Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@17:54:21 GMT

لیبی با بازگرداندن پناهجویان آفریقایی مخالفت کرد

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۷۷۷۷۷

لیبی با بازگرداندن پناهجویان آفریقایی مخالفت کرد

الجزیره-ایرنا- «محمد سیاله » وزیر خارجه دولت وفاق ملی لیبی ، تلاش مقام های اروپایی برای بازگرداندن پناهجویان افریقایی به لیبی را غیر قانونی، ظالمانه و غیر قابل قبول دانست.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا و به نقل از خبرگزاری لیبی (وال ) سیاله پس از سخنان مقام های ایتالیایی مبنی بر اینکه حدود 170 پناهجوی آفریقایی در این کشور به زودی به لیبی بازگردانده می شوند ، گفت، لیبی به هیچ عنوان با بازگرداندن پناهجویان آفریقایی از کشورهای اروپایی به شمال آفریقا موافقت نمی کند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سیاله افزود، لیبی به محلی برای عبور پناهجویان آفریقایی تبدیل و به دلیل مهاجرت غیر قانونی آفریقایی ها متحمل زیان های فراوانی شده است ، اکنون نیز بیش از 700هزار پناهجوی آفریقایی در لیبی به سر می برند که این بار سنگینی بر دوش لیبی گذاشته است و به همین دلیل سخنان «ماتیو سالوینی » وزیر کشور ایتالیا مبنی بر ضرورت بازگرداندن 170 مهاجر غیر قانونی به لیبی قابل قبول نیست.
وزیر خارجه لیبی در پایان از جامعه بین الملل خواست بر کشورهای آفریقایی فشار وارد کند تا هزینه های بازگرداندن مهاجران غیر قانونی را تقبل کنند.
هیات کمک رسانی سازمان ملل در لیبی اواسط مرداد در گزارشی اعلام کرد: 65 درصد پناهجویان و مهاجران آفریقایی از پنج کشور نیجر، مصر، چاد، سودان و غنا هستند.بر اساس آمارهای موجود، 10 درصد از آنان زن و هشت درصد خردسال هستند.
بر اساس اعلام این سازمان بین المللی، 18درصد کل پناهجویان از نیجر، 16درصد از مصر، 12درصد از چاد، 10درصد از سودان و 9 درصد از آنان از غنا هستند. تنها 6 درصد از پناهجویان حاضر در لیبی از کشورهای آسیایی و همچنین منطقه خاورمیانه هستند و بقیه همه از کشورهای آفریقایی هستند.
سازمان بین المللی مهاجرت بهمن ماه سال گذشته اعلام کرد که 704 هزار مهاجر غیر قانونی از 40 کشور مختلف در لیبی به سر می برند.
این سازمان اواخر سال 2017 میلادی اعلام کرد که بر اساس آمارها و گزارش های موجود، از سال 2000 تا 2017 میلادی بیش از 33 هزار نفر از پناهجویان که تلاش می کردند خود را به اروپا برسانند، در دریای مدیترانه غرق شدند.
سازمان بین المللی مهاجرت اوایل مرداد گذشته اعلام کرد، مسیر لیبی - ایتالیا خطرناک ترین مسیر برای مهاجران آفریقایی است و طی سال جاری میلادی بیش از یک هزار و 500 مهاجر در این راه جان خود را از دست داده اند.
اکنون دو دولت شامل دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس که مورد حمایت جامعه جهانی است و دولت «طبرق» در شرق لیبی به ریاست «عبدالله الثنی» که از ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده نیروهای مسلح این کشور حمایت می کند؛ در این کشور وجود دارد.
پارلمان لیبی نیز از دولت مستقر در شرق لیبی حمایت می کند.
خاورم **2041**1908

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ليبي پناهجويان ايتاليا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۷۷۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال وزیر تانزانیایی از انتقال دانش فنی ساخت لوازم خانگی ایرانی

شعبان سعید وزیر توسعه صنایع و تجارت تانزانیا در جریان بازدید از یکی از کارخانه‌های بزرگ تولید لوازم خانگی کشور در شهرک صنعتی محمودآباد قم گفت: برای من خیلی جالب بود که مجموعه‌ای با چنین ظرفیت توانسته محصولات متنوعی از انواع لوازم خانگی را به صورت وسیع تولید کند.

او افزود: با توجه به اینکه این مجموعه توانسته به دانش فنی تولید لوازم خانگی با کیفیت و تنوع بالا دست یابد ما بسیار علاقمندیم از تجارب و این توانمندی‌ها در کشورمان استفاده کنیم.

وزیر توسعه صنایع و تجارت تآنزانیا نیاز کشور‌های آفریقایی را به این گونه محصولات بسیار زیاد دانست و یادآور شد: باید تلاش کنیم روابط تجاری و اقتصادی را با تولید کنندگان ایرانی افزایش دهیم.

او افزود: به طور ویژه محصولات این شرکت مورد توجه ما قرار گرفته و ما از مدیران این کارخانه خواسته‌ایم که در تانزانیا حضوری فعال داشته باشند تا محصولات ایرانی بیش از پیش در بازار‌های آفریقایی وارد شود.

قائم مقام این واحد صنعتی هم گفت: به برکت نظام اسلامی و اقدامات دولت سیزدهم ظرفیت‌های خوبی پیش روی تولید کنند ایرانی قرار گرفته و این آمادگی وجود دارد که سالانه یک میلیون دستگاه انواع لوازم خانگی را به کشور‌های آفریقایی صادر کنیم.

اسحاقی یادآورشد: تانزانیا می‌تواند پل ارتباطی بین جمهوری اسلامی ایران و آفریقا باشد که در گام نخست صادرات محصول و در گام بعدی انتقال دانش فنی را انجام دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • استقبال وزیر تانزانیایی از انتقال دانش فنی ساخت لوازم خانگی ایرانی
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • ایران به دنبال رابطه برد-برد با آفریقا است/ نگاه برابر داریم
  • آمادگی ایران برای همکاری صنعتی با آفریقا/ رابطه برد_برد می‌خواهیم
  • کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند
  • علاقمندی کشور‌های آفریقایی برای بهره‌مندی از توانمندی‌های حوزه سلامت ایران
  • رسیدگی پزشکی قانونی به ۲.۱ میلیون پرونده در سال گذشته
  • پشت پرده فعال‌شدن دیپلماسی آفریقاییِ ایران چیست؟
  • بازداشت پناهجویان در انگلیس برای اخراج به روندا
  • اعتراض پناهجویان افغانستانی در اندونزی