Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوستان آب و آتش میزبان عروسک‌ها و عروسک‌گردان‌ها شد تا جمعیت چنان مرضیه برومند دبیر جشنواره تهران مبارک را به وجد آورد که وعده شادپیمایی در ورزشگاه آزادی را دهد. ۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸ فرهنگی تلویزیون ، سینما و تئاتر نظرات

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، برای کسانی که در ساعات پنج و شش عصر گذرشان به مترو حقانی می‌خورد، وجود بچه‌ها و عروسک‌ها کمی عجیب به نظر می‌رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسیر مترو تا پارک آب و آتش مملو از بچه‌هایی بود  که در کنار پدر و مادرهایشان و با عروسک‌هایی در آغوششان آرام گرفته  بودند. ابعاد عروسک‌ها اهمیتی نداشت. همه چیز به داشتن عروسک خلاصه می‌شد. پسرها و دخترها هم تفاوتی میان خود قائل نمی‌شدند. همه عروسک به دست در آب و آتش حاضر شده بودند.

مسیر انتخابی از مترو تا آب و آتش، مسیر جذاب پارک طالقانی، مسیر سرو و در نهایت پل طبیعت بود. حضور گرم مردم در میان درختان سوزنی برگ پارک طالقانی، گرمی هوا را دو چندان کرده بود. بچه‌ها مشتاقانه در انتظار حرکتی انسانی بودند که تصویری از آن نداشتند. شاید بیشتر پدر و مادرها هم تصویری از شادپیمایی نداشتند. حرکت جذابی که دو سال پیش مرضیه برومند در مسیر تالار وحدت و تئاتر شهر فراهم کرده بود، اکنون به یک انتظار بدل شده بود. چه برای کسانی که دو سال پیش تجربه شادپیمایی را داشتند و چه برای کسانی که برای نخستین بار با پدیده‌ای این چنین مواجه شده بودند.

روی پل طبیعت خبری از افراد نشسته زیر سایه، روی صندلی‌های بزرگ پل یا تجمع در فودکورت‌های پل نبود. جمعیت متحرک خود را به بوستان آب و آتش می‌رساند تا تجمع عروسک‌ها را از نزدیک ببیند. مسیر آغازین شادپیمایی نیز رأس ساعت پنج در حوالی گنبد مینا در بوستان خلیج فارس بود. عروسک‌های غول‌پیکر در نقش حامیان عروسک‌های کوچک از دور نمایان بودند تا نشان دهند مکان دقیق شروع یک پیاده‌روی مملو از شادی و موسیقی کجاست.

گروه‌های مهمان با عروسک‌هایشان در گوشه گوشه پارک حضور داشتند. برخی گروه‌ها در برابر بنرهای مزین به عناصر بصری جشنواره برای بچه‌ها اجراهای عروسکی برپا کرده بودند. برخی غرفه‌های سیار نقاشی چهره راه انداخته بودند. بچه‌ها با حرکت عروسک‌ها و نوای موسیقی به سوی آمفی‌تئاتر سرباز بوستان آب و آتش روان شدند. آنان که کوچکتر و کم‌وزن‌تر بودند، خود بسان عروسکی بر دوش پدرهایشان نشسته بودند. برخی پرچم‌های جشنواره را تکان می‌دادند تا موسیقی شاد همراهانی داشته باشد.

استیج نه چندان بزرگ در فضای آمفی‌تئاتر نصب شده بود تا مجریان به اجرای برنامه بپردازند. شاید گروه اجرایی جشنواره توقع چنین جمعیتی نداشتند. مهمترین کار آن بود که فضای اصلی آمفی‌تئاتر برای عموم مسدود شده بود تا برنامه‌ها به سوی بخش آزاد بوستان اجرا شود. یعنی برای تماشای اجرای برنامه‌ها نیازی به ورود به آمفی‌تئاتر نمی‌بود. با چنین شکل اجرایی امکان تماشای برنامه برای تعداد بیشتری از افراد مهیا می‌شد؛ اما شرایط توسط برخی شهروندان برای گروه اجرایی سخت شد.

در حالی که مجری برنامه دائما از والدین تقاضا می‌کرد از استیج فاصله بگیرند تا هم به آن آسیبی نرسد و هم دیگر مخاطبان برنامه بتوانند استیج را ببینند؛ اما فشار عجیبی برای رسیدن به استیج در میان بود. واقعه‌ای که چهره نه چندان زیبایی از فرهنگ ‌می‌کرد. می‌توان دید برخی کودکانی که برای شادی در بوستان حاضر بودند، چشمانشان از فشار بی‌دلیل گریان شده بود و البته بودند کودکان گریانی که می‌خواستند خود را به نزدیک‌ترین نقطه ممکن برسانند. برخی کودکان نیز از ناتوانی در تماشای برنامه گله می‌کردند. با این اوصاف برخی از شهروندان با گروه اجرایی برنامه همراهی نمی‌کردند. این وضعیت با گم شدن چند کودک حاد شده بود.

با این حال شادپیمایی امری تازه برای جامعه ایرانی است که نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و چه جایی بهتر از جشنواره تئاتر عروسکی. جایی که کودکان می‌توانند در آن بیاموزند. آموزشی که گویا از جانب والدین ممکن نیست، شاید عروسک‌ها آن را به کودکانمان بیاموزند.

در این مراسم که وزیر فرهنگ نیز در آن حضور داشت و باید آن را به فال نیک گرفت اما عدم حضور دختر کوچکش یا عدم رؤیتش جای سؤال داشت. می‌توانست حرکت وزیر به یک فرهنگ بدل شود، همان چیزی که او مسئولیتش را برعهده دارد.

البته وزیر خود گفت: «تا پیش از این مرسوم نبود که وزیر ارشاد در مراسم افتتاحیه چشنواره‌هایی همچون عروسکی حضور پیدا کنند و حضور من در مراسم افتتاحیه این دوره از جشنواره تئاتر عروسکی هم در راستای اهمیت دادن به تئاتر کودک و نوجوان و عروسکی صورت گرفته است و می‌خواهیم این شاخه‌های تئاتر را به‌صورت جدی‌تر در نظر بگیریم.»

عدم حضور حسینی، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در نوع خود جالب بود. شاید نبودن آقای معاون به اختلاف نظر موجود میان وی و برومند مرتبط باشد. این در حالی است که علی مرادخانی، مرد پرحاشیه معاونت هنری حداقل در فضاهایی این چنینی با دبیران جشنواره همراه بود.

وزیر ارشاد درباره شرایط کنونی تئاتر عروسکی در میان جمعیت عظیم مردم گفت: «سالن‌های مناسب برای اجرای تئاتر کودک بسیار اندک هستند. باید ظرفیت موجود در زمینه تئاتر کودک و تئاتر عروسکی را افزایش دهیم. باید مصرف تئاتر کودک در جامعه را افزایش دهیم.»

شهرام کرمی؛ مدیر اداره کل هنرهای نمایشی هم مدعی شد «از این پس به شکل جدی از اجراهای عمومی نمایش‌های عروسکی حمایت صورت می‌گیرد. با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در برنامه سالانه تمام سالن‌ها حتی مجموعه تئاتر شهر، تماشاخانه سنگلج و .... اجرای چند تئاتر عروسکی در نظر گرفته شده است.»

انتهای پیام/

مراسم شادپیمایی عروسک‌ها در بوستان آب و آتشمراسم شادپیمایی عروسک‌ها در بوستان آب و آتشمراسم شادپیمایی عروسک‌ها در بوستان آب و آتشمراسم شادپیمایی عروسک‌ها در بوستان آب و آتشمراسم شادپیمایی عروسک‌ها در بوستان آب و آتشمراسم شادپیمایی عروسک‌ها در بوستان آب و آتشمراسم شادپیمایی عروسک‌ها در بوستان آب و آتشمراسم شادپیمایی عروسک‌ها در بوستان آب و آتشمراسم شادپیمایی عروسک‌ها در بوستان آب و آتشمراسم شادپیمایی عروسک‌ها در بوستان آب و آتشمراسم شادپیمایی عروسک‌ها در بوستان آب و آتشمراسم شادپیمایی عروسک‌ها در بوستان آب و آتشمراسم شادپیمایی عروسک‌ها در بوستان آب و آتشمراسم شادپیمایی عروسک‌ها در بوستان آب و آتشمراسم شادپیمایی عروسک‌ها در بوستان آب و آتشمراسم شادپیمایی عروسک‌ها در بوستان آب و آتشمراسم شادپیمایی عروسک‌ها در بوستان آب و آتشمراسم شادپیمایی عروسک‌ها در بوستان آب و آتشمراسم شادپیمایی عروسک‌ها در بوستان آب و آتششادپیمایی عروسک‌ها در بوستان آب و آتششادپیمایی عروسک‌ها در بوستان آب و آتششادپیمایی عروسک‌ها در بوستان آب و آتششادپیمایی عروسک‌ها در بوستان آب و آتششادپیمایی عروسک‌ها در بوستان آب و آتششادپیمایی عروسک‌ها در بوستان آب و آتششادپیمایی عروسک‌ها در بوستان آب و آتششادپیمایی عروسک‌ها در بوستان آب و آتششادپیمایی عروسک‌ها در بوستان آب و آتششادپیمایی عروسک‌ها در بوستان آب و آتششادپیمایی عروسک‌ها در بوستان آب و آتششادپیمایی عروسک‌ها در بوستان آب و آتششادپیمایی عروسک‌ها در بوستان آب و آتششادپیمایی عروسک‌ها در بوستان آب و آتششادپیمایی عروسک‌ها در بوستان آب و آتششادپیمایی عروسک‌ها در بوستان آب و آتششادپیمایی عروسک‌ها در بوستان آب و آتششادپیمایی عروسک‌ها در بوستان آب و آتششادپیمایی عروسک‌ها در بوستان آب و آتششادپیمایی عروسک‌ها در بوستان آب و آتششادپیمایی عروسک‌ها در بوستان آب و آتششادپیمایی عروسک‌ها در بوستان آب و آتششادپیمایی عروسک‌ها در بوستان آب و آتششادپیمایی عروسک‌ها در بوستان آب و آتششادپیمایی عروسک‌ها در بوستان آب و آتششادپیمایی عروسک‌ها در بوستان آب و آتششادپیمایی عروسک‌ها در بوستان آب و آتششادپیمایی عروسک‌ها در بوستان آب و آتششادپیمایی عروسک‌ها در بوستان آب و آتششادپیمایی عروسک‌ها در بوستان آب و آتششادپیمایی عروسک‌ها در بوستان آب و آتششادپیمایی عروسک‌ها در بوستان آب و آتششادپیمایی عروسک‌ها در بوستان آب و آتششادپیمایی عروسک‌ها در بوستان آب و آتششادپیمایی عروسک‌ها در بوستان آب و آتششادپیمایی عروسک‌ها در بوستان آب و آتششادپیمایی عروسک‌ها در بوستان آب و آتششادپیمایی عروسک‌ها در بوستان آب و آتششادپیمایی عروسک‌ها در بوستان آب و آتششادپیمایی عروسک‌ها در بوستان آب و آتش R1369/P1010114/S4,34/CT6

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۷۷۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) برای اولین بار این جایگاه ورزشگاه آزادی برای پرسپولیس باز شد!

برای اولین بار در این فصل جایگاه غربی استادیوم آزادی بلیت‌فروشی می‌شود. تا کنون بیش از ۳۹ هزار بلیت به فروش رفته است و پیش‌بینی می‌شود تا روز بازی بلیت‌های بیشتری نیز رزرو شود.

در این هفته از رقابت‌های لیگ برتر پرسپولیس میزبان سپاهان در ورزشگاه آزادی است. اگرچه ابتدا گفته می‌شد این بازی توسط سهامدار پرسپولیس رایگان می‌شود، اما با مخالفت سازمان لیگ از ظهر امروز بلیت‌فروشی این مسابقه حساس با قیمت معمول شروع شد.

به دلیل استقبال فوق‌العاده هواداران پرسپولیس از این بازی، بلیت‌فروشی طبقه دوم غربی برای اولین بار در این فصل باز شد. سمت غربی استادیوم در این فصل به دلیل بازسازی کاملا بسته بود، اما حالا در این دیدار حساس برای طبقه دوم این قسمت از ورزشگاه بلیت‌فروشی می‌شود.

تا کنون بیش از ۳۹ هزار بلیت به فروش رفته است و پیش‌بینی می‌شود تا روز بازی بلیت‌های بیشتری نیز رزرو شود.

tags # پرسپولیس سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • جابجایی هواداران خانم پرسپولیس در ورزشگاه آزادی؛ علت چه بود؟ | ویدئو
  • ژوزه مورایس: هواداران جو خیلی خوبی در ورزشگاه آزادی به وجود آوردند / فیلم
  • پرچم های بزرگ پرسپولیس روی سکوهای ورزشگاه آزادی / فیلم
  • حال و هوای ورزشگاه آزادی کمتر از ۲ ساعت مانده به شروع بازی پرسپولیس و سپاهان / فیلم
  • حال و هوای خاص ورزشگاه آزادی پیش از بازی سرنوشت‌ساز پرسپولیس و سپاهان + ویدئو
  • سپاهان با کلین‌شیت 450 دقیقه‌ای در آزادی!
  • اسدی به پرسپولیس رسید
  • عکس| اتفاق ویژه در ورزشگاه آزادی؛ جایگاه خاطره انگیز باز شد
  • (عکس) برای اولین بار این جایگاه ورزشگاه آزادی برای پرسپولیس باز شد!
  • بازسازی ورزشگاه آزادی به کجا رسید؟