی مشتریان از ارائه خدمات بانک سامان است و خود گویای مزیت بالای بانک سامان در شبکه بانکی کشور است.

هاله حسین‌زاده در پایان از تجار و فعالان حوزه واردات و صادرات کشور دعوت کرد تا در تمامی اوقات سال برای دریافت اطلاعات و آگاهی از خدمات قابل ارائه به همکاران بانک سامان در شعب ارزی و یا همکاران بانکداری شرکتی بانک سامان و یا صرافی سامان مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود
  • امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان
  • بانک سامان میزبان صادرکنندگان در نمایشگاه اکسپو ایران
  • بسته زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است
  • صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • هدف‌گذاری رشد ۲۰ میلیارد‌دلاری تجارت